به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری درنخستین آیین  تجلیل از مولفان و نویسندگان که امروز  در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت برگزار شد اظهار کرد:  با توجه به آسیبهای اجتماعی و فرهنگی سطح جامعه امروز  وظیفه نویسندگان و هنرمندان اهل قلم بسیار سنگین تر از گذشته است. نماینده […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری درنخستین آیین  تجلیل از مولفان و نویسندگان که امروز  در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت برگزار شد اظهار کرد:  با توجه به آسیبهای اجتماعی و فرهنگی سطح جامعه امروز  وظیفه نویسندگان و هنرمندان اهل قلم بسیار سنگین تر از گذشته است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی  خواستار شد تا پژوهشگران و تصویرگران در کنار خلق اثار هنری نسبت به مسائل سنتی و بومی و ایرانی نیز توجه و جلسات این چنینی در اولویت قرار گیرد.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیبایی دین و طبیعت و ارزشمند نشان دادن این مقوله باید مورد توجه نویسندگان باشد گفت: هنرمندان و نویسندگان کمبودها و تلخی و زیبایی های جامعه را نشان دهند.

افتخاری هنر مندان را زبان گویای هنر خواند و تاکید کرد؛امروز هنرمندان در اوضاع اجتماعی کشور دقت کنند زیرا عده ای چهره اسلام را سیاهنمایی می کنند در حالی که چهره اسلام چهره رفعت و زیبایی است.

ایشان نشان دادن دردهای لایه زیرین جامعه را وظیفه قلم به دستان دانست و افزود: هنرمندان با هنرمندی مشکلات را به گوش مسئولان برسانند و مانند گل آقا که مشکلات را به گونه ای می نوشت که کسی بدش نمی امد قلم بزنند.

وی تشویق عموم جامعه به کتابخوانی را از دیگر وظایف هنرمندان خواند و گفت: نقش غیر قابل انکار  هنرمندان و قلم به دستان در ترویج فرهنگ بر کسی پوشیده نیست.

هنر زبان بین المللی انسانیت است

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی هنر را زبان بین المللی انسانیت خواند و گفت:همه ی آنهایی که در ردیف هنرمند قرار می گیرند  زبان بین المللی کشورندو هنرمندان در هر زمینه با نشر آثار فرا ملیتی و فراقومی  می توانند تاثیر گذار باشند.

افتخاری به برخی بندهای امور فرهنگی در برنامه ششم توسعه کشور نیز اشاره کرد و گفت: یکی از انتظارات ما در حوزه فرهنگی تبیین ارزش های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و ارائه و اشاعه سبک زندگی فرهنگی و اسلامی و ایرانی و توجه به حوزه های اجتماعی است.

نماینده مردم فومن و شفت از فضای مجازی شهرستانهای حوزه انتخاباتی خود گله مند و افزود: امروز این فضاها ما را به بیراهه  و گمراهی می برد .

وی به برخی طرح و برنامه های عمرانی که هیچ سنخیت با شهرستان ندارد اشاره و افزود: پل ورودی فومن هیچ سنخیت با فرهنگ این شهر ندارد و باید جمع شود.

 نداشتن پیوست فرهنگی

افتخاری از نداشتن پیوست فرهنگی در این شهرستانها گله مند شد و گفت: شهرستان شفت هنوز نماد ورودی ندارد و آنهایی که نگرانند ورود کنند.

ایشان تصریح کردند؛ کشورهای دیگر که بسیار پیشرفته هستند نه گنج و نه استعداد و نه قدمت تاریخی و هنری و… ما را دارند  و ما هنوز عقب ماندیم.

وی تاکید کرد؛ تا امروز با احترام به تمام احزاب جلو رفتیم و توجه ویژه به حرمت قلم از نگاه من مهم بوده است.

 

 

 

 

و