به گزارش صفیر گیلان؛مصطفی سالاری در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد،هدف از برگزاری این نشست را ارائه برنامه راهبردی پنج ساله با برش یکساله خواند و اظهار داشت:مدیران دستگاه های اجرایی باید با هم افزایی در جهت تحقق این مهم تلاش کنند. وی […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛مصطفی سالاری در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد،هدف از برگزاری این نشست را ارائه برنامه راهبردی پنج ساله با برش یکساله خواند و اظهار داشت:مدیران دستگاه های اجرایی باید با هم افزایی در جهت تحقق این مهم تلاش کنند.

وی ارتقا سطح کارکرد دستگاه های اجرایی را مستلزم هدف گذاری بر روی ظرفیت های موجود خواند و افزود:هدف گذاری در افق بلندمدت با پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی تسریع می شود و موجبات رونق تولید و اشتغال را فراهم می آورد.

سالاری با بیان اینکه آمارها باید کمی باشد تا سرانه و شاخص استان را با شاخص های ملی مقایسه و پنج سال آینده را ترسیم کند،بیان کرد:مسیر توسعه نیازمند فرهنگ سازی و تقسیم کار است و باید موقعیت کنونی را به درستی درک کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از منابع و اختیارات ملی در گرو ارائه برنامه برای ارتقای شاخص هاست،خاطرنشان کرد: نمایندگان،فرمانداران و مدیران دستگاه ها مطالبات حوزه خود از مرکز را متفرقه بیان نکنند،زیرا انرژی مستهلک می شود.

استاندار گیلان با تاکید ارائه آخرین آمار مربوط به اشتغال و ظرفیت های اشتغالزایی گفت:بوم گردی ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت جوانان از روستا به شهر است و تعریف بازارچه های سنتی تولیدات روستایی به تامین معیشت مردم یاری بسیار می رساند.

نماینده عالی دولت در گیلان «نه گفتن» مدیران به سرمایه گذاران را امری نادرست قلمداد کرد و افزود:گردشگری اولویت اول استان گیلان است،لذا باید درآمدزایی حاصل از گردشگری را مورد توجه قرار دهیم.

وی بازارچه های تولیدات روستایی و صنایع دستی، نمایشگاه های فصلی،جشنواره غذاهای محلی و بازدید از بناهای تاریخی را مهمترین منابع کسب درآمد از محل گردشگری خواندواضافه کرد:گردشگری دریایی در قالب ساماندهی سواحل، قایق سواری و رستوران های شناور نیز مد نظر قرار گیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد:مدیرانی که باعث فرار سرمایه گذاران می شوند باید پاسخگو باشند؛لذا باید براساس قانون فضا را برای کسب و کار امن سازند.

سالاری در پایان از مدیران بانک ها خواست تا برای سرمایه گذاری و فعال سازی واحدهای فعال و نیمه فعال به صورت جدی ورود نمایند.