اختصاصی/ صفیرگیلان؛ فرایند پژوهش محوری باید در سطوح مسئولان کشوری، استانی، کارشناسان، دانشجویان و مردم نهادینه شود تا با گسترش دامنه فعالیت های پژوهش محور، منافع و مصالح کشور و مردم تامین شود. پژوهش راهی مطمئن برای تحقق اقتصادی مقاومتی و تولید ثروت از دانش بر اساس تاکید کارشناسان و مسئولان، با توجه به بهره […]

اختصاصی/ صفیرگیلان؛ فرایند پژوهش محوری باید در سطوح مسئولان کشوری، استانی، کارشناسان، دانشجویان و مردم نهادینه شود تا با گسترش دامنه فعالیت های پژوهش محور، منافع و مصالح کشور و مردم تامین شود.

پژوهش راهی مطمئن برای تحقق اقتصادی مقاومتی و تولید ثروت از دانش

بر اساس تاکید کارشناسان و مسئولان، با توجه به بهره هوشی بالای جوانان و ظرفیت های بالای پژوهش و دانایی محوری، در صورت تامین سازوکارهای لازم، ایران می تواند به عنوان کشوری الگو در زمینه گسترش فعالیت های دانش بنیان و تولیدکننده ثروت از علم تبدیل شود.

تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکیدمقام معظم رهبری ازطریق گسترش تحقیق و پژوهش و فعالیت های دانش بنیان امکانپذیر است که امروز به عنوان راه نجات اقتصاد کشور مطرح شده است.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان با هدف ارائه دستاوردهای پژوهشی و معرفی پتانسیل های موجود در حوزه پژوهش و فناوری در رشت در حالی افتتاح شد که جوانان جویای علم،هنر،فن آوری و آینده نگر از نگاه مسئولان تراز اول استان جا ماندند آنجا که لازم بود همه ی مسئولان استانی از هر حزب و جناحی حضور می یافتند تا نقطه امیدی باشند برای جوانانی که با تحقیق و پزوهش در صدد یافتن نقاط قوت جدید برای تقویت بنی علمی و اقتصاد کشور هستند .

پژوهش امروز شاهراه حل مشکلات کشور است و  اگر روحیه تحقیق و پژوهش در جامعه نهادینه شود، می توانیم مشکلات موجود را شناسایی و برای آن راه حل پیدا کنیم این آن چیزی بود که برخی از پژوهشگران حاضر در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان به ان تکیه زده و اعتقاد داشتند که با نگاه پژوهش محوری می توانیم مشکلات اقتصادی یا صنعتی را برطرف کنیم. همه می دانیم که مشکلات اقتصادی تنها با پرداخت وام و تسهیلات حل نمی شود و ما به آورده های پژوهشی مان بیشتر اطمینان داریم و سعی کردم وسعت آورده را در پژوهش وسیعتر ببینیم و دیگر به وام و بانک و مسئول تکیه نکنیم.

اما در این میان کیمیا تنهایی معاون استاندار گیلان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: نمایشگاه فن بازار می تواند زمینه ساز توسعه روابط فناوران و افراد سرمایه گذار به منظور تجاری سازی فناوری های جدید باشد و توسعه پایدار استان را به همراه آورد.
وی با بیان اینکه قریب به ۳۰ دستگاه در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: حضور مرکز نوآوری صنایع خلاق و نیز استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپای موفق گیلانی در نمایشگاه، از ویژگی های ارزشمند این رویداد علمی- پژوهشی است.
معاون استاندار گیلان با بیان اینکه طرح های منتخب اجرا شده دانش آموزی هم در این نمایشگاه معرفی می شوند افزود؛ به قدرت و توانایی جوانان ایمان بیاوریم.
وی با تاکید بر لزوم تجاری سازی دانش و فناوری اظهار داشت: با سرمایه گذاری در مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان و استفاده از توان علمی کشور، میتوان زمینه تجاری سازی فناوری ها را فراهم کرد.
گفتنی است نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان روز سه شنبه (۱۹ آذر ماه) با حضور خانم تنهایی معاون استاندار گیلان  و رییس دانشگاه گیلان و رئیس پارک علم و فن آوری گیلان افتتاح و  تا ۲۱ آذرماه جاری ، از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل سالن آتش نشانی رشت دایر است.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۰_۱۶-۱۵-۰۶ photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۰_۱۶-۱۵-۰۰