به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛آیین افتتاح تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان،فرماندار رشت ،شهردار رشت و نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر رشت به بهره برداری رسید. آیت الله رسول فلاحتی امروز در آیین افتتاح تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان با عرض خسته نباشید به مسئولان و […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛آیین افتتاح تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان،فرماندار رشت ،شهردار رشت و نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر رشت به بهره برداری رسید.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در آیین افتتاح تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان با عرض خسته نباشید به مسئولان و متولیان شهرداری رشت اظهار کرد: پس از ساله ها امروز شاهد بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان رشت هستیم.

وی، محیط زیست پاک را مهم ترین نیاز انسان عنوان کرد و افزود: پاکیزگی محیط زیست موجب سلامت در جسم و روان می شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از مراکزی که مردم گیلان به ویژه رشت را در ۴۰ سال گذشته آزار می دهد پسماند سراوان و آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود است، تصریح کرد: پسماند تنها معضل گیلان نیست بلکه مشکل کشور بلکه جهانی محسوب می شود و کارشناسان و متخصصان در این باره تلاش می کنند.

آیت الله فلاحتی، محیط زیست سالم را سبب ایجاد فضای مناسب برای زندگی مردم دانست و تصریح کرد: اینکه به مرور همه متولیان برای رفع معضل پسماند قیام می کنند امیدوارکننده است و امیدواریم در آینده شاهد رفع کامل این معضل در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه ۳ لیتر در ثانیه پسماند سروان رشت بسیار قابل قبول است اما مورد قبول تام نیست، بیان کرد: مسئولان ظرفیت تصفیه خانه شیرابه سراوان را به ۱۲ لیتر در ثانیه برسانند البته از متولیان در بهره برداری از تصفیه خانه تشکر می کنم زیرا میدان خوبی محسوب می شود که مردم بدانند پسماند چه ویرانه ای در حال برطرف شدن است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان رشت را مبارک دانست و گفت: امیدواریم که با کمک همه مسئولان بتوانیم به ظرفیت واقعی برسیم تا این فاجعه بزرگی که پسماند سراوان برای مردم گیلان به ویژه مردم منطقه ایجاد کرده از بین برود، اگر چه کافی نیست اما همین قدر خدا را شاکریم و متولیان تلاش کنند تصفیه شیرابه به حد کافی و ظرفیت اسمی خود برسد.

 آیین افتتاح تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان  آیین افتتاح تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان IMG00016-4 IMG00006-20 IMG00003-21  آیین افتتاح تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان IMG00007-20 IMG00008-20 IMG00011-13 IMG00009-19 IMG00010-18 IMG00012-13

 آیین افتتاح تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان IMG00017-4 IMG00018-4