به گزارش صفیر گیلان،محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با آیت‌الله رسول فلاحتی  نماینده ولی فقیه در استان گیلان و با حضور زارع استاندار گیلان و علیزاده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان گزارشی از عمده‌ترین برنامه‌های وزارتخانه متبوع خویش در قالب تلاش برای ارتقاء معیشت جامعه کارگری، خدمات بیمه […]

به گزارش صفیر گیلان،محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با آیت‌الله رسول فلاحتی  نماینده ولی فقیه در استان گیلان و با حضور زارع استاندار گیلان و علیزاده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان گزارشی از عمده‌ترین برنامه‌های وزارتخانه متبوع خویش در قالب تلاش برای ارتقاء معیشت جامعه کارگری، خدمات بیمه ایی و تامین اجتماعی و تلاش برای تحقق بیمه بازنشستگی خانوار‌های روستایی ارائه داد.

شریعتمداری گفت: از جمله طرح‌های مبارزه با فساد و پیشگیری از انحراف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طراحی و اجرای سامانه‌ها و سیستم‌های شفافیت زاست تا روند عملکرد مدیران و ارائه خدمات و تسهیلات در مجموعه‌ی این وزارتخانه از طریق این سامانه‌ها در اختیار همگان قرار گیرد و زمینه بروز فساد در آن گرفته شود.

وی همچنین از فعالیت ۸۵ هزار واحد صنعتی بزرگ و ۴۸۰ هزار واحد تولیدی کوچک، در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: دنیای استکبار با طراحی تحریم‌های اقتصادی و بانکی، تمام تلاش خود را برای ایجاد اخلال در روند تولید کشور بکار گرفته است، اما تلاش دولت در بستر تعامل سازنده با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و جلب حمایت‌های مردمی توانسته این ترفند خصمانه‌ی دشمنان را کم اثر سازد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تلاش برای شکوفایی هر چه بیشتر بخش‌های تعاونی را زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و تصریح کرد: وزارت تعاون در راستای منویات رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کند سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور را محقق کند.

کاهش آسیب‌ها ی اقتصادی در سایه نظارت به زیر مجموعه ها

آیت الله رسول فلاحتی نیز در این دیدار اظهار داشت : با توجه به اینکه منابع و اعتبارات در اختیار مسولان در کشور محدود است بنابراین  به‌طور طبیعی نمی‌توان پاسخگوی تمام مطالبات مردم باشند اما می‌توان جامعه را به مسیری هدایت کرد که موجب ایجاد رضایتمندی مردم شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حضور دولتمردان در جامعه موجب رضایتمندی مردم می‌شود، گفت: توده‌های مردم به رفتار دولتمردان توجه دارند.
فلاحتی تاکید کرد: برای از بین بردن برخی از  آسیب‌ها در بخش‌های مختلف به‌ویژه در اقتصاد کشور باید  به زیرمجموعه نظارت دقیق داشته باشیم. تا  بسیاری از این آسیب‌ها کاهش یابد.
وی با تأکید بر اینکه مسؤول باید دارای ایده، اراده و نیروهای پرتلاش باشد، بیان کرد: حضور نیروهای توانمند و پرتلاش در عرصه میدانی حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی   افزود : ملت بزرگ ایران در ۴۰ سال گذشته نشان داده که قدردان نیرو‌های خدوم و خدمتگذار هستند و تمرکز بیشتر بر اینگونه نیرو‌ها که سرمایه‌های بی بدیلی برای نظام اداری هر کشوری هستند، می‌تواند مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی مردم به یژه جامعه کارگری را مرتفع و روند تحقق توسعه‌ی پایدار را در بستر خنثی کردن توطئه‌ای اقتصادی– فرهنگی دشمنان این سرزمین تسریع کند.

امام جمعه رشت یکی از موثرترین شیوه‌های پیشگیری از بروز رانت و فساد در نظام اداری را، نظارت مستمر مدیران ارشد بر عملکرد زیرمجموعه عنوان کرد و با اشاره به نامه مشهور امیرالمؤمنین علی علیه السلام  افزود: مدیران نظام اسلامی باید روزانه بخشی از توصیه‌های مولا علی علیه السلام را به عنوان الگوی مدیریتی خویش مرور کرده و روند ایفای وظایف محوله‌ی خود را بر محور تحقق عدالت اجتماعی و مقابله با تبعیض و فساد استوار سازند.

بازگشت ۳۶۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال گیلان به چرخه تولید
 
استاندار گیلان نیز در این دیدار با تبریک ولادت باسعادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: مقدم ارزشمند وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان را گرامی می‌داریم.
ارسلان زارع با اشاره به اقتصاد مقاومتی در راهبرد مقام معظم رهبری و از تأکیدات رئیس‌جمهور تصریح کرد: از تلاش تمام مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گیلان قدردانی می‌کنیم ضمن اینکه در کارگروه‌های مختلف به‌ویژه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی در گیلان گفت: از سال گذشته تاکنون بالغ‌بر ۳۶۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال گیلان به چرخه تولید بازگشتند.

337978_orig