فرماندار فومن با اشاره به اینکه مجموع بیماران کرونایی فومن ۶۰۰ نفر هستند، گفت: هفت نفر از بیماران در بیمارستان شهر فومن بستری هستند.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد کرونا فومن با بیان اینکه آمار افراد مبتلا به بیماری در شهرستان نگران کننده است، اظهار کرد: در حال حاضر مجموع بیماران کرونایی شهرستان فومن ۶۰۰ نفر هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد هفت بیمار در بیمارستان شهر فومن بستری هستند، گفت: همه باید از مصوبات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا تبعیت کرده و آن را اجرایی کنند.

محسنی با اشاره به اینکه اجرای محدودیت‌ها باید با تذکر همراه باشد، افزود: برخورد سلبی با موارد بی توجهی به دستورالعمل‌ها باید با اطلاع رسانی و تولید محتوا در فضای مجازی توسط رسانه‌ها جایگزین شود.

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خانه‌های بهداشت روستایی برای انجام تست گیری تأکید و اضافه کرد: توقف چرخه جابجایی و تحرک افراد در شهر و روستا و فراهم کردن بستر عدم مراجعه افراد به شهرها باید در دستور کار قرار بگیرد.

محسنی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در شهرستان فومن، افزود: تمام ظرفیت‌ها باید به منظور اجرای این طرح به بهترین شکل در اختیار قرار داده شود.

فرماندار فومن با تاکید بر فعالیت صرف مشاغل سطح یک در شهرستان در شرایط فعلی بر اهتمام متولیان بر نظارت بر این امر و اقدام قانونی در قبال تخلفات و استنکاف از قانون را در کنار استفاده از ظرفیت بسیج عمومی برای نظارت‌ها تأکید کرد.

محسنی با اشاره به پرداخت ۹ میلیارد تومانی تسهیلات کرونایی به اقشار آسیب دیده، ادامه داد: وضعیت فعلی نباید مانع از ارائه خدمات عادی توسط ادارات و اصناف به ویژه توزیع مناسب کالاهای اساسی به مردم شود.