به گزارش صفیر گیلان،حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده عصر امروز در همایش یاوران وقف در صومعه سرا اظهار داشت: وقف ، دگر خواهی و نوع دوستی را در جامعه رواج می دهد و علاوه بر مردم داری، سبب کاهش فاصله طبقاتی می شود. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به وقف با نیت […]

به گزارش صفیر گیلان،حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده عصر امروز در همایش یاوران وقف در صومعه سرا اظهار داشت: وقف ، دگر خواهی و نوع دوستی را در جامعه رواج می دهد و علاوه بر مردم داری، سبب کاهش فاصله طبقاتی می شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به وقف با نیت های جدید افزود: نگاه به وقف و محیط زیست یکی از دغدغه های امروز است که باتوجه به این مسئله‌ می توان بخشی از دغدغه ها را کاهش داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، با اشاره به اینکه برای رسیدن به شعار «همه واقف باشیم» باید از کودکی و دانش آموزی شروع کنیم بیان داشت: باید از ظرفیت نخبگان حوزوی و دانشگاهی بطور جدی استفاده کنیم و در این راستا ّبه دنبال ترویج وقف با تولیت دانشگاه، وقف با تولیت حوزه علمیه، وقف‌های مشارکتی و وقف‌های خاص با استفاده از تمامی ظرفیت ها باشیم .
فرماندار صومعه سرا نیز گفت : باید واقفان در عرصه هایی که بخش خصوصی و دولتی توانایی یا تمایل ندارند، وارد شده و مشکلات جامعه را رفع کنند .

محمدی؛جوانان ما با پیروی از مکتب اسلام خود را وقف نظام اسلامی کردند

سیدجلال سیدمحمدی افزود: وقف در طول تاریخ به کمک نیازهای روز جامعه آمده و به دلیل درک درست مردم، این سنت حسنه در کشور رواج یافته است .

وی اضافه کرد: جوانان ما با پیروی از مکتب اسلام خود را وقف نظام اسلامی کرده و امروز هم باید در سایه وحدت و همدلی برای رفع مشکلات گام برداریم .
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک، دارای ۳۵۴ موقوفه، ۶۵ بقعه متبرکه، ۲۶۰ مسجد ، ۱۰ بقعه شاخص و پنج هزار پلاک فرعی رقبه است و در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.