به گزارش صفیر گیلان؛علی درجانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان نشاء اراضی شالیزاری در استان گیلان، اظهار کرد: تنها در بخشی از اراضی شالیزاری شهرستان رودبار نشاء کاری باقیمانده و در سایر مناطق به پایان رسیده است. وی در ادامه با بیان اینکه گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، […]

به گزارش صفیر گیلان؛علی درجانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان نشاء اراضی شالیزاری در استان گیلان، اظهار کرد: تنها در بخشی از اراضی شالیزاری شهرستان رودبار نشاء کاری باقیمانده و در سایر مناطق به پایان رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: امسال ۱۳۶ هزار هکتار از این اراضی به صورت مکانیزه و با استفاده از ماشین آلات نشاء شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۹۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری نیز عمل وجین و پنجه زنی را انجام داده اند، گفت: برداشت برنج از شالیزارهای گیلان از مرداد ماه امسال آغاز می شود.

وی با بیان اینکه هرساله یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری گیلان برداشت می شود، گفت: از این میزان ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال می شود که گیلان حدود ۴۰ درصد برنج کشور را تولید می کند.