اختصاصی/صفیر گیلان؛مدیرکل روستایی استانداری و دهیاران با بیان اینکه سعی نکنیم مچ گیری کنیم بلکه دامنه نظارت ها را بالا  ببریم و اجازه تخلف ندهیم گفت:هر چه نظارت بیشتر دامنه تخلفات کمتر می شود. جلسه “طرح های درآمدزا با رویکرد اشتغالزای دهیاری ها و شرکت های تعاونی” با حضور محسنی فرماندار فومن و یاور پیر […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛مدیرکل روستایی استانداری و دهیاران با بیان اینکه سعی نکنیم مچ گیری کنیم بلکه دامنه نظارت ها را بالا  ببریم و اجازه تخلف ندهیم گفت:هر چه نظارت بیشتر دامنه تخلفات کمتر می شود.

جلسه “طرح های درآمدزا با رویکرد اشتغالزای دهیاری ها و شرکت های تعاونی” با حضور محسنی فرماندار فومن و یاور پیر علایی مدیرکل روستایی استانداری و دهیاران.

پیر علایی ضمن تقدیر از همکاری و همراهی دهیاران  خوب فومنی گفت: دهیاران در کرونا در صف اول مبارزه بودند.

وی از نقد برخی دستگاههای استان از عملکرد دهیاران و شوراها در جلسه اخیر استانداری گفت: ما در گیلان ۶ هزار شورا و ۲ هزار دهیار و ا۶ نماینده یعنی فرمانداران را داریم.

مدیرکل روستایی استانداری و دهیاران با اشاره به اینکه در بحران کرونا زمانی که بسیاری از مدیران استان در کنار خانواده خود استراحت می کردند دهیاران ما پای کار بودند افزود:دهیاران در هر بحران و اتفاقی پای کار هستند.

این مسئول از دادن کارت شناسایی دهیاران خبر داد  و گفت:کارت شناسایی برای اولین بار در طی سالها در گیلان اجرایی شد.

پیر علایی از نداشتن نرم افزار مالی در بیش از ۱۲۳۴ دهیاری خبر داد و گفت: ما امروز تعدادی نرم افزار  با قابلیت و توانایی بالا تهیه تا بخشداران در اتاقشان دهیاریها را رصد کنند.

وی از نصب ۴۰۰ دستگاه نرم افزار در دهیاریها خبر داد و گفت: این نصب سیستم کمک می کند تا نظارت بر عملکرد دهیاران بیشتر شود.

مدیرکل روستایی استانداری و دهیاران با بیان اینکه سعی نکنیم مچ گیری کنیم بلکه دامنه نظارت ها را بالا  ببریم و اجازه تخلف ندهیم گفت:هر چه نظارت بیشتر دامنه تخلفات کمتر می شود.

وی فومن را شهر توریستی خواند و گفت:بخاطر ماسوله و قلعه رودخان که منطقه بین المللی گردشگری است پسماند را جدی بگیرید.

وی خواستار شد تا تفکیک از مبدا را دهیاران و بخشداران جدی گرفته و با این روش ۵۰% مشکلات پسماند حل خواهد شد.

پیر علایی از به روز بودن حساب دهیاریها خبر داد و گفت: ما دومین استانی هستیم که حساب مالی را ثبت کردیم و هر فرمانداری بخواهد می تواند حساب را چک کند.

مدیرکل روستایی استانداری و دهیاران خطاب به دهیاران حاضر در فرمانداری فومن گفت: تخلفات ساختمانی را جدی بگیرید  زیرا شالیزارهای ما خط قرمز ما هستند و دستگاه قضایی و اطلاعات شدیدا” پیگیر این موضوع هستند.

وی استاده از مهر شورا را در تخلفات در گیلان یک چالش بزرگ واند و گفت: مهر شورا در قولنامه جرم است و نباید اتفاق بیاتد.

وی ضمن ابراز گلایه از اینکه نوک پیکان جلسات استانداری به سمت دهیاران و شوراها است گفت: من ۱۱ نر پرسنل دارم  و ۹۸ درصد شورا و دهیاران ما زحمتکش هستند و من نمی توانم همه ی دهیاران را رصد کنم.

پیر علایی از بازدید های خود در شهرستانها خبر داد و گفت:  من هفته گذشته در بازدید از یک روستا با ۷۰۰ نفر جمعیت  ۱۵ ساختمان بدون مجوز ساخت شناسایی که ۸ خانه برای غیر بومی ها بود.

وی اظهار کرد؛ این خانه ها بدون پروانه  انشعابات را دریافت کردند و من در هفته گذشته دهیاری را اخراج کردم.

مدیرکل روستایی استانداری و دهیاران از دادن مجوز ساخت و پروانه در یک روستا و در دل شالیزار به  متراژ ۲۰ هزار متر خبر داد و گفت: مگر می شود شالیزار تغییر کاربری داده شود و مگر می شود ۱۵ ساختمان در این مکان یک شبه و یک ماهه ساخته شود مگر می شود دهیار بی خبر باشد..

پیر علایی از دهیاران خواست تا اجازه ندهند اک ما اینگونه بر باد برود و اجازه ندهند شالیزار به ساختمان تبدیل شود  زیرا این دیوارهای چند متری در زمین شالی چپاول به اموال است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه امروز تخلفات ساختمانی در روستا ۳ ماهه رسیدگی می شود گفت: رای برای تخلف چنین خانه و ساختمان باید ۳۰ روزه صادر شود.

مدیرکل روستایی استانداری و دهیاران با اشاره به اینکه دهیاران منتظره ارزش افزوده اخر ماه نباشند گفت: دهیاری که منتظر ارزش افزوده است دهیار نیست .

وی خواستار شد تا دهیاران در حوزه بیمه حوادث روستایی ورود و آن را جدی بگیرند و به دنبال تسهیلات برای درآمدزایی روستائیان و بیمه روستایی و خرید ماشین الات برای حمل زباله و  همچنین ایجاد بستر در آمدزایی از طریق آب بندانها و ایجاد زمین چمن مصنوعی … باشند.

در این نشست دهیاران هم درخواست ها و مطالبات ود را بیان و راهکارهای جدید اشتغالزایی روستایی را ارائه دادند.

تهیه و تنظیم/زلیخا صفری