به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛ زلیخا صفری/حجت السلام محمد حسن صفوی در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به اینکه وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی است و  عاملان وحدت رهبران دینی و امام بود گفت:وحدت نشانه عظمت و اقتدار و قدرت جهان اسلام و نشانه یکدست بودن است. حجت الاسلام محمد حسن صفوی امام […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛ زلیخا صفری/حجت السلام محمد حسن صفوی در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به اینکه وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی است و  عاملان وحدت رهبران دینی و امام بود گفت:وحدت نشانه عظمت و اقتدار و قدرت جهان اسلام و نشانه یکدست بودن است.

حجت الاسلام محمد حسن صفوی امام جمعه شهرستان فومن با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس تلاش کنند تا مجلس ما مانند مجلس مدرس باشد گفت: مجلس امروز حنثی است.

وی با اشاره به اینکه نماینده یک شهر نماینده کل کشور هم محسوب می شود گفت: من از ۱۳ نماینده گیلان می خواهم که در مجلس فریادهایشان بلند شود.

 سبزی ظاهری گیلان فریبنده و بیشتر خار و تلخ  است

امام جمعه فومن کارخانه های گیلان را تعطیل اعلام نمود و گفت: نماز جمعه برای ایجاد وحدت و همدلی است و من امروز مجبورم بجای نمایندگان فریاد بزنم و این فریاد باید از طرف نماینده گان زده شود.

صفوی از وضعیت بد شهرکهای صنعتی گیلان و شهرستان فومن خبر داد و اظهار کرد؛نمایندگان گیلانی چرا حرف نمی زنند چرا از تعطیلی شهرکهای صنعتی نمی گویند.

حجت السلام صفوی با بیان اینکه سبزی ظاهری گیلان فریبنده است گفت: این سبزی بیشتر تلخ و خار است نه برنج و گندم و …

ایشان از اختصاص سرمایه ها به استانهای آذربایجان و اصفحان و غیره  خبر داد و گفت: ما مانند استانهای دیگر بهترین گزینه را در کابینه دولت داریم و دکتر نوبخت  این  شخصیت  برجسته در کابینه هیچ کاری برای گیلان نکرد.

امام جمعه شهرستان فومن از راه آهن قزوین به رشت که معلوم نیست چه بر سرش بیاید گفت: طرح و حرف این راه آهن از زمان ناصرالدین شاه و دوره قاجار مطرح بوده است.

 

وی مهمترین ارمغان دولت مردان و نمایندگان را برای گیلان و گیلانی افزایش آمار بیکاری دانست و گفت:نمایندگان فقط به فکر منافع و مسائل شخصی نباشند بلکه به خود بیایند و نابسامانی ها را ساماندهی کنند.

 

صفوی به برخی اعتبارات و تخصیص آنها اشاره و افزود: اگر مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای یک طرح و برنامه اختصاص پیدا کند ممکن است ۵ درصد تخصیص یابد و این یعنی جامعه را  رو به نزول و بیکاری و … سوق دادن.

خاتمی در یادواره شهدای فومن امورات مهم را گفت بدون اینکه کسی را تضعیف و یا به کسی اهانت کند.

امام جمعه فومن به برگزاری مراسم یادواره  ۴۰۵ شهید و سرداران و شهدای گمنام شهرستان فومن که با شکوه تر از گذشته برگزار شد  اشاره   و افزود حجت السلام خاتمی امام جمعه موقت تهران در این مراسم تمام امورات را بیان کردند بدون اینکه به کسی اهانت و یا کسی را تضعیف کند و این نشانه تفاهم و همدلی و هم سویی است.

وی سخنرانی خاتمی را در یادواره شهدای فومن یک نشانه و حرکت خوب دانست و گفت: سخنران واقعی باید این گونه باشند.

 

photo_2017-11-26_21-07-08 photo_2017-11-26_21-07-02

نیروی دریایی با ایجاد امنیت برای کشتی ها به اقتصاد جهان کمک می کند

صفوی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه فومن به سالگر نیروی دریایی اشاره و افزود: نیروی دریایی که ما امروز شاهد شکوه و عظمت انها در آبهای خلیج و دریای عمان و  دیگر نقاط  هستیم نشانه قدرتمندانه انها مثل گذشته هستیم.

وی  با اشاره به اینکه امروز کشتی های دیگر کشورها از دست دزدان دریایی از نیروی دریایی ایران کمک می طلبند گفت: این امنیت ایجاد شده در آبها توسط نیروی دریایی مایه افتخاری برای ماست.

 

صفوی تصریح کرد؛ بیش از ۶۰ درصد اقتصاد جهان از آبهای یمن است و امروز مشکلاتی که آل صعود برای یمن ایجاد کرده بخاطر دست رسی به این مبدا اقتصادی جهان است.

امام جمعه فومن حفاظت از دریاها را توسط نیروی دریایی مهم خواند و گفت: اقتصاد جهان به رفت و امد کشتی ها بستگی دارد..

صفوی نیروی دریایی قهرمان را حافظ آب و دیا و نیروی انتظامی را ایجاد امنیت در مرزها و سپاه پاسداران را حامی انقلاب اسلامی در جهان مطرح نمود و گفت: شهدای  این نیروها  افتخار افرینی و نقش قهرمان را بازی کردند و در مقابل دشمن ایستادند.

 

ایشان به زلزله کرمانشاه و کمکهای مردمی  و تعداد  بیش از ۵۰۰ کشته و ۱۲ هزار زخمی بر جا گذاشت و ملت وارد صحنه شدند اشاره و افزود:  این اولین و آخرین زلزله نخواهد بود  پس دولت نباید اجازه دهد که امروز برخی تولید کنندگان نرخها را بالا و گران کنند.

وی از دولت خواست تا جلوی گرانی را در این زمان و بحران بگیرد و قهرمانانه ورود کند.

ابرقدرتها و سازمانهای جهانی مرگ کودکان یمنی را نمی بینند

امام جمعه فومن با اشاره به اینکه مردم بحرین ۸۰ درصد شیعه پاک هستندو خداوند رهبر دینی شان را نجات دهد گفت: یمن امروز مصیبت بزرگ برای جهان اسلام است.

وی افزودند تا دیروز ما فلسطین را داشتیم و امروز مردم یمن از گرسنگی و تشنگی می میرند و هر  ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی  می میرد.

وی افزود : امروز ابرقدرتها و سازمان ملل و جهان مظلومیت و مرگ مردم یمن را نمی بیند و مردم بی دفاع نابود می شوند.

 

وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی

صفوی به هفته وحدت اشاره و اظهار کرد؛ هفته وحدت بسیار مهم و پیروزی مردم عراق از وحدت بوده و این وحدت حاصل گفتمان مرجع تقلید جهان تشیع آیت الله سیستانی است که باعث متحد شدن و وحدت نیروی شیع و سنی شد و در آینده تاریخ نویسان در مورد آن خواهند نوشت .

امام جمعه فومن از وحدت مردم گیلان از گذشته تا امروز سخن گفت و اظهار کرد؛ وقتی شیع و سنی وحدت داشته باشند دشمن نمی تواند توطئه هایش را طراحی  و اجرایی کند..

وی به وحدت شیعه و سنی در شهرستان تالش اشاره و تصریح کرد؛تفرقه بین شیعه و سنی در این شهرستان معنا ندارد و وحدت  انها را در دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار دیدید.

صفوی  رمز پیروزی در انقلاب اسلامی  را وحدت دانست و گفت: عاملان وحدت رهبران دینی و امام بودند.