به گزارش صفیر گیلان مهندس لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه  در فصل کشاورزی گذشته سال آبی بدور از تنش و موفقی را سپری کردیم گفت: هرگونه چالش درحوزه  سد سفید رود چالش در استان را در پی خواهد داشت: به گزارش  صفیر گیلان به نقل از […]

 

به گزارش صفیر گیلان مهندس لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه  در فصل کشاورزی گذشته سال آبی بدور از تنش و موفقی را سپری کردیم گفت: هرگونه چالش درحوزه  سد سفید رود چالش در استان را در پی خواهد داشت:

به گزارش  صفیر گیلان به نقل از دفتر روابط عمومی، مهندس لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در همایش فصلی مسئولین امور فرهنگی شرکتهای آب منطقه ای سراسر ایران ضمن خیرمقدم به حضار گفت: باید سلام ودرود عرض کنم به ارواح پاک شهدا و آرزوی طول عمر مقام معظم رهبری و توفیق خدمت بیشتر برای دولت تدبیر و امید را از خداوند متعال خواستارم.

وی با خوشامدگویی به حجت الاسلام یزدان پرست مشاور مقام عالی وزارت و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو  ایشان را استاد اخلاق و ادب و فلسفه عرفان خواند و گفت: افتخار این را دارم که ۱۲ سال در مجموعه وزارت نیرو حق شاگردی را در قبال حجت الاسلام یزدان پرست به جای آوردم.مدیر  عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به وضعیت آب کشور گفت: استان گیلان هفت و نیم درصد آب قابل دسترسی کشور یعنی حدود ۹ میلیارد مترمکعب را دارا می باشد و در این حوزه از استانهای ثروتمند بوده به نحوی که در زمینه آب بسته بندی و حتی صادرات آن به خارج از کشور توفیقات روز افزونی را کسب کرده است.

مهندس لطفی افزود: محصول استراژیک استان برنج بوده که گیلان در این زمینه ۴۰ در صد برنج کشور برای حدود ۲۵ میلیون نفر را تولید می نماید فلذا می بایست آب مورد نیاز این محصول مهم توسط آب گیلان تأمین و مدیریت شود و الحمدالله در فصل کشاورزی گذشته سال آبی بدور از تنش و موفقی را سپری کردیم چون مدیریت آب  با فاکتور های علمی ارایه و پیگیری شد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به موقعیت ویژه و ممتاز این شرکت گفت: حوزه سد سفیدرود نزدیک به ۶۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و این مساحت چیزی حدود ۵ برابر مساحت کل استان گیلان است . مدیریت این حوزه خاص و متفاوت است فلذا هرگونه چالش در این حوزه چالش در استان را در پی خواهد داشت.

مهندس لطفی  با اشاره به وضعیت طرحهای عمرانی آب منطقه ای گیلان گفت: در کل کارگاههای سد سازی و پروژه های عمرانی استان که در مجموعه این شرکت پیگیری می شود بیش از ۲۰۰۰ نفر مشغول به کار می باشند و مدیریت این حجم از پرسنل الزامات خاص را می طلبد و در حقیقت آب منطقه ای گیلان با رزق و روزی مردم گیلان عجین شده است.

در حال حاضر سه و نیم میلیارد مترمکعب آب در حوزه های مختلف در استان مدیریت می شود و این رقم تا پایان برنامه هفتم به ۵ میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

در بخش سد سازی ۲ سد در حال بهره برداری است و ۴ سد در دست احداث، ۱۴ سد کوتاه در مرحله مطالعه و ۱۱ سد لاستیکی نیز در مراحل اجرایی می باشند.

سیاست این شرکت بر این اساس استوار شده تا در سدسازی سدهایی را بسازیم که حوزه آنها در داخل جغرافیای استان باشد.

۵۴ رودخانه در گیلان جریان دارد و باید از توان این نعمت خدادادی به نحوی استفاده کنیم که ارائه خدمت مجموعه مدیریتی آب در استان در گستره وسیعی پراکنده و ثروت را در تمام استان تقسیم کند.

مهندس لطفی در انتها ضمن تشکر از همراهی حجت الاسلام کمالی در حوزه مدیریت مسائل فرهنگی و دینی صنعت آب و برق گیلان گفت: ایشان در این زمینه مدیریت خوبی داشتندو از وجودشان در مدیریت مسائل فرهنگی صنعت استفاده می کنیم.