صفیر گیلان،به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “رضا اردکانیان” در این سفر، ایستگاه پمپاژ اصلی سامانه انتقال سد آزاد، پروژه آبرسانی به ۴۴ روستا و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر بیجار و شهر حسن‌آباد یاسوکند را با اعتبار ۵۷۲.۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رساند. ایستگاه پمپاژ اصلی سامانه انتقال سد آزاد با اعتبار ۵۲۰ میلیارد تومان […]

صفیر گیلان،به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “رضا اردکانیان” در این سفر، ایستگاه پمپاژ اصلی سامانه انتقال سد آزاد، پروژه آبرسانی به ۴۴ روستا و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر بیجار و شهر حسن‌آباد یاسوکند را با اعتبار ۵۷۲.۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رساند.
ایستگاه پمپاژ اصلی سامانه انتقال سد آزاد با اعتبار ۵۲۰ میلیارد تومان ضمن آبرسانی به ۴۳۰۰ هکتار اراضی منطقه، اشتغال ۲۱۵۰ نفر به‌طور مستقیم ۱۰۷۵ نفر به‌طور غیرمستقیم فراهم کرده و نیاز آبی حدود ۱۰۰ روستا را تامین می‌کند.
بنا بر این گزارش، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیجار نیز با اعتبار ۲۰.۳ میلیارد تومان دارای شبکه جمع‌آوری و خطوط فاضلاب به‌طول ۱۵۰ کیلومتر و ظرفیت ۹۷۶۰ مترمکعب در شبانه‌روز بوده و تعداد ۶۱ هزار نفر از جمعیت شهرستان بیجار را زیرپوشش خواهد برد.
تصفیه‌خانه فاضلاب شهر حسن‌آباد یاسوکند با ۹.۷ میلیارد تومان اعتبار، دیگر پروژه آماده افتتاح است که دارای ۲۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خطوط فاضلاب و ظرفیت ۱۳۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز بوده و ۷۰۰۰ نفر از ساکنان منطقه را زیرپوشش خواهد داشت.
این پروژه به رشد کشاورزی منطقه کمک کرده و علاوه بر بازیابی پساب برای مصارف کشاورزی از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند.
همچنین با افتتاح پروژه آبرسانی به ۴۴ روستای استان کردستان، تعداد ۱۷ هزار و ۸۸۹ نفر از جمعیت روستایی از آب شرب و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد. در این پروژه با ۲۲.۸ میلیارد تومان اعتبار ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۲۸ کیلومتر شبکه، ۲۳ باب ایستگاه پمپاژ و هفت حلقه چاه احداث و برای ۶۸۳ نفر در زمان ساخت اشتغال ایجاد شده است.

#هرهفته_الف_ب_ایران