به گزارش صفیر گیلان امام جمعه استارا با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر حوزه سیاسی در حوزه علمی و رشته‌هایی نظیر قرآن و تاریخ صاحب‌نظر بودند، افزود: آیت‌الله هاشمی عامل وحدت و همدلی بین افکار و سلایق مختلف فکری و سیاسی در نظام جمهوری اسلامی ایران بود. به گزارش خبرگزاری صفیر گیلان، حجت‌الاسلام […]

به گزارش صفیر گیلان امام جمعه استارا با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر حوزه سیاسی در حوزه علمی و رشته‌هایی نظیر قرآن و تاریخ صاحب‌نظر بودند، افزود: آیت‌الله هاشمی عامل وحدت و همدلی بین افکار و سلایق مختلف فکری و سیاسی در نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش خبرگزاری صفیر گیلان، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی به مناسبت برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دفتر امام جمعه این شهر، اظهار کرد: فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فراموش نشدنی است.

امام جمعه آستارا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ایشان عمر پربرکت خود را صرف تبیین اهداف اسلام ناب محمدی(ص) و آرمان‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر حوزه سیاسی در حوزه علمی و رشته‌هایی نظیر قرآن و تاریخ صاحب‌نظر بودند، افزود: آیت‌الله هاشمی عامل وحدت و همدلی بین افکار و سلایق مختلف فکری و سیاسی در نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه شخصیت آن عالم مجاهد منحصر به حزب و جناح خاصی نیست، اضافه کرد: تحمل شکنجه‌های زندان رژیم طاغوت و پذیرفتن مسؤو،لیت‌های خطیر و ارزشمند پس از انقلاب اسلامی در‌ جایگاه‌های مختلف سیاسی نشانه لیاقت و توانمندی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.

سرپرست فرمانداری آستارا نیز در نشست مذکور با بیان اینکه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ۲۳ دی ماه در مسجد محمد رسول الله(ص) این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سنگ صبوری برای رنج‌های مردم و سرمشقی نیکو برای ابزار رضایت در برابر خداوند بود.

محمدمهدی مظفری گفت: ایران اسلامی قهرمانی ملی، ملت فرزندی شایسته، رهبری یاوری دیرین، نظام سرمایه‌ای بی‌بدیل و دولت پشتیبانی شجاع را از دست داده است، تصریح کرد: عنایت الهی، وحدت ملی و عزم همگانی تنها چیزی است که می‌تواند از بار سنگین این ضایعه بزرگ بکاهد.

وی با اشاره به اینکه تمام زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حیات انقلاب پیوند خورده بود، خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی تجسمی از تاریخ مبارزات ملی ایران اسلامی علیه استبداد و استعمار رژیم شاهنشاهی است.

مظفری به منویات مقام معظم رهبری درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: از نگاه مقام معظم رهبری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عالمی متفکر، سیاستمداری هوشمند، فقیهی زمان‌شناس، مجاهدی خستگی‌ناپذیر، برادری مهربانی برای ضعیفان و مدیری کاردان برای کشور بود.

وی تصریح کرد: حضور مردم در تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نماد وحدت ملی بین اقشار، اصناف، احزاب و تشکل‌های سیاسی بود.

سرپرست فرمانداری آستارا خاطرنشان کرد: همه مسؤولان نظام در هر منصب و عنوانی که هستند باید تلاش کنند این وحدت در زیر خیمه ولایت حفظ شود و استمرار یابد./فارس