به گزارش صفیر گیلان، محمدرضا پارسی در نشست اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر معلولان منطقه ای کاسپین در استان گیلان، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های اصلی در بحث توانمندسازی معلولان در جامعه توجه به مقوله های فرهنگی و هنری به ویژه هنرهای نمایشی و تئاتر است. وی با بیان اینکه توجه […]

محمدرضا پارسی - کراپ‌شده

به گزارش صفیر گیلان، محمدرضا پارسی در نشست اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر معلولان منطقه ای کاسپین در استان گیلان، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های اصلی در بحث توانمندسازی معلولان در جامعه توجه به مقوله های فرهنگی و هنری به ویژه هنرهای نمایشی و تئاتر است.

وی با بیان اینکه توجه به این حوزه سبب افزایش اعتماد به نفس و شکوفایی استعداد های نهفته توان خواهان می شود، افزود: همچنین زمینه مشارکت آنها را در جامعه بیشتر و سبب کاهش نگرش منفی جامعه نسبت به این افراد می شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره فرایند برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر معلولان منطقه ای کاسپین، تصریح کرد: این جشنواره برای نخستین بار به میزبانی گیلان در مجمتع فرهنگی آموزشی زیبا کنار بندرانزلی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه کاسپین از پنج استان خراسان شمالی، گلستان، مازندران، سمنان و گیلان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر به میزبانی گیلان برای نخستین بار از تاریخ شش الی نهم  آذر در مجمتع فرهنگی آموزشی زیباکنار بندر انزلی با حضور ۲۵۰ نفر برگزار می‌شود.

پارسی ادامه داد: در این جشنواره آثار هنری، صنایع دستی و آشپزی محلی توان خواهان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار در معرض تماشای عموم گذشاته شده تا استان های دیگر نیز با توانمندی های اعضای گروه بهزیستی گیلان آشنا شوند.

وی  با اشاره به ارسال ۱۰۳ اثر به دبیرخانه این جشنوراه، خاطرنشان کرد:  پس از بازخوانی آثار توسط سه داور از استان های اردبیل، گیلان و بوشهر تعداد ۳۸ اثر انتخاب شدند.

مدیرکل بهزیستی گیلان بعد از بازبینی دوباره میان ۳۸ اثر منتخب یادآور شد: در پایان ۱۴ اثر که شامل کار صحنه ای، خیابانی و کودک و نوجوان  بوده انتخاب که در این میان پنج اثر از گیلان، چهاراثر ازمازندران، دو  اثراز سمنان، دو اثر از گلستان و یک اثر نیز از استان خراسان شمالی برگزیده شدند.

وی همچنین ادامه داد: سه اثر به عنوان متون برتر از استان های خراسان و سمنان انتخاب شد که در این جشنواره از آن ها تجلیل می‌شود.

پارسیبا بیان اینکه در این جشنواره کارگاه های آموزشی کارگردانی، نویسندگی و نمایش نامه نویسی برگزار می شود، اظهار کرد:  برای ایجاد فضای شاد در این جشنواره موسیقی گروهی نیز اجرا می‌شود./مهر