به گزارش صفیر گیلان، محمدرضا محسنی فرماندار شفت صبح امروز در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی شهرستان شفت با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامیده شده است افزود : همه مدیران شفت باید تلاش کنند ظرفیت های این شهرستان را به […]

به گزارش صفیر گیلان، محمدرضا محسنی فرماندار شفت صبح امروز در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی شهرستان شفت با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامیده شده است افزود : همه مدیران شفت باید تلاش کنند ظرفیت های این شهرستان را به ظهور برسانند.

65855474
وی با بیان اینکه شفت علاوه بر صنعت در بخش کشاورزی و گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است افزود : این شهرستان آمادگی اجرای طرح های پایلوت کشاورزی و گردشگری را دارد.
فرماندار شفت با اشاره به اینکه این شهرستان ۱۴ هزار و ۳۲۰ هکتار شالیزار دارد و سالانه ۳۸ هزار تن انواع برنج در آن تولید می شود افزود : افزایش تولید برنج و محصولات کشاورزی در شهرستان شفت با نگاه و برنامه ریزی مسئولین استان و شهرستان میسر خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال ۵ هزار هکتار از شالیزارهای شفت برای اجرای طرح تجهیز معرفی شده اند افزود : تکمیل این طرح سبب رونق کشاورزی و کاهش هزینه های تولید خواهد داد.
نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه تولید ماهیان گرم آبی در شفت از ۴ هزار و ۱۵۰ تن به ۵ هزار تن در سال ۹۵ افزایش یافته است تصریح کرد : سالانه ۶ تن خاویار در شفت تولید می شود و این شهرستان در پرورش شاه میگو دارای توانمندی است.
وی با بیان اینکه می توان از ظرفیت ۵۰۰ هکتار آببندان طبیعی در شفت برای پرورش گل محمدی و درخت توت بهره برداری کرد افزود : ایجاد اشتغال در سایه توجه به تولید محقق خواهد شد.
محسنی با اشاره به اینکه شفت دومین تولید کننده پیله تر در گیلان است افزود توجه به صنایع فرادستی و فراوری نخ ابریشم می تواند به بهبود وضعیت اشتغال در روستاها کمک کند.
وی با بیان اینکه تولید شیرخام در شفت از هزار و ۲۴۰ تن در سال ۹۲ به هزار و ۲۵۰ تن در سال ۹۵ رسیده است افزود : تولید گوشت قرمز نیز در این شهرستان ۹۰ تن افزایش یافته است.
فرماندار شفت با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ تن عسل در شهرستان شفت تولید شده است تصریح کرد : اگر به ظرفت های داخلی توجه شود تولید و اشتغال محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه شفت نزدیک ترین شهرستان به مرکز استان است و موقعیت جغرافیایی خوبی نسبت به بندر کاسپین دارد افزود : سرمایه گذاران باید به سمت شهرستان شفت سوق داده شوند.
این مقام مسوول با بیان اینکه انتخابات در بعد داخلی سبب انسجام ملی می شود به سخنان مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد : حضور حداکثری نمایش این وحدت و همدلی است.
وی درادامه افزود : انتخابات در بعد خارجی تضمین کننده امنیت ملی است و امروز میزان مشارکت در انتخابات معیاری بین المللی برای مقبولیت نظام و حاکمیت از سوی مردم شمرده می شود.
فرماندار شفت با اشاره به اینکه وجود ذائقه های مختلف سیاسی در عرصه رقابت نشان دهنده ی بالاترین سطح دمکراسی و نظام مردم سالار دینی است افزود : مردم با حضور پرشکوه به برنامه و گفتمان نامزدها رای خواهند داد.
محمدحسین اصغریان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان در این همایش با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۹ مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مورد مطالبه جدی قرار داده به سخنان ایشان اشاره و افزود : اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد برون گرا و درون زا است و با تکنولوژی روز دنیا هماهنگ است.

IMG_6424
وی با بیان اینکه تولید باید بر اساس دانش روز باشد افزود : اشتغال و رفاه اجتماعی در چهار چوب اقتصاد مقاومتی محقق می گردد.
اصغریان بازگشت به روستاها را یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود : امروز صنعت گردشگری از هتل های چندستاره به سمت بوم گردی و مسافرکاشانه ها می رود.
وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در اقتصاد مقاومتی باید در همه جا گسترده شود تصریح کرد : برای توسعه باید اختلافات را کنار بگذاریم و باید به این نکته توجه کنیم که کشور به همه دلسوزان خویش نیازمند است.
معاون استاندار گیلان با اشاره به اینکه استخدام دهیاران مراحل قانونی خود را طی می کند و به زودی تعیین تکلیف و ابلاغ می شود افزود: دهیاران نباید مشکل معیشتی داشته باشند.
وی با بیان اینکه به برکت برجام چندین شرکت خارجی برای تبدیل زباله های سراوان اعلام آمادگی کرده اند افزود : طرح تولید برق از زباله در شهرهایی مانند تهران به مشکل جدی برخورد کرده است و نباید در گیلان تکرار شود.
اصغریان با اشاره به اینکه همه به دنبال اصلاح نظام بانکی کشور هستند : نرخ بهره از ۲۸ به ۱۸ درصد کاهش یافته است و در آینده با با منطق این نرخ به ۱۲ درصد کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته ۱۰ جلسه برای رسیدگی به وضعیت سد لاسک برگزار شده است افزود : انشاالله تا ۲ ماه آینده سد لاسک تعیین تکلیف می شود و ۹۰ درصد معضلات قانونی آن حل شده است.
وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه تقسیم جامعه به دو قسمت صحیح نیست افزود : حضور حداکثری در انتخابات مهمترین وظیفه ماست و باید تلاش کنیم تا همه مردم به پای صندوق آرا بیایند و در توسعه کشور نقش آفرین باشند.

خاوری مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه ۹ هزار کیلومتر راه روستایی در شفت وجود دارد افزود : شاخص برخورداری از راه آسفالته در این شهرستان از ۴۵.۷۳ درصد در سال ۹۲ به ۶۵.۴۷ درصد در سال ۹۵ رسید.
وی با اشاره به اینکه متوسط شاخص برخورداری از آسفالت در کشور ۵۱ درصد است افزود : درصد برخورداری آسفالت در گیلان از ۳۹.۵ درصد در سال ۹۲ به ۵۱.۷۷ درصد در سال ۹۵ افزایش یافت.

IMG_6470
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستاهای ۲۰ تا ۵۰ خانوار در شفت از نعمت آسفالت برخوردار شده اند تصریح کرد : شفت دومین شهرستان در شاخص برخورداری از راه آسفالته در گیلان است.
حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی حضور همه مردم در اقتصاد افزود : تا نگاه ما به توسعه استانی نباشد پیشرفت ما محسوس نخواهد بود.

IMG_6484
وی با بیان اینکه برای ساخت راه آهن رشت-قزوین تلاش های بسیاری شده است افزود: با بهره برداری از این پروژه در صنعت حمل و نقل گیلان تحول ایجاد خواهد شد.
افتخاری با اشاره به اینکه جاده شفت-زنجان از سمت استان زنجان پیشرفت خوبی داشته است افزود : با بازگشایی این محور شرایط شهرستان شفت تغییر خواهد کرد که این امر مستلزم همراهی و همدلی است.
وی با بیان اینکه توسعه روستایی نیاز به تلاش مضاعف دارد تصریح کرد : سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید مورد پیگیری قرار گیرد.