به گزارش صفیر گیلان ؛آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان عصرامروز(۹آبان) در دیدار با مدیران شهرستانی و ستادی اداره کل اوقاف گیلان در دفتر امام جمعه در رشت با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وقف، اظهار کرد: کارگزاران وقف در ادارات اوقافحافظان امانت های مردم هستند. وی در ادامه اظهار داشت: حضور انسان […]

به گزارش صفیر گیلان ؛آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان عصرامروز(۹آبان) در دیدار با مدیران شهرستانی و ستادی اداره کل اوقاف گیلان در دفتر امام جمعه در رشت با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وقف، اظهار کرد: کارگزاران وقف در ادارات اوقافحافظان امانت های مردم هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: حضور انسان در کنار اموال مردم هم ظرفیت و هم تهدید میتواند باشد.

امام جمعه رشت خاطرنشان ساخت: حضور در کنار اموال مردم اگر حافظ امانت مردم باشیم، خدمت کنیم و در راه رضای خدا کار کنیم فرصت و اگر برای دنیا کار کنیم تهدید است.

وی تاکید کرد: مسئله وقف در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.

فلاحتی یادآور شد: اینکه گفته میشود وقف میراث ماندگار است بیانی برگفته از روایات است چون وقف می ماند.

وی اعلام کرد: سنت حسنه وقف، عاقلانه فکر کردن برای آینده زندگی خود و دیگران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان انتظارات از اداره اوقاف پرداخت و گفت: نظارت بر همه بخشهای وقف در سراسر استان به ویژه بر نیروهای تحت امر را تقویت کنید.

وی اضافه کرد: عدم نظارت باعث می شود خسارت متوجه مسئولان باشد.

فلاحتی بر اجرای صحیح احکام وقف و عمل به نیات واقف تاکید کرد و گفت: هرچه به احکام وقف و نیات واقف عمل شود، وقف رونق بیشتری میگیرد.

وی خواستار جهت دهی به نیات وقف به فرهنگ عمومی شد و اظهار داشت: بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود.

امام جمعه رشت یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه تقویت شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم احکام وقف را نمی دانند، گفت: تعلیم احکام وقف به مردم از اولویت های کارگزاران وقف در استان باشد.

فلاحتی خاطرنشان کرد: از اولاد واقف ولو به واسطه اعطای یک لوح تقدیر تجلیل کنید که این کار تشویق مردم به وقف است.

وی از طرح مشاوره وقف در مصلی استقبال کرد و گفت: آمادگی خود را برای این امر اعلام می کنم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور ۱۲هزار نفر از زوار کشورهای آسیایه میانه در موکب های اوقاف گیلان در آستارا، اظهار کرد: ظرفیت خوبی در آسیای میانه ایجاد شده که لازم است در این رابطه فعالیتهای فرهنگی گسترده تری انجام شود.

گفتنی است در ابتدای این نشست مدیر کل اوقاف گیلان گزارشی از اقدامات یکساله اوقاف گیلان در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه ارائه کرد.