به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ مدیر جهادکشاورزی صومعه‌ سرا از برداشت نیشکر از ۲۲ هکتار مزارع  این شهرستان خبر داد و گفت:افزایش محصول نیشکر در سطح زیر کشت نشانه رغبت کشاورزان به کاشت این محصول است. احمد پادیاب با اشاره به اینکه  شهرستان صومعه‌سرا ۲۲ هکتار مزارع نیشکر کاری داردگفت:امسال شهرستان نسبت به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ مدیر جهادکشاورزی صومعه‌ سرا از برداشت نیشکر از ۲۲ هکتار مزارع  این شهرستان خبر داد و گفت:افزایش محصول نیشکر در سطح زیر کشت نشانه رغبت کشاورزان به کاشت این محصول است.

احمد پادیاب با اشاره به اینکه  شهرستان صومعه‌سرا ۲۲ هکتار مزارع نیشکر کاری داردگفت:امسال شهرستان نسبت به سال گذشته حدود۱۵ درصد افزایش سطح زیر کشت داشته است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۲۶ تن شکر سیاه با ارزش اقتصادی ۵۷۰ میلیون تومان از مزارع نیشکر کاری شهرستان استحصال شود.

پادیاب گفت: اداره جهاد کشاورزی مزایایی همچون سوخت ،کلاس آموزشی را برای کشاورزان فراهم میکند و در نظر دارد تا در سالیان آینده با ارائه پروانه به کشاورزان آنها را زیرگروه مشاغل خانگی قرار دهد و از این طریق تسهیلاتی را در اختیار کشاورزان بگذارد.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه کشاورزان نیشکر کار شهرستان از ارقام بومی نیشکر استفاده می‌کنند، گفت: کشاورزان برای مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی از هیچگونه سم یا کود شیمیایی استفاده نمی‌کنند و محصول شکر سیاه شهرستان کاملا ارگانیک است.

پادیاب خاطرنشان کرد: در چندسال اخیر با توجه به تبلیغاتی که توسط رسانه‌ها انعکاس داده شده و همچنین قیمت مناسب نیشکر کشاورزان صومعه‌ سرا رغبت بیشتری برای این محصول صنعتی ارائه داده‌اند که پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده نسبت به کشت نیشکر اقدام نمایند./واران‌ خبر