جناب دکتر جان بابایی ،در شهرم فومن نیز  آمار مبتلایان و قربانیان کرونا بسیار وحشتناک است و حتی کیت آزمایش برای اخذ تست از اشخاص مشکوک به این ویروس نیز در دسترس نیست.

اختصاصی/صفیر گیلان؛معاون محترم درمان وزارت بهداشت ایران اسلامی،جناب آقای دکتر قاسم جان بابایی،

روز پدر میلاد مسعود زیباترین جلوه‌های جهان آفرینش که نشان دهنده مقام متعالی و پرتویی از عظمت آن امام هُمام مى‌باشد. امیرمومنان(ع) بزرگ مردی که یاور مظلومان بودند و تاریخ بشریت را با حماسه‌ها و رشادت‌های بی نظیر خود در عرصه‌ عبودیت و انسانیت متحول ساختند، آنچنان که نام نامیَشان مایه امید و نوید رهروان و شیعیان و محبان ایشان است بر شما و پزشکان و پرستاران پدر نیز مبارک باد.

احتراما همانگونه که مستحضرید روزهاو هفته ها پی در پی از  وضعیت نگران کننده بیماری کرونا در گیلان و شهرهای گیلان می گذرد و نگرانی ویروس کرونا در استان و شهرم فومن بر کسی پوشیده نیست و  آمار مبتلایان به کرونا به صورت تصاعدی در حال افزایش است در حالی که امکانات پزشکی و بهداشتی در این منطقه وجود ندارد.

امروز بسیاری از بیمارستانهای گیلان از پذیرش بیمار کرونایی به دلایل مختلف سر باز زده و تخت ها برای بستری شدن بیماران وجود ندارد وبیمارستان رازی تنها بیمارستان اختصاص یافته به بیماران کرونا ویروس در گیلان نیز با چالش های متعدد روبرو شده و پاسخگوی  این حجم از بیماران و نیازمندان نیست.

در این هیاهوی کرونایی شهرستانهای کم برخوردار از امکانات پزشکی و کادر پزشکی و پرستاری و اورژانس این استان را به منطقه قرمز نزدیک کرد.

در شهرم فومن نیز  آمار مبتلایان و قربانیان کرونا بسیار وحشتناک است و حتی کیت آزمایش برای اخذ تست از اشخاص مشکوک به این ویروس نیز در دسترس نیست.

بسیاری از پزشکان شهرم که این روز ها مطب آنها تنها پناهگاه تعداد زیادی از بیماران بود خود به ویروس کرونا مبتلا شده اند و یا به دلیل خستگی بیش از حد توانایی خدمت ندارند.

اما تنها بیمارستان شهرم این روز ها نتوانست آنچنان که باید و شاید به داد مردم منطقه برسد و هزینه ها را از دوش مردم بردارد چرا که  نه امکانات و نه اورژانس مجهزی دارد و نه پزشکانی جز تعداد انگشت شمار پزشک که آنها نیز خیلی لطف کردند تا در این منطقه خدمت رسانی کنند.

اما جناب دکتر جان بابایی در  شامگاه پنجشنبه  ۱۸ بهمن ماه سال ۹۶با حضور شما و،جمعی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شهرستان که  افتتاح بلوک زایمانی و بخش LDRبیمارستان امام حسن مجتبی(ع) فومن را به بهره برداری رساندید  به عنوان خبرنگار به شما گفتم؛ جناب دکتر بیمارستانی را بازدید کردید که در دل روستاست و تنها بیمارستان شهرستان فومن ،اگر چه در تاریکی امدید و خیلی از مشکلات مسیر را ندیدید؟

و شما از مسئولان پرسیدید اینجا شهر است یا روستا ؟

که در این زمان برخی مسئولان گفتند که اینجا شهر است و بافت شهری در روستاست ولی خود خبرنگار چون روستایی است اسرار به روستا بودن دارد و ……

جناب دکتر شما در آن سال  بیشترین مشکل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) را بخش اورژانس خواندید و گفتید ما تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا در طرح تحول سلامت دولت این بیمارستان را ببینید و بخش اورژانس را مجزا تجهیز و بسازد.

آقای دکتر جان بابایی شما گفتید اورژانس های بیمارستانی به عنوان اولین جایی که بیماران برای دریافت خدمات بیمارستانی به آن مراجعه می کنند نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اما امروز مردمان شهرم از خدمات بخش اورژانس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) یا هیچ بهره نبردند یا اگر بردند  در مقابل تعداد زیاد مبتلائیان خیلی خیلی ناچیز بوده و امروز بخش اورژانس این بیمارستان که مدتها پیش بخاطر تجهیز شدن  فرو ریخته شده و مدخل ورودی بیمارستان با این ترکیب زشت حال هر بیماری را خرابتر می کند و بیمار در بدو ورود به بیمارستان از این بههم ریختگی یا سر را پایین می اندازد و بر می گردد به مطب همان پزشک عمومی یا فرمان ماشین را با تندی می چرخاند و یا شروع می کند به ناسزا گفتن و حق بدید که مردم ما امروز خیلی گرفتارند و هزینه ها در مطب خیلی خیلیبالاست و برای هر بیمار که مبتلا به ویروس باشد یا علائم ویروسی را داشته باشد با آزمایش و عکس برداری از قفسه سینه و دارو و تزریقات مبلغ اگر با دفترچه حساب شود از مرز ۲۰۰ هزار تومان می گذرد و حال در این شرایط اقتصادی این حق مردم انقلابی و شهید پرور شهرم است.

جناب دکتر جان بابایی همانگونه که مستحضر هستید اورژانس بیمارستانی بخش حساس و مهم هر مرکز درمان است و از آنجا ارامش به بیمار تزریق می شود ولی متاسفانه در تنها بیمارستان شهرم که در دل روستاست ارامش از هر بیماری در این بحران کرونا ویروس گرفته می شود.

جناب جان با بایی اگر اقدامات درخوری در زمینه مبارزه با کرونا در شهرم صورت نگیرد تا چندروز آینده شاهد بروز یک فاجعه انسانی در این منطقه خواهیم بود.

نگذارید بیماران مبتلا به ویروس هم گیر و جهانی کرونا خود را در منزل قرنطینه کنند چون بازتاب نداشتن حداقل امکانات و پرسنل و پزشک و حال و روز این روز و شبهای بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) که گاهی حتی پزشک هم ندارد  مردمان شهرم را آزار می دهد.

جان دکتر جان بابایی آنچه نوشتم بازدیدی بود که شامگاه امشب از این مجموعه داشتم و شاهد خدمات دهی بودم و حالم دگرگون شد و  در پایان ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی همه ی کادر بیمارستانی و پزشکان و پرستاران در این بحران کرونا ویروس بدانید که ما نیز خواب در چشم نداریم و تا پاسی از شب بیداریم  و همواره به عنوان یک رسانه و مشاور در خدمت شما هستیم.

خدا نگهدار

زلیخا صفری راسته کناری

******

عمده مشکل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن بخش اورژانس بیمارستان است /ترویج زایمان طبیعی از طریق ماماهای شاغل در بیمارستان /نداشتن مرکز جامع بیماریهای سرطان یکی از کمبودهای حوزه سلامت در استان گیلانhttps://safiregilan.ir/?p=13724

*****

جان بابایی+زلیخا صفریphoto_2018-02-07_11-53-22

 

 

 

 

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری