مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: خانه‌های هلال در روستاها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم روستا کمک کنند.

به گزارش صفیر گیلان ؛ نشست هم اندیشی با تعدادی از دهیاران و مسئولان خانه های هلال شهرستان های رشت و فومن در راستای برنامه ریزی برای مقابله با حوادث احتمالی زمستان سال جاری با حضور سیاوش غلامی مدیرعامل، بهزاد پرستش معاون داوطلبان، عباس گچکار معاون حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و فرهاد براتی معاون مدیرکل امور دهیاری ها و شوراهای استانداری گیلان برگزار شد

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به برگزاری این نشست، اظهار کرد: استان گیلان با توجه به شرایط طبیعی جزو استان های حادثه خیز کشور محسوب می شود و از این حیث در هنگام حوادث، معمولا روستاها آخرین مناطقی هستند که به آنجا امدادرسانی می‌شود در نتیجه با ارایه آموزش های لازم امدادی به روستاییان می توان میزان خسارت‌ها را کاهش داد.

غلامی با اشاره به نقش خانه‌های هلال در روستاها، افزود: خانه‌های هلال در روستاها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم روستا کمک کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان به اهمیت راه اندازی خانه‌های هلال در روستا‌ها تاکید کرد و گفت: شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاران بهترین ظرفیت و خانه های هلال بهترین مکان برای فعالیت‌های امدادونجات و آموزشی در روستا‌های استان هستند.

سیاوش غلامی بر لزوم شناسایی اولویت ها از سوی مسئولین خانه های هلال پرداخت و افزود: نقاط امن باید در مسیر روستاها شناسایی شود تا برای اسکان اضطراری برنامه ریزی شود، همان طور که در زمستان سال گذشته این کار در منطقه امام زاده هاشم انجام شد که توانستیم در برف سال گذشته مسافرین آن مسیر را در آن مناطق اسکان دهیم.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه این استان در صدر تعداد خانه‌های هلال در کشور قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۴۳۰ خانه هلال در استان گیلان راه اندازی شده است.

در ادامه فرهاد براتی معاون مدیرکل امور دهیاری ها و شوراهای استانداری گیلان بر لزوم همکاری دهیاری ها با جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: دهیاری ها به عنوان مسئولین خانه های هلال باید همکاری را با جمعیت هلال احمر داشته باشند تا در هنگام حوادث و بحران ها با مشکل مواجه نشویم.

شایان ذکر است: برنامه ریزی برای مقابله با برف در زمستان سال جاری و اسکان اضطراری، تجهیز خانه های هلال به امکانات امدادی همچون پتو، جیره خشک غذایی و اقلام زیستی از جمله مواردی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

گفتنی است؛ در انتهای این نشست دهیاران و مسئولان خانه های هلال شهرستان های رشت و فومن توضیحاتی در خصوص موقعیت و ظرفیت روستاها و خانه های هلال متبوع خود جهت مقابله با حوادث احتمالی ارائه کردند.