به گزارش صفیر گیلان؛دکتر ابوالقاسم عظیم یکتا  رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت بهداشت  مردم منطقه برای کاهش  بیماریها و هزینه های درمان بکار خواهیم گرفت گفت:  همزمان با برنامه های هفته دولت  ما افتتاح خانه بهداشت روستای قلعه رودخان  را که زیر […]

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر ابوالقاسم عظیم یکتا  رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت بهداشت  مردم منطقه برای کاهش  بیماریها و هزینه های درمان بکار خواهیم گرفت گفت:  همزمان با برنامه های هفته دولت  ما افتتاح خانه بهداشت روستای قلعه رودخان  را که زیر مجموع مرکز خدمات جامع سلامت روستای گوراپس است با حضور فرماندار و مدیران ادارات و خانواده شهدا در پنجمین روز از هفته دولت داشتیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن با اشاره به اینکه احداث خانه بهداشت روستایی قلعه رودخان با هزینه ای بالغ بر ۲۱۰ میلیون تومان از محل اعتبار تملک استانی از پروژه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن در هفته دولت است گفت:این ساختمان بهداشت در روستای قلعه رودخان احداث و با دستان مادر شهید علیزاده به بهره برداری رسید.

image_2018_8_28-21_35_52_866_xkb

وی افزود؛این بنا در دو طبقه به مجموع متراژ ۲۰۰ متر احداث شده است و با بهره برداری از این پروژه  شهرستان فومن دارای ۶۷ خانه بهداشت روستایی می شود.

دکتر عظیم یکتا با اشاره به اینکه  طبقه اول این ساختمان بهداشتی به عنوان خانه بهداشت مورد استفاده قرار می گیرد گفت:  طبقه دوم  این مرکز به عنوان مکان گردشگر پذیر در غالب (گردشگری سلامت)  مورد توجه و نگاه ما بوده است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گسترش صنعت گردشگری را علاوه بر نقش و تاثیر آن در ابراز هویت ملی، موجب ارتقای ابعاد وسیع اقتصادی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی، کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه در جامعه  خواند و گفت:در ﻣﯿﺎن ﺣﻮزه ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮔﺮدﺷﮕﺮی، ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ و ﻣﺰﯾﺖ ﻫﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ از ﺗﻮﺟﻪ زﯾﺎدی ﺑﺮﺧﻮردار ﺷﺪه اﺳﺖو ما نگاه مان به این حوزه  استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد منجر می‌شود میباشد.

  رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن تصریح کرد؛ با توجه به مواحب الهی منطقه قلعه رودخان  امیدواریم این اولین استارت حوزه گردشگری سلامت در شهرستان فومن با موفقیت همراه شود.

دکتر عظیم یکتا اظهار کرد؛ مسئله سلامتی با دیدگاه گردشگری موضوعی مهم برای استانی گیلان و شهرستان فومن که رفت‌وآمد بسیار داشته و همچنین سرمایه‌گذاران فراوان دارد تلقی می‌شود./زلیخا صفری