به گزارش صفیر گیلان رشت، سردار محمد عبدالله‌پور پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج با اشاره به فرهنگ بسیجی اظهار داشت: بسیج در طول این سال‌ها همواره حافظ انقلاب بوده و در واقع یک نعمت الهی برای ملت شریف ایران است. فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: بسیاری از انقلاب‌های […]

فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: بسیاری از انقلاب‌های دنیا پس از مدتی از مسیر اصلی خود منحرف شدند اما انقلاب اسلامی همچنان با قاطعیت در مسیر درست و الهی قرار دارد و بسیج نیز در ماندگاری انقلاب بسیار مؤثر بوده و در بخش‌های مختلف دفاعی، امنیت و اجتماعی معجزه کرده است.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه بسیج به عنوان مولود انقلاب در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، فرهنگ و گسترش معنویت در جامعه بسیار نقش‌آفرین بوده است تصریح کرد: تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی دارای فرهنگ بسیجی است  دشمنان انقلاب نیز سرشکسته می‌شوند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بسیج بدون خدمت و شهادت معنا ندارد و مزد جهاد نیز شهادت است ابراز داشت: نیروهای بسیجی در نقاط مختلف کشور شبانه‌‌‌روز در حال جهاد و خدمت‌رسانی به مردم هستند و بدون دریافت هیچ مزدی به مردم خدمت می‌کنند و این اصول بسیج است.

سردار عبدالله‌پور، قدرت بسیج برای کاهش حجم مشکلات جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز بسیج در بخش‌های مختلف جامعه از جمله بخش اقتصادی می‌تواند تأثیرگذار باشد و برای کاهش حجم مشکلات جامعه و بهبود وضعیت اقتصاد نیز نقش‌آفرین است.

وی با بیان اینکه شعار هفته بسیج امسال ” بسیج، چهل سال خدمت، جهاد و شهادت” است افزود: امسال ۲ هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی به مناسبت هفته بسیج در گیلان برگزار می‌شود که برگزاری یادواره ۹۲ هزار شهید بسیجی کشور و برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای بسیج نیز از جمله این برنامه‌ها  است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اعلام اینکه بسیج مستضعفین جهانی در حال شکل‌گیری است افزود: بسیجیان امروز در محور تشکیل حکومت جهانی و فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) با کمک ولی امر مسلمین تلاش می‌کنند.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با بسیج عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بسیج را توام با ایمان و ابتکار دانستند و فرمودند که روحیه بسیجی در تمام بخش‌های کشور می‌تواند وجود داشته باشد و بسیج به یک منطقه جغرافیایی خاص اختصاص ندارد.

گفتنی است، مراسم تجدید میثاق با شهدا، برپایی غرفه‌های خدمت‌رسانی به مردم نظیر ایستگاه سلامت، مشاوره‌های حقوقی، اهدای بسته حمایتی سبد کالا به اقشار نیازمند، برگزاری یادواره ۹۲ هزار شهید بسیجی کشور و یادواره ۷ هزار شهیده زن کشور و ۳۳ شهیده زن استان از جمله برنامه‌های هفته بسیج در گیلان است.

شرکت اقشار بسیج در نماز عبادی و سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت، کوهپیمایی فرهنگیان بسیجی، اردوی فرهنگی و تربیتی، نشست روشنگری گام دوم در مدارس پیشگام، افتتاح نمایشگاه بزرگ دستاوردهای بسیج، اهدای بسته حمایتی سبد کالا به اقشار نیازمند، کارگاه آموزشی کشاورزی، هشتمین یادواره شهدای ۴۱۸ شهید کارگری استان نیز گیلان برگزار می‌شوند.

افتتاح مهد قرآنی، برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی، افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه، اکران فیلم منطقه پرواز ممنوع، یادواره ۱۱۵ شهید والامقام بسیجی شهرستان فومن، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دیگر نیز به مناسبت هفته بسیج در استان گیلان برگزار می‌شوند.

/تسنیم