صفیر گیلان؛رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان خواستار حمایت نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی از طرح نظام صنفی رسانه شد.

به گزارش صفیر گیلان، مهدی پارسا پیش از ظهر شنبه در دیدار با نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به مشکلات و مسائل اصحاب رسانه و خبرنگاران در گیلان، اظهار کرد: بیمه، معیشت و اقتصاد از دغدغه‌های اصلی خبرنگاران بوده که اقدامی برای آن انجام نشده است.

وی با اشاره به مشکل بیش از سه دهه‌ای بیمه خبرنگاران، افزود: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود مسئله بیمه خبرنگاران را در مجلس پیگیری کنند و راه حل قانونی برای آن ببینند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه این سازمان در راستای مطالبه گری و احصا مشکلات مردم اقداماتی انجام داده است، گفت: رسانه‌ها نقش محوری در پیگیری و رفع مشکلات مردم ایفا کرده و بسیج رسانه هم با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

پارسا با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های سازمان بسیج رسانه گیلان با نمایندگان استان در راستای رفع مشکلات خبرنگاران، بیان کرد: نتایج خوبی از این نشست‌ها به دست آمده که انتظار می‌رود نمایندگان گیلانی در راستای حل مشکلات خبرنگاران در کشور پیشگام شوند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با روی کار آمدن دولت جدید و با همکاری مجلس بتوان مشکلات خبرنگاران برای همیشه رفع کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر تسریع در روند ایجاد نظام صنفی رسانه در کشور، گفت: تشکیل نظام صنفی در رسانه می‌تواند بسیاری از مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه ساماندهی کند.

پارسا با اشاره به مزیت‌های ایجاد نظام صنفی رسانه متشکل از سازمان بسیج رسانه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: نظام صنفی رسانه می‌تواند دغدغه‌های مجموعه‌های رسانه‌ای و خبری را کاهش دهد و انتظار می‌رود نمایندگان مجلس نسبت به تصویب این طرح جدیت بیشتری داشته باشند.

وی خواستار حمایت ویژه نمایندگان گیلان از طرح نظام صنفی رسانه شد و اضافه کرد: نمایندگان گیلان در تشکیل نظام صنفی رسانه پیشگام شوند.