به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،به قلم زلیخا صفری؛در تب و تاپ انتخابات بودم  و در کانالها و فضای مجازی جستجوی فراتر از کار خبری داشتم  و آنجا که همه درگیر در این عرصه ملی و جهانی کشور عزیزمان بودند من نیز غرق در این فضا بودم. به عنوان خبرنگاری از خبرنگاران استان گیلان و […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،به قلم زلیخا صفری؛در تب و تاپ انتخابات بودم  و در کانالها و فضای مجازی جستجوی فراتر از کار خبری داشتم  و آنجا که همه درگیر در این عرصه ملی و جهانی کشور عزیزمان بودند من نیز غرق در این فضا بودم.

به عنوان خبرنگاری از خبرنگاران استان گیلان و اینکه خبرنگاران همیشه حضور پر رنگ دارند  و می توانند با قلم و حضور پر رنگ خود تحول و سازندگی و حضور پر شور مردمی را درانتخابات رقم زنند  من نیز به دنبال حضور پر رنگ در این فضا  بودم .

با برخی از کاندیداها گفتگو داشتم و در کل برای سایت خودم دنبال حامی  مالی و حمایت برخی از این کاندیداها بودم که در این غرق شدگی در فضای مجازی نیمه های شب پیامی از یکی از دوستان خبرنگارم  از رشت به من رسید و تصویری از نارنجی پوش شهرمان ،با تعجب نگاهی به تصویر انداختم و بعد متن کنار تصویر را خواندم احساس کردم شوخی بیش نیست از آن شوخی های دوستانه و طنز فضای مجازی.

photo_2017-05-21_09-24-33

دوباره پرسش و پاسخ و در نتیجه دریافتم که این مرد شریف و زحمت کش نیز پا به میدان بزرگ گذاشته  و از هیچ تبلیغی به علت نداشتن توان مالی برخوردار نیست.

در اولین فرصت برای حمایت از ایشان تصویر تبلیغاتیش را در کانال خبری سایت خودم گذاشتم و بعد در گروهها.

در فردای آنروز در گروه حامیانش حمایت خود را با نام صفیر گیلان از ایشان اعلام نمودم.

بعد دنبال اطلاعاتی از ایشان ،این  مرد بزرگ کسی نبود جز آقای  محمدحسن علی پور کسبخی نارنجی پوشی  ۴۲ ساله که دارای مدرک لیسانس روابط عمومی از دانشگاه فرهنگ و هنر بوده  و ۱۳ سال سابقه پاکبانی داشت و در یک خانه استیجاری واقع در منطقه حمیدیان رشت زندگی می کند و دارای یک فرزند پسر است.

در روزهای که برای گزارش تصویری در ستادهای پر زرق و برق شهر رشت در مناطق مختلف شهر می گشتم کمتر بنری با متراژ بالا از ایشان دیدم و کمتر ساختمانی چند میلیونی برای ستاد انتخاباتی ایشان بود.

در میدانهای شهر رشت که قدم می زدی ساختمانهای چند طبقه با بنر های فراوان که چشم هر بیننده را آزرده می کرد و تحمل این همه اسراف و ریخت و پاش نگاهت را نسبت به شوراها و مسئولیتها دگرگون میکرد کمتر از محمد حسن علی پور دیدم کمتر از ایشان گزارش کار کردم البته گزارشی  از نوع کسب پول و درامدی  ولی بیشتر برایش تبلیغ کردم و از او نام بردم.

او هیچ فضایی نداشت ولی در نگاه اول در دل مردم جا گرفت و نامش بر زبانها ماندگار شد و در برگها درخشید و  پس از اعلام نتایج شمارش آرا  این پاکبان عزیز به به پدیده انتخابات تبدیل شد .

او در بین کاندیداهای سرشناس شهر رشت که حتی سینماها و پیاده راه فرهنگی رشت و تالارها و …. در اختیارشان بود بی بهره ماند ولی توانست از ۱۸ هزار و ۸۱۵ نفر از مردم با فرهنگ شهر رشت که هنوز هم بوی عدالت محوری و وحدت و تعامل و … را می فهمند رای اعتماد بگیرد و در ردیف پنجم بین ۱۱ نفر شورای شهر رشت قرار گیردو در واقع شوکی برای  رقبای پر زرق  و برق شهر  و موجب حیرتها شود،باشدکه این پدیده انتخابات پنجمین دوره از انتخابات شورای شهر رشت و مطرح کشوری  و منتخب مردمی درسی به همگان داده باشد و آن درس صداقت است و با صداقت می توان بر پول غلبه کرد و بر کرسی خدمت نشست.

و امروز نور امید در دل قشر کارگر  و آسیب پذیر شهرمان درخشید زیرا  محمدحسن علی پور با   هدف دفاع از حقوق تضییع شده قشر کارگر و آسیب‌پذیر جامعهبا لباس نارنجی خود  پا به عرصه این کارزار گذاشت.

و در پایان خدا را شاکریم که هنوز مردمان شهرمان اگاهند و هوشیار و می دانند که خدمت گذاران بی منت چون پاکبانان نارنجی پوش می توانند بر پشت صندلی های خدمت نیز تکیه زنند و   از مردمی ترین و غیر سیاسی ترین عضو شورای شهر رشت محسوب می شود.

و محمد حسن علی پور  امروز افتخار استان گیلان ماست و در برابر پولهای میلیونی ایستاد و مردم نیز نشان دادند که همه جا پول نمی تواند حرف اول را بزند و انسانیت و محبوبیت و صداقت است که حرفها برای گفتن دارد.

به قلم زلیخا صفری راسته کناری