به گزارش صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری پیش از ظهر امروز در جلسه برگزاری کنگره شهدای روحانی استان گیلان اظهار داشت: یادواره میرزا کوچک جنگلی و شهدای روحانی گیلان با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در سپاه ۱۱ آذرماه در مسجد سلیمانداراب رشت برگزار می‌شود و یادواره شهدای روحانی غرب گیلان با محوریت عارف الی الله، آیت الله […]

به گزارش صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری پیش از ظهر امروز در جلسه برگزاری کنگره شهدای روحانی استان گیلان اظهار داشت: یادواره میرزا کوچک جنگلی و شهدای روحانی گیلان با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در سپاه ۱۱ آذرماه در مسجد سلیمانداراب رشت برگزار می‌شود و یادواره شهدای روحانی غرب گیلان با محوریت عارف الی الله، آیت الله بهجت فومنی ۳۰ آبان ماه در فومن برگزار می شود .

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان عنوان کرد:‌ برای برآورد دقیق تعداد شهدای روحانی و طلبه گیلان تحقیقات جامع و گسترده‌ای در طول یک ساله اخیر انجام شد که بر اساس آمار رسمی و استخراج شده از منابع دقیق و موثق استان گیلان دارای ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه است.

تسخیری با بیان اینکه حضور روحانیون گیلانی در دفاع مقدس بسیار چشمگیر بوده است افزود:‌ طبق تحقیقات میدانی انجام شده ۱۱ نفر از روحانیون گیلانی‌ تا یک ماه،‌ ۹۰ روحانی تا ۶ ماه،‌ ۶۰ روحانی تا یک سال، ۱۷ روحانی تا سه سال و ۵ روحانی استان تا ۵ سال در جبهه‌های جنگ حضور داشتند.

دبیر کنگره شهدای روحانی و طلبه استان گیلان به روحانیون جانباز و ایثارگر استان گیلان نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در طول هشت سال دوران دفاع مقدس تعداد بسیار زیادی از روحانیون و طلبه‌های استان گیلان حضور فعالی در جبهه‌ها داشتند و در خلال این فداکاری‌ها تعداد بسیار زیادی از آنان نیز به درجه رفیع جانبازی نائل شده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان حضور روحانیون در دفاع از حرم اهل بیت‌(ع) را نیز مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ ۱۷ نفر از روحانیون استان گیلان برای حضور در جبهه‌های دفاع از حرم آل‌الله اعلام آمادگی کرده و به مناطق مختلف در کشورهای عراق و سوریه اعزام شده‌اند.

تسخیری تجلیل از روحانیون حاضر در جبهه‌های دفاع از حریم اهل بیت(‌ع) را نیز متذکر شد و تصریح کرد:‌ برای برگزاری مراسم یادواره و تجلیل از مقام شامخ رزمندگان و شهدای اهل حرم و شهدای هست سال دفاع مقدس به کمک و همکاری سازنده سایر دستگاه‌های مرتبط نیازمند هستیم.

وی از تجمعیع آثار شهدای روحانی غرب گیلان و تبدیل آن به صورت آثار دیجیتالی خبر داد و عنوان کرد:‌ برای جمع‌آوری دقیق مستندات و مطالب حاوی این آثار که به شکل DVD تدوین و به خانواده شهدا تقدیم می‌شود ساعت‌ها تحقیق و مطالعه میدانی توسط کارشناسان انجام شده است.

وی با بیان اینکه امروز ما بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ شهادت نیاز داریم، گفت: امروز به وحدت، انسجام و یکپارچگی بیشتری نیازمند هستیم.

تسخیری برگزاری یادواره‌ شهدای روحانی گیلان را در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر دانست و گفت:‌ امیدواریم با همکاری بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس،‌ سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط مراسم امسال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود./تسنیم