به گزارش صفیر گیلان؛همایش یاوران وقف در شهرستان فومن پیش از ظهر امروز(۲۱آبان) با حضور حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان  ،امام جمعه ،فرماندار،فرماندهی انتظامی،رییس تبلیغات خادمین مساجد و هیئت های امناء و  با حضور فعالان عرصه وقف در آستان مقدس امام زاده میرزای فومن(گلزار شهدا) به میزبانی هیئت امناء استان مقدس […]

به گزارش صفیر گیلان؛همایش یاوران وقف در شهرستان فومن پیش از ظهر امروز(۲۱آبان) با حضور حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان  ،امام جمعه ،فرماندار،فرماندهی انتظامی،رییس تبلیغات خادمین مساجد و هیئت های امناء و  با حضور فعالان عرصه وقف در آستان مقدس امام زاده میرزای فومن(گلزار شهدا) به میزبانی هیئت امناء استان مقدس امامزاده برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره علما و شهدا و به ویژه آیت الله سید ابوالقاسم اریب فومنی و مرجع جهان تشیع آیت الله محمد تقی بهجت فومنی اظهار کرد: باید تلاش کنیم از جلسات مذهبی و دینی برای بیان خدمات انقلاب بهره ببریم.

image_2018_11_12-3_20_50_347_8z0

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب رژیم منحوس پهلوی تماما در خدمت استکبار بود، گفت: امروز به برکت انقلاب در دنیا عزت و اقتدار داریم.

علیزاده به پیشرفتهای علمی کشور در حوزه علوم هسته ای و فضایی، پزشکی، فناوری نانو و شبیه سازی و داشتن رتبه برتر علمی در دنیا اشاره کرد و گفت: فضای علمی ایجاد شده در کشور و نهضت علمی امروز حاصل حضور علماء بزرگ است و ما خدمت گذاران این نهضت و انقلاب هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه نیاز است امروز خدمات انقلاب  را در هر کجا که هستیم بیشتر گفته شود افزود:از بزرگترین خدمات انقلاب که توسط امام راحل، ماندگار و در تاریخ ایران ثبت شد آباد کردن موقوفات است.

علیزاده   از اجرای طرحی در اداره اوقاف گیلان در حال پیگیری و اجراست که هر سال در هر مسجد و بقعه ای یک وقف جدید داشته باشیم گفت:موقوفات نه قابل فروش و نه واگذاری و نه تغییر و هدیه دادن است بلکه همیشه موقوفه هستند و جاری و ساری و ثمرات ان به مردم می رسد.

وی وقف را تجارتی بی ضرر  و ابزار مهم کار آمد اقتصادی و سیاسی جامعه دانست و گفت: با وقف میتوان مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ر با بسیج عمومی و نهادینه کردن وقف حل کرد.

علیزاده اظهار داشت: کارکنان اوقاف گیلان طی برنامه ای مدون و با بهره گیری از ظرفیت نخبگان استان در حال جهت دهی به نیات وقف های جدید طبق نیازهای روز هستند.

ایشان تصریح کرد؛از بعد از انقلاب تا دهه ۹۰ ما در گیلان ۱۸۴ موقوفه داشتیم که از سال ۹۰ تا امروز ما بیش از ۲۳۰ وقف جدید را در گیلان به ثبت رساندیم که این نشانه افزایش آگاهی و اعتماد مردم است.

حجت الاسلام علیزاده ارتقاء بهره‌وری اقتصادی موقوفات را از  اولویت اداره اوقاف استان خواند و گفت:افزایش درامد با این حرکت در جهت کمک به محرومان و نیازمندان و انجام نیات خیران است.
مدیرکل اوقاف گیلان از ثبت ۳۵ وقف جدید در سال جاری در گیلان خبر داد و گفت: ارزش ریالی وقف های یاد شده ۲۱میلیارد تومان است. آباد کردن موقوفات از بزرگترین خدمات انقلاب است.

«واقف» برنده اصلی معامله معنوی با خداوند است

حجت الاسلام سید محمد حسن صفوی، امام جمعه فومن در همایش یاوران وقف در فومن گفت: هرچه در اسلام به یادگار مانده مرهون وقف و موقوفات است و واقفان برندگان اصلی معامله معنوی با خداوند هستند.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف در سیره اهل بیت و ائمه معصومین از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: امروز قداست این همایش بخاطر حضور هیئت امناء و واقفان و خیران بسیار بالاست .

صفوی با اشاره به اینکه برای انجام کار خیر باید آبرو گداشت گفت:: باقیات صالحات که وقف مصداق بارز آن است همیشه ماندگار است.

وی یادآور شد: وقف هیچ هدفی جز قرب الی الله نیست و  نگهداری وقف دقت بسیار می خواهد و باید تلاش کرد تا وقف طبق نیت واقف عمل شود.

image_2018_11_12-3_43_46_433_w4m
امام جمعه فومن با بیان اینکه پست مدیر کلی اوقاف  پست سنگین و مهمی در مقایسه با پستهای دیگر چون مدیر کل راه ،اقتصاد و دارایی ، تعاون و غیره است تاکید کرد: دقت و نظارت این سازمان قابل مقایسه با دیگر سازمانها نیست زیرا اگر یک ریال مال موقوفه وارد خانه کسی شود آن خانه خراب می شود .

صفوی با بیان اینکه اول واقف خداوند بزرگ است گفت: وقف امانتی است که باید برای نسلهای بعدی نگهداری شود و ثمرات آن به عامه مردم برسد.

امام جمعه فومن این شهرستان را با ۱۸۰ مسجد و ۳۶بقعه و ۸۰ موقوفه خواند و  گفت: از ویژگی های مومنان توجه به اماکن متبرکه و زیارت مزار صالحان است.

ایشان تاکید کردند؛خادمان و اعضای هیئت امنای مساجد و یقاء متبرکه شهرستان تلاش کنند تا از این اماکن به خوبی نگهداری کنند و هرگز رفت و آمد کم  آنها را دلسرد نکند زیرا باید این اماکن به نسل بعد برسد.

امام جمعه فومن با اشاره آستان امام زاده عبدالله کلرم، عون بن علی ماسوله و سید جواد موسوی سبز قبا از بقاع متبرکه شاخص فومن، اظهار داشت: از اعجاز انقلاب است که از قبر سید جوان شهید کرامات بسیاری سر زده است.

در پایان این مراسم از واقفان، خادمان عرصه وقف و اعضای نمونه هیئت امنای بقاع متبرکه فومن و خبرنگار فعال این حوزه در شهرستان تجلیل و تقدیر شد.//زلیخا صفری

image_2018_11_12-3_41_7_895_yYNimage_2018_11_12-3_58_11_192_XJg

image_2018_11_12-3_48_27_598_LW5 image_2018_11_12-3_48_0_603_w79 image_2018_11_12-3_46_13_245_Q3c image_2018_11_12-3_45_3_733_mAO