به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ محمدرضا محسنی عصر یکشنبه در دیدار با رئیس و برخی از اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان فومن در دفتر فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه مجموعه هلال احمر فرصت خوبی برای خودسازی جوانان و تمرین برای کمک به همنوع است، افزود: وسعت کار هلال احمر مرز نمی‌شناسد و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ محمدرضا محسنی عصر یکشنبه در دیدار با رئیس و برخی از اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان فومن در دفتر فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه مجموعه هلال احمر فرصت خوبی برای خودسازی جوانان و تمرین برای کمک به همنوع است، افزود: وسعت کار هلال احمر مرز نمی‌شناسد و در محدوده جغرافیایی بسیار وسیعی است.

وی با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌های حادثه خیز محسوب می‌شود، افزود: فعالیت و آمادگی نیروهای جمعیت هلال احمر در ایام مختلف به ویژه بارش برف و سیل و آتش سوزی‌ها قابل تقدیر است.

محسنی با اشاره به نقش مهم خانه‌های هلال، گفت: خانه‌های هلال فرصتی برای حضور جوانان و علاقه مندان به بحث امداد بوده و یکی از اولویت‌های این خانه ارائه آموزش به شهروندان به ویژه در سطح روستاها است.

وی بر اجتماعی کردن و فرهنگ سازی موضوع امدادرسانی در حوادث با بهره گیری از آموزش‌های لازم تاکید و خواستار افزایش نیروهای داوطلب و پرسنل هلال احمر شهرستان فومن از طریق افزایش خانه‌های هلال با استفاده از ظرفیت بخشداری‌ها به منظور ارتقای سرعت و بهبود قابلیت‌های این جمعیت به منظور ارائه خدمات امدادی به حادثه دیدگان شد.

محسنی با بیان اینکه انبار جمعیت هلال احمر فومن باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود، تأکید کرد: به کارگیری پیمانکاری توانمند برای تسریع در انجام کار و آماده سازی انبار به منظور بهره برداری از آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وقوع ۱۱۳ حادثه کوهستانی و جاده‌ای در فومن

در ادامه رئیس جمعیت هلال احمر فومن با اشاره به اینکه این جمعیت سال ۱۳۲۸ در شهرستان تأسیس شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۶ حادثه کوهستانی و ۸۷ حادثه جاده‌ای در شهرستان فومن اتفاق افتاده است.

علی قلیزاده با بیان اینکه راه اندازه خانه‌های هلال یکی از اولویت‌های جمعیت هلال احمر با هدف توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل تیم‌های واکنش سریع شهری و روستایی است، گفت: ۱۴ خانه هلال فعال در شهرستان فومن وجود دارد.

هلا احمر فومن