صفیر گیلان: مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در رشت روز جمعه (۱۳ مرداد) به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (علیه السلام ) خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل شبستان، مسعود رهنما، مدیر کل ورزش و جوانان گیلان امروز (۱۰ مرداد) در […]


صفیر گیلان: مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در رشت روز جمعه (۱۳ مرداد) به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (علیه السلام ) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل شبستان، مسعود رهنما، مدیر کل ورزش و جوانان گیلان امروز (۱۰ مرداد) در نشست خبری همایش بزرگ پیاده روی به مناسبت امام رضا (علیه السلام) که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: ورزش همگانی رمز ارتقاء سلامتی جسمی و روحی در جامعه است.

 وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در توسعه همه جانبه جامعه بر عهده دارند گفت: از دیر باز تاکنون اطلاع رسانی و افزایش آگاهی تاثیر به سزایی در ارتقا هر جامعه‌‍ای داشته است.

 رهنما با اشاره به در پیش بودن هفته خبرنگار ضمن تبریک این روز به هنرمندان عرصه قلم تصریح کرد: خبرنگاران به مانند حضرت زینب (سلام الله علیها) در انتقال آگاهی جامعه تلاش می‌کنند و اگر حضور این بانوی بزرگوار در واقعه کربلا نبود اکنون از این رویداد بزرگ اسلامی هیچ آگاهی نداشتیم.

 وی با تاکید بر اینکه حضور رسانه در توسعه جامعه تاثیر شگرفی دارد اذعان کرد: حضور رسانه از کم کاری‌های مسئولان در پیشرفت اهداف کشور جلوگیری کرده و همچنین خبرنگار با قلمش می تواند اجتماع را از منحرف شدن نجات دهد.

 مدیر کل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: خبرنگاران نقاط ضعف جامعه را شناسایی و به مانند ناظر موجبات رفاه جامعه را با پیگری‌های به موقع مهیا می‌کنند.

 رهنما خاطرنشان کرد: مسئولان امر برای ارتقاء و پیشرفت بایستی خبرنگاران فعال را شناسایی و ارتباط با رسانه را بیش از پیش افزایش دهند و از تصمیمات، انتقادات و پیشنهادات این قشر زحمتکش در روند برنامه‌ها بهره گیرند.

 وی از رشد برنامه‌های ورزشی در گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر گیلان در برخی از رشته‌های ورزشی در کشور نمونه بوده و رتبه و افتخارات خوبی را کسب کرده‌ایم و همچنین در برپایی کرسی‌های بین المللی، رکوردهای المپیک و …..در ورزش موفق بودیم.

 رهنما به سرانه ورزشی گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: میانگین سرانه ورزش گیلان در گذشته ۲۳ بود که اکنون در رتبه نوزدهم قرار داریم و بدترین ارزیابی صورت گرفته گیلان رتبه هفتم را دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان به حضور بانوان در بخش‌های مختلف ورزشی اشاره کرد و افزود: بانوان گیلانی در رشته‌های قایقرانی، کاراته و …. در سطح کشور و ملی با دریافت مدال خوش درخشیده‌اند.

این مقام مسئول از تشکیل خانه‌های جوان در کشور خبر داد و اذعان کرد: خانه‌های جوان مرکزی جهت افزایش همفکری و بهره گیری از اندیشه نوین جوانان و نوجوانان است که امسال در گیلان راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروی های جذب ورزش شوند که عاشقانه فعالیت کنند بدین سبب موفق خواهیم بود.

رهنما به برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی اشاره و اظهار کرد: این همایش بزرگ مصادف با میلاد باسعادت امام رضا (علیه السلام) ساعت۷:۳۰ صبح جمعه (۱۳ مرداد) از ورزشگاه عضدی به سمت پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: شرکت در همایش بزرگ پیاده روی برای عموم آزاد است.