به گزارش صفیر گیلان، محمدرضا محسنی امروز در نشست ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نورزی با اشاره به اینکه شهرستان شفت یکی از قطب های گردشگری مذهبی گیلان است افزود : گردشگری یکی از ظرفیت های ویژه شهرستان شفت است . وی امامزاده اسحاق ، چوبر ، سیاهمزگی و مژدهه را ۴ منطقه نمونه و امامزاده […]

به گزارش صفیر گیلان، محمدرضا محسنی امروز در نشست ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نورزی با اشاره به اینکه شهرستان شفت یکی از قطب های گردشگری مذهبی گیلان است افزود : گردشگری یکی از ظرفیت های ویژه شهرستان شفت است .
وی امامزاده اسحاق ، چوبر ، سیاهمزگی و مژدهه را ۴ منطقه نمونه و امامزاده ابراهیم را یکی از روستاهای هدف گردشگری شفت برشمرد و افزود : بقعه سید ابوالقاسم نهزم ، پل خشتی لیشاوندان و مسجد تاریخی کمسار ۳ اثر ثبت شده این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران است.
فرماندار شفت با اشاره به پیگیری و حمایت های استاندار گیلان از توسعه بوم گردی و رونق گردشگری افزود : اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان باید نگاهی متوازن در سطح این استان داشته باشد و همانگونه که به دیگر اماکن سیاحتی و زیارتی گیلان پرداخته می شود باید به امامزادگان ابراهیم و اسحاق شهرستان شفت توجه شود .
وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در آستانه سال نو بدون بدون مدیر رها شده است و این موضوع بدون اطلاع و هماهنگی با فرمانداری صورت گرفته است افزود : مسوولیت عدم پیگیری و اجرای مصوبات ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی با اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان است.
محسنی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره های بومی محلی جوکول در میرسرا ، سفال جیرده ، شاه بلوط ویسرود و پنیر سیاهمزگی با مشارکت بخشداران و زحمات دهیاران شهرستان شفت در سال ۹۶ برگزار شد افزود : دلیل بی توجهی مدیران میراث فرهنگی در سطح استان و علت عدم حضور آنان در جشنواره های بومی محلی مذکور چیست؟
نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه ۲۵۰ واحد خانه مسافر ، ۲۵ رستوران ، ۱۲ سفره خانه سنتی و ۵ مرکز اقامتی و پذیرایی ، آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان است افزود : امیدواریم میهمانان خاطرات خوبی را در شهرستان زیبای شفت تجربه کنند .
وی افزود : ۳ مدرسه شهرستان شفت نیز با مجموع ۳۰ کلاس برای پذیرایی از فرهنگیان تجهیز شده است .
محسنی در پایان افزود : پروژه های عمرانی در سطح شهرها و روستاها باید تا ۲۰ اسفندماه متوقف شود.