صفیر گیلان؛دکتر مرادی با بیان اینکه مهمترین وظیفه سازمان انتقال خون ایران تامین خون و فرآورده های سالم آن جهت بیماران و نیازمندان می باشدگفت : تحقق این عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه با همت و تلاش همه نیک اندیشان میسر می گردد که پرواز همای خواننده محبوب و مردمی کشورمان با حضور در انتقال […]

صفیر گیلان؛دکتر مرادی با بیان اینکه مهمترین وظیفه سازمان انتقال خون ایران تامین خون و فرآورده های سالم آن جهت بیماران و نیازمندان می باشدگفت : تحقق این عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه با همت و تلاش همه نیک اندیشان میسر می گردد که پرواز همای خواننده محبوب و مردمی کشورمان با حضور در انتقال خون از زمره این نیک اندیشان می باشد.

مدیرکل انتقال خون گیلان ضمن تشریح فرآیند اهدای خون و فرآورده های خونی افزود :  با توجه به اینکه هنر کلید فهم زندگیست  و بخش عظیمی از هنر در ارتباط با قلم و بیان است ، هنرمند می تواند با هنر خود علاوه بر کمک به بهبود شرایط روحی و روانی درحفظ و تعالی فرهنگ مؤثر باشد .

وی خاطرنشان شد : تبلیغ و گسترش فرهنگ اهدای خون جز با هنربه دست نمی آید واین امر کمک شایانی برای جذب اهداکننده مستمر خواهد داشت .

پرواز همای خواننده سنتی کشور با بیان اینکه خون مهمترین چیزی است که برای حیات بشر است و هرلحظه دروجود انسان گردش دارد گفت : اینکه یک نفربتواند جریان زندگی سالم خود را به دیگران انتقال بدهد در واقع جزئی از زندگی ، شادی ، سلامت و انسانیت را انتقال داده و این بزرگترین عبادت است.

پرواز همای در خصوص معرفی وی بعنوان سفیر انتقال خون ابراز خورسندی کرد و افزود : پس از برگزاری کنسرت و شاد کردن مردم  برای ما هنرمندان چیزی که خیلی ارزش دارد و از ما یک هنرمند می سازد و به ما احساس غرور می دهد بهره برداری فرهنگی جوامع مختلف است و اینها برداشت ما از کشت چندین ساله از هنرمان است و باعث افتخار ماست و ارزشمند است و ماندگار می ماند.

پرواز همای  ضمن اعلام آمادگی حمایت از ترویج فرهنگ اهدای خون  در پذیره نویسی سلولهای بنیادی خونساز ثبت نام کرد.

در این مراسم پرواز همای چند بیت شعر گیلکی خواند و در پایان از سوی اداره کل انتقال خون گیلان ضمن معرفی بعنوان  سفیر هنری ،  هدایایی به رسم یاد بود به وی اهدا شد.

پرواز همای، ‌زاده‌ی روستای «احمدسرگوراب» در گیلان است و ترانه‌هایی را نیز به زبان‌های گیلکی و تالشی اجرا کرده‌ است. او دیپلم خود را از هنرستان کمال‌الملک رشت (مرکز استان گیلان) کسب کرد و با علاقه‌ی فراوان به شعر، آواز و آهنگ وارد دانشگاه آزاد تهران شد و با ساز تخصصی سه‌تار و پیانو تحصیلات خود را در دانشگاه به پایان رساند.