به گزارش صفیر گیلان از رشت، نشستی به منظور رفع چالش‌ها و بررسی مشکلات صنعت فولاد به ویژه مجتمع فولاد گیلان با حضور نماینده محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس سازمان در محل مجتمع فولاد گیلان واقع در شهر صنعتی رشت تشکیل شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان […]

به گزارش صفیر گیلان از رشت، نشستی به منظور رفع چالش‌ها و بررسی مشکلات صنعت فولاد به ویژه مجتمع فولاد گیلان با حضور نماینده محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس سازمان در محل مجتمع فولاد گیلان واقع در شهر صنعتی رشت تشکیل شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در این نشست در جمع هیئت مدیره مجتمع فولاد گیلان از لزوم رویکرد ویژه به حوزه تولید سخن گفت و اظهار داشت: همه مسئولین و دست اندرکاران نظام به ایجاد رویکرد واحد در بستر اقتصاد و اشتغال ایمان دارند لذا نگاه به صنعت باید فرابخشی و برای رونق تولید باشد.فرهاد دلق پوش از حضور مسئول دفتر ویژه رئیس سازمان برنامه بودجه کشور، کریم کشور دوست، در این نشست قدردانی کرد و افزود: استفاده از تمام ظرفیتهای معنوی و سیاسی جهت رفع موانع تولید و روند افزایش اشتغال، لازمه مواجهه با تمام قوا در برابر هجمه تحریم های خصمانه دشمن است.

وی در ادامه تاکید کرد: نوکری و خدمت به کارآفرینان و تولیدکنندگان را از وظایف و تکالیف خود و مجموعه ام می دانم و منتی نیز بر هیچ کس ندارم ولی باید مدیران بخش تولید نیز تلاش بی‌وقفه و پیگیری لازم را داشته باشند.

این مسئول شرط گذر از این رکود نسبی را برداشتن گام‌های محکم تر از سردمداران بخش تولید دانست و گفت: قطعاً با هم افزایی تمام پتانسیلهای ملی و استانی این موفقیت حاصل خواهد شد چون هدف استفاده مطلوب از امکانات و منابع برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در حوزه تولید و توسعه اشتغال در استان گیلان است.

در ادامه کریم کشور دوست، مسئول دفتر نوبخت در گیلان پس از بیان اظهارات و مطالبه هیات مدیره مجتمع فولاد گیلان مبنی بر نیاز مبرم به تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت برای طرح توسعه ۱۵۰ هزار تن ورق گالوانیزه و پیش بینی اشتغال افزون بر۸۰ نفر که نیمه تمام مانده است، قول مساعد داد که پیگیری لازم را جهت تامین نقدینگی واحد به انجام برساند.

گفتنی است در صنعت فولاد ۹ واحد شمش و میلگرد با اشتغال بیش از سه هزار ۲۰۰ نفر در گیلان به صورت مستقیم فعالیت دارند که هزار و ۲۰۰ نفر آن در مجتمع فولاد گیلان مشغولند.

نگاه به صنعت باید فرابخشی و برای رونق تولید باشد