به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ،حسین علیجانی مدیر کل آفرینشهای ادبی و هنری کانون کشور در فومن با اشاره به اینکه سایت تخصصی در کانونهای پرورش فکری کودک و نوجوان با هدف ایجاد یک فضای امن و ایمن راه اندازی می شود گفت: ما برای فعالیت امروز جهانی که حضور در فضای مجازی است پرتابل […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ،حسین علیجانی مدیر کل آفرینشهای ادبی و هنری کانون کشور در فومن با اشاره به اینکه سایت تخصصی در کانونهای پرورش فکری کودک و نوجوان با هدف ایجاد یک فضای امن و ایمن راه اندازی می شود گفت: ما برای فعالیت امروز جهانی که حضور در فضای مجازی است پرتابل کودک را به نام kodak24.ir اندازی کردیم.
امروز عصر با حضور مدیر کل آفرینشهای ادبی و هنری کانون کشور و مدیر کل کانون پرورش فکری استان و رواسای ادارات آموزش و پرورش ،اداره فرهنگ و ارشاد،فنی و حرفه ای و اعضای کانون و مدیران مدارس اولین سایت تخصصی بازیهای رایانه ای در فومن افتتاح شد .
مدیر کل آفرینشهای ادبی و هنری کانون کشور با بیان اینکه ما در کشور ۹۵۰ مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان داریم گفت: این گستردگی کانونها در کشور باعث شده تا ما اقدامات هماهنگ برای رشد و پیشرفت نوجوانان داشته باشیم.
وی همراهی و همدلی مسئولان استانی و شهرستانی را ضروری خواند و گفت: امروز همدلی مسئولان فومن مثل آموزش و پرورش،ارشاد اسلامی،فنی و حرفه ای و .. باعث ایجاد این چنین سایتی شده است.
علیجانی تاکید کرد؛امروز ۵۰ درصد مراکز کشور دارای سایت هستند و باید با توجه به امکانات سخت افزاری منحصر به فرد در فضای کشور ما مراکز را مجهز کنیم.
ایشان با اشاره به اینکه ما به عنوان یک نهاد متخصص در حوزه کودک باید در یکی از کارهای مهم که بازی رایانه ای است ورود کنیم گفت: این ورود مقابله و یا دخالت یا تعطیل کردن دیگر فضاهای بازی رایانه ای نیست بلکه نظارت بیشتر بر بازیهاست.
علیجانی به سابقه ۵۰ ساله کانون در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و هنر کودک و دیگر فعالیتها اشاره و افزود: ما به این باور رسیدیم که در این فضا رقیب جدی برای دیگران هستیم.
وی خطاب به خانواده ها گفت: امنیتی که در کانون هست اعتماد خانواده را همراه خواهد داشت و این فضای پر امنیت صمیمیت و همدلی و دانایی را ایجاد می کند.
ایشان تصریح کرد؛خانواده ها می توانند این فضا را با فضاهای دیگر مقایسه کنند زیرا ورود کودک و نوجوان در این فضا و سایت یک خاطر جمعی را برای خانواده ها ایجاد و خیالشان همیشه اسوده است زیرا کنترل بر بازیها وجود دارد .
علیجانی اظهار کرد؛ خانواده ها اگر می خواهند بهترین انتخاب را داشته باشند به حرف من اعتماد کنند زیرا مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بهترین مکان برای حضور کودک است.
مدیر کل آفرینشهای ادبی و هنری کانون کشور به فراهم شدن سیستم بازی رایانه ای و یادگیری فن و کار با سیستم و آموزش را در کانون برای کودکان و نوجوانان خواستار شد و گفت: فضایی تاقچه مانند روی سر این سیستم ایجاد شود تا کتابچه ها نیز برای استفاده کودک و بتوانند تولید اثر کنند.
وی ارتقاء سیستم و دسترسی به اینترنت برای کار را خواستار و گفت:مسابقات هم تداعی شود و هم ارشاد و آموزش و پرورش نامحسوس از کودکان بخواهند تا اینده فکری خود را در سیستم بازی تا بدانید نگاه کودک چیست و این یک پژوهش است و برای سالهای اینده اورده همراه خواهد داشت.

ایشان تصریح کردند؛با این سایتها و فضاهای امن برای بازی کودک می توان از بازیهای خشونت دار جلوگیری و بر بازیها مدیریت کرد .
امروز در این مراسم افتتاح محمد یاسین اجرای شاهنامه رستم و سهراب را نمایشی برای حاضران بازخوانی و مریم روزبه نیز در مورد سایت و بایرایانه ای دکلمه خواند و نیز افتتاح سایت به دست این دختر کوچک به دستور مدیر کل آفرینشهای ادبی وهنری کشور انجام شد.
در این مراسم از تعدادی از مسئولان و مدیران نیز که در این کار مشارکت داشتند با لوح تقدیر تجلیل شد.