صفیر گیلان؛سرهنگ جعفری از برگزاری دویست برنامه متنوع فرهنگی ، سیاسی، عمرانی خدمات رسانی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: ۶۰ برنامه شاخص نیز به مناسبت این هفته در سطح شهرستان فومن به اجرا در خواهد امد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ محسن جعفری در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا و‌ رزمندگان به ویژه۴۰۶ شهید شهرستان فومن ، گفت:امیدواریم ادامه دهنده راه شهدا در تمامی عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و …. باشیم .

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به فرا رسیدن چهل یکمین سالگرد دفاع مقدس ، با شعار سراسری «ما مقدتر هستیم » اظهار داشت: امنیت ملی مستلزم رشادت ها ‌‌و جان فشانی های بسیاری است که طی هشت سال دفاع توسط جمهوری اسلامی به نمادی از ایثار ، فداکاری و‌مظهر آرمان خواهی ‌پایداری ‌‌مورد توجه همگان قرار گرفت.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه دشمن جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن شعله های انقلاب اسلامی راه انداخت ، افزود: ملت سرافراز ایران نشان دادند اقتدار و امنیت یک مقوله برای نظام ماست که به دست آوردن آن حاصل پایداری و مقاومت بود.

وی دوره هشت ساله  دفاع مقدس را مظهر معنویت خواند و گفت؛دینداری و آرمان خواهی و ایستادگی مقاومت ما همچنان ادامه دارد و جوان امروز ما بسان جوان دفاع مقدس پیشتاز در مبارزه با دشمن هستند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با تاکید بر اینکه رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس با نثار خون پاک خود از آب و خاک و ناموس جمهوری اسلامی جانانه دفاع کردند ، خاطرنشان کرد: کشورهای نظام سلطه اگر بخواهند گوشه چشمی به آب و خاک این کشور داشته باشند قطعا توسط ایران اسلامی شکست خواهند خورد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه گیلان بیش از ۸ هزار شهید در دوران دفاع مقدس دارد  گفت: سهم شهرستان۴۰۶ شهید است که ما امروز امنیت را مدیون این شهدا هستیم.

سرهنگ جعفری از برگزاری دویست برنامه متنوع فرهنگی ، سیاسی، عمرانی خدمات رسانی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: ۶۰ برنامه شاخص نیز به مناسبت این هفته در سطح شهرستان فومن به اجرا در خواهد امد.

وی از افتتاح پنج واحد مسکن محرومیت در این هفته خبر داد و گفت:ساخت تعداد ۸۰ واحد مسکن محرومان  بر عهده سپاه بود  که۶۰ واحد  در گذشته تحویل و ۱۰ واحد در این ایام  تحویل داده واهد شد و ما بقی در ماههای آینده تکمیل می شود.

وی فضا سازی شهری، رژه خوردرویی، سخنرانی فرمانده کل سپاه گیلان در شهرستان فومن، یاد واره مادران آسمانی دهستان گشت و گوراب پس را ویژه برنامه های شاخص در این هفته اعلام کرد و افزود: برپایی میز خدمت ، زنگ مهر مقاومت ، ویژه برنامه اربعین حسینی ، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج نیز از دیگر برنامه های این هفته است.

فرمانده سپاه شهرستان فومن اظهار کرد؛حاج قاسم قهرمان ملی و الگوی مقاومت بود و ما از ایشان طبق فرمایش رهبری به عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی یاد می کنیم.

فرمانده سپاه فومن با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس امسال به جهت بازآفرینی فضای ایده آل در فضای واقعی در این ایام  خودروی جیپ دهه شصت با راننده بسیجی  در غالب لباس رزم پوشیده در سطح شهرستان با نوای آهنگران تبیین کننده روزهای جبهه و جنگ راه اندازی خواهد شد تا جوانان بوی دفاع مقدس را درغالب هم رسانه،هم منبر و هم نوعی درام با عمق وجود درک کنند.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری