به گزارش صفیر گیلان؛هوشنگ عباسقلی زاده در این جلسه شورای اداری شهرستان فومن با بیات اینکه هنوز حل معضلات شهری را آغاز نکرده ایم، یادآور شد: طی همه این سالها مدیریت شهری بدون اطلاعات کافی و برنامه بوده است. مدیرکل شهری و امور شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه باید مدیریت شهری را به صورت […]

به گزارش صفیر گیلان؛هوشنگ عباسقلی زاده در این جلسه شورای اداری شهرستان فومن با بیات اینکه هنوز حل معضلات شهری را آغاز نکرده ایم، یادآور شد: طی همه این سالها مدیریت شهری بدون اطلاعات کافی و برنامه بوده است.

مدیرکل شهری و امور شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه باید مدیریت شهری را به صورت یکپارچه و فرابخشی دید؛ متذکر شد: ناهماهنگی و این عرصه سبب آسیبهایی میشود که هم اکنون مشاهده می کنیم.

معارفه شهردار فومن

وی بر لزوم رعایت قوانین و اصول مدیریت تاکید کرد و یاداور شد: پسماند مهمترین چالش استان و کشور است اما اگر همه دستگاهها و حتی مردم نخواهند قابل حل نیست.

عباسقلی زاده با تاکید بر اینکه باید قبل از تفکیک زباله به سمت تولید کمتر زباله حرکت کنیم، افزود: زباله آینده مردم، محیط زیست و منابع طبیعی را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در همه امور شهری برنامه ریزی راهبردی را در دستور کار قرار داده است، افزود: شهر اگر بدون برنامه ریزی مدیریت شود سبب عذر هدر رفت بیت الملل خواهد بود.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری گیلان با تاکید بر لزوم اعتماد سازی میان شهرداری و مردم گفت: ۹۰ درصد منابع مالی شهرداری توسط مردم تامین می شود بنابراین باید برای موفقیت اعتماد مردم را جلب کرد.

عباسقلی زاده بر لزوم عدم ورود اعضای شورا و شهرداری به مسائل سیاسی تاکید کرد و گفت: وقتی وارد فاز سیاسی شویم از وظایف اصلی خود غافل می مانیم.

وی افزود: شورا و شهرداری در صورت تخلف به مراحل بالاتر پاسخگو هستند و دستگاههای نظارتی نیز همواره درحال رصد بوده و هستند.

این مسوول با تبریک انتخاب رضا محمدی به عنوان شهردار جدید فومن گفت: این انتخاب باید دو سال پیش صورت می گرفت اما اوضاع به گونه دیگری رقم خورد. محمدی از بدنه شهرداری و آگاه به مشکلات است، بنابراین پاسخگو نیز خواهد بود.