اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام عادلی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در مراسم معارفه امام‌جمعه فومن اظهار داشت:نهاد نمازجمعه امروز یک نهاد برنامه محور است و بر اساس برنامه سالانه کشوری و استانی و شهرستانی ابلاغ می‌شود و تا کار انجام شود و امام‌جمعه تمام ناهنجاری‌ها و طزفیت‌های شهرستان را مدنظر قرار می‌دهد و در ذیل چهار […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام عادلی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در مراسم معارفه امام‌جمعه فومن اظهار داشت:نهاد نمازجمعه امروز یک نهاد برنامه محور است و بر اساس برنامه سالانه کشوری و استانی و شهرستانی ابلاغ می‌شود و تا کار انجام شود و امام‌جمعه تمام ناهنجاری‌ها و طزفیت‌های شهرستان را مدنظر قرار می‌دهد و در ذیل چهار محور شورای فرهنگ عمومی، مساجد، مدارس، جبهه فرهنگی کار انجام می‌دهد.

وی افزود:امام‌جمعه را مقام معظم رهبری منصوب می‌دارد و با هماهنگی دستگاه‌ها کارها را در شهرستان پیش می‌برد و در واقع امام‌جمعه پدر معنوی آن شهرستان است و در همه زمینه‌ها صاحب‌نظر است.

عادلی نماز جمعه را  معدن طلایی دانست و افزود: امام جمعه باید از میان بهترین انسانهای حاضر در نماز که سرمایه نظام و آنانی که آبروی برای انقلاب و نماز گذاشتند در نماز حاضرند از میانشان طلا را استخراج کند.

 رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان امام جمعه ناهنجاری و ظرفیت شهرستان را ارزیابی و برنامه محوری امام جمعه مساجد، مدارس ،جبهه فرهنگی و شورای فرهنگی شهرستانهاست.

عادلی از امام جمعه شهرستان فومن که مصلای ارزشمندی در فومن را در دوران حضورش کلنگ  زدنند تقدیر و ازود: حاج‌آقا صفوی یادگار ماندگار شأن مصلا است که زحمات زیادی کشیده‌اند.

بر اساس شورای سیاستگذاری تنوع ایجاد می‌کنند و جابه‌جایی امام‌جمعه‌ها بر اساس اینکه چندین سال بوده‌اند در شهرستانها داریم و امام جمعه فومن چون به بازنشستگی نائل شدند ما جابجایی داشتیم .