صفیر گیلان؛مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: تا قبل از پیک تابستان سال آتی، پروژه پست های ۶۳.۲۰ کیلوولتGIS توحید گلسار، سلیمانداراب رشت، صومعه سرا و همچنین سپیدرود هر کدام به ظرفیت نامی ۴۰*۲ مگاولت آمپر با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، مهندس عظیم بلبل آبادی، امروز در […]

صفیر گیلان؛مدیرعامل برق منطقه ای گیلان گفت: تا قبل از پیک تابستان سال آتی، پروژه پست های ۶۳.۲۰ کیلوولتGIS توحید گلسار، سلیمانداراب رشت، صومعه سرا و همچنین سپیدرود هر کدام به ظرفیت نامی ۴۰*۲ مگاولت آمپر با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، مهندس عظیم بلبل آبادی، امروز در نشست با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و با بزرگداشت ایام دهه فجر، اظهار کرد: شرکت برق منطقه ای گیلان به یک شرکت برنامه محور سعی کرده با ارائه برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و استراتژیک نسبت به تامین انرژی برق مطمئن و پایدار مشترکین اعم از خانگی و صنایع سنگین و با شعار «اخلاق مدار در روابط انسانی و نوآور در صنعت برق کشور» اقدام نماید.

رئیس هیات مدیره شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه این شرکت ضمن تدوین برنامه های پنج و ۱۰ ساله مطالعات جامع شبکه انتقال و فوق توزیع نیروی برق استان گیلان، پروژه های کوتاه مدت دوساله نسبت به پیگیری و احداث خطوط و پست های انتقال و فوق توزیع در سطح استان اقدام کرده است، افزود: شرکت برق منطقه ای گیلان در راستای امکان تامین انرژی برق مطمئن و پایدار استان اهدافی را در ۵ محور برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه اتخاذ رویکرد افزایش بهره وری نیروی انسانی مهم ترین رویکرد شرکت برق منطقه ای گیلان است، گفت: بهبود بهره وری سازمان ها و شرکت ها همواره به یکی از مولفه های رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه ویژه است و لذا شرکت برق منطقه ای گیلان با اجرای پروژه های  «سیستم مدیریت یکپارچه» و «در مسیر حرکت بهره وری» برای رسیدن به هدف مذکور تلاش می کند.

بلبل آبادی تصریح کرد: سیستم مدیریت یکپارچه ( HSE ) شامل مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست می شود، اجرای این پروژه از این جهت حائز اهمیت است که در شرایط کنونی، تحقق ماموریت و وظایف سازمانی بدون توجه به مباحث بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی باعث به خطر افتادن منافع مردم و کارکنان می شود. لذا HSE می تواند به عنوان یکی از مطرح ترین سیستم ها با ایجاد محیطی آرام و با شناسایی و حتی حذف خطرات ایمنی و زیست محیطی برای همه ذینفعان فرصت های نیکو را فراهم کند.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه بخش دوم پروژه سیستم های مدیریت یکپارچه، اجرای پروژه ISO9001  با ویرایش ۲۰۱۵ است،  تصریح کرد: این پروز] یک الگوی بین المللی برای سیستم مدیریت کیفیت در شرکت ها فارغ از زمینه فعالیت، تعداد پرسنل و گستردگی فعالیت است که اجرای آن از حدود ۱۵ ماه قبل شروع شده و اکنون در مراحل پایانی است.

وی با اشاره به اجرایی نمودن «چرخه مدیریت بهره وری» در شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان، افزود: اجرای این پروژه که به طور رسمی از آبان امسال آغاز گردیده و قرار است در مدت زمان ۲۰ ماهه به انجام برسد و شامل سه رکن استقرار نظام آراستگی محیط کار، تعیین مسیر حرکت سازمان، اجرای نظام مدیریت کایزن می شود. برای اجرای این پروژه در شرکت، ابتدا آموزش های لازم برای تقویت علمی و اصلاح نگرش ذهنی بیش از ۲۰۰ نفر از کارشناسان، روسای ادارات و گروه ها، مدیران و معاونین شرکت ارائه می شود.

بلبل آبادی با بیان اینکه یکی از اهداف استراتژیکی برق منطقه ای گیلان توجه ویژه به موضوع مدیریت مصرف انرژی بطور کلی و همچنین مدیریت مصرف انرژی برق بطور خاص در بخش صنایع، خانگی و … است، خاطرنشان کرد: در راستای موضوع فرهنگ سازی و بسترسازی مدیریت مصرف انرژی برق از طریق برگزاری سمینارها و جلسات آموزشی یکروزه برای شرکت ها و نهادهای مختلف در بیش از ۲۰ سازمان و شرکت برگزار شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان اضافه کرد: محور سوم و کلان این شرکت، پیگیری و اجرای پروژه های طرح ویژه شبکه انتقال و فوق توزیع استان است که در این ارتباط حدود ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه خط و پست انتقال و فوق توزیع از اوایل سال گذشته کلید خورده که حدود ۱۵۰مگاولت آمپر به ظرفیت نامی پست های فوق توزیع و ۳۱.۵ کیلومتر مدار به طول خطوط فوق توزیع استان گیلان اضافه گردیده است که بار مالی این بخش حدود ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: در هفته دولت سالجاری نیز به میزان ۱۱۰ مگاولت آمپر و ۱۱ کیلومتر مدار خط کابل زمینی ۶۳ کیلوولت اجرا و به بهره برداری رسید که جمع بار مالی پروژه مذکور از سال ۹۵ تاکنون ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

بلبل آبادی از بهره برداری ۴ دستگاه پست ۶۳.۲۰ کیلوولت با ظرفیت نامی ۳۲۰ مگاولت آمپر تا قبل از پیک مصرف سال ۹۷۸ خبرداد و افزود: تا قبل از پیک تابستان سال آتی، پروژه پست های ۶۳.۲۰ کیلوولت GIS  توحید گلسار، سلیمانداراب رشت، صومعه سرا و همچنین سپیدرود هر کدام به ظرفیت نامی ۴۰*۲ مگاولت آمپر به بهره برداری می رسد. بار مالی چهار پست فوق به همراه خطوط ارتباطی مربوطه بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان است.

رئیس هیات مدیره برق منطقه ای گیلان بیان کرد: خبر خوب دیگر این است که جهت افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه انتقال استان گیلان پروژه احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت غرب رشت و اتصالات مربوطه واقع در روستای پس ویشه با ظرفیت ۱۶۰*۲ مگاولت آمپر با بارمالی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان کلید خورده است.

103720

وی ادامه داد: رشد فزآینده مصرف انرژی برق و همچنین تغییر الگوی مصرف و عدم امککان تامین نقدینگی مورد نیاز برای انجام پروژه های استان که به منظور افزایش ضزیب اطمینان و پایداری شبکه، بسیار ضروری هستند، از حدود یک سال قبل به منظور تامین منابع مالی پروژه های انتقال و فوق توزیع از طریق برگزاری مناقصه فاینانس بین المللی له ارزش ۵۶ میلیون یورو و همچنین با استفاده از تسهیلات بانکی خارجی به ارزش ۱۵۴.۶ میلیون یورو در دستور کار قرار گرفته است./ایسنا