به گزارش صفیر گیلان؛ نشست صمیمانه اسماعیل حاجی پور رییس شورای اسلامی شهر رشت با سردار اسحاقی فرماندهی نیروهای انتظامی استان گیلان  و با حضور سرهنگ طالبی رییس پلیس راهور، عاقل منش و علیپور دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، دکتر حاج محمدی شهردار رشت،برگزار شد. در این نشست رییس شورای اسلامی شهر رشت […]

 به گزارش صفیر گیلان؛ نشست صمیمانه اسماعیل حاجی پور رییس شورای اسلامی شهر رشت با سردار اسحاقی فرماندهی نیروهای انتظامی استان گیلان  و با حضور سرهنگ طالبی رییس پلیس راهور، عاقل منش و علیپور دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، دکتر حاج محمدی شهردار رشت،برگزار شد.
در این نشست رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به رسالت مهم پارلمان شهری، شورای شهر را خانه تمامی شهروندان و میهمانان حاضر در جلسه دانست و ضمن اعلام آمادگی تمام و کمال برای همکاری با نیروهای زحمتکش انتظامی و در راس آن سردار اسحاقی فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان گیلان اظهار داشت: در خصوص بحث کمربندی ۹۰ متری عزم ما جدی است و کارهای مطالعاتی جامعی در این خصوص انجام گرفته است.
حاجی پور در قسمتی دیگر از سخنانش بیان نمود: شهردار رشت اشراف تمام و کمال به امور شهری داشته و حدود دو دهه سابقه کار اجرایی و تلاش پیگیرانه ایشان متضمن پیشرفت کارها خواهد بود. از طرفی در شرایط موجود با توجه به همسویی جناب آقای استاندار، فرماندار محترم، آقای شهردار و معاونت عمرانی استانداری و سایر حوزه های مرتبط اراده ای موثر برای پیشبرد اهداف مذکور وجود دارد.
 وی افزود در خصوص اجرای پروژه ژ۵ اگرچه از منابع مالی مکفی و در دسترس برخوردار نیستیم ولی میتوانیم از طریق فروش تراکم، فروش اوراق به مردم از بابت طلبی که از ما دارند به اجرایی شدن پروژه های بر زمین مانده، جانی دوباره ببخشیم.
رییس شورا اظهار داشت: در خصوص بحث ساماندهی رودخانه های شهر رشت که چون زخمی بر قلب رشت عزیز، کهنه شده است اقدامات موثری صورت پذیرفته و رایزنی هایی نیز با متخصصین این حوزه از کشورهای فنلاند و روسیه داشته ایم اما می باید بصورت هدفمند از تمامی ظرفیتهای تصمیم گیر و تصمیم ساز بویژه جناب آقای دکتر محمد باقر نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه نهایت استفاده را بکنیم و ایشان طی جلسه ای مشترک از شخص بنده خواستند که این موضوع را بعنوان مطالبه ای جدی برای رشت، رشتوندان و تمامی گیلانیان عزیز از طریق شخص ایشان پیگیر باشم.
ساماندهی دست فروشان خیابان مطهری که بعضا حضور گسترده ی آنان در طول هفته موجبات اخلال و بروز ناهنجاریهای اجتماعی در امور شهروندان و کسبه خیابان مطهری را فراهم کرده است از جمله مواردی بود که رییس شورای اسلامی شهر رشت از سردار اسحاقی مطالبه نموده و در این راستا برای همکاری مشترک با نیروی انتظامی پیشنهاداتی را ارایه نمودند.
سردار اسحاقی نیز ضمن عرض تبریک انتخاب شایسته ی اسماعیل حاجی پور بعنوان ریاست شورا و نیز تشکر از بابت میزبانی و تدارک نشست صمیمانه اظهار داشت: نجابت و نیک اندیشی جزو خصایص بارز و ذاتی مردمان گیلان زمین می باشد و خدمت خالصانه به این مردمان را شایسته رسالت مهم تمامی مدیران دانست.
 سردار اسحاقی عوامل متعددی از جمله ویژگیهای توپو گرافی، محدودیت در عرصه، نامناسب بودن اشکال هندسی معابر و چیدمان نقاط سکونت و بعضا تراکم جمعیت را از علل بروز چالشهای بزرگ در حوزه ی شهری عنوان نمود.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود، مباحثی چون کمربندی غرب، تعیین تکلیف زمینهای سپیدرود و مسکن مهر را بعنوان موضوعات مشترک دانست که نیروی انتظامی از زمان استاندار قبلی تا استاندار کنونی پیگیر آن بوده و می تواند در گره گشایی مباحث حقوقی مربوط به این حوزه در کنار سازمانهای متولی چون مسکن و شهرسازی، شورا و شهرداری نقشی تاثیر گذار و پیش برنده داشته باشد.
وی افزود: پروژه شهر هوشمند در صورت اجرایی شدن نقشی به سزا در پیش برد هر چه بهتر اهداف مدیریت شهری خواهد داشت و اجرایی شدن آن باعث پرهیز از هزینه های اضافی می گردد که البته این موضوع نیازمند بسترسازی و نگاهی جدی به آگاهی بخشی و فرهنگ سازی می باشد و در این موضوع رسانه ها نیز از نقشی تعیین کننده و به سزا در جهت کاهش میزان ارتکاب به تخلفات برخوردار می باشد.
 
سردار اسحاقی در ادامه به مواردی چون انتقال کلانتریهای ۱۱، ۱۲ و ۲۲ از مکان موجود به نقاط جدید و کم تراکم اشاره کردند و این موضوع را به دلیل موقعیت مکانی نامناسب این کلانتری ها از جهت قرار گرفتن در موقعیت پر ازدحام و شلوغ بافت شهری مشکلی جدی در جهت تسریع امور مربوط به شهروندان گرامی دانسته و در این خصوص از رییس شورا و شهردار درخواست کمک نمود.
راه اندازی و پشتیبانی لجستیکی در فرایند آموزش امور مربوط به راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش و پیشنهاداتی در خصوص موضوع مطروحه مسکن نیروهای انتظامی و زمین های پیشنهادی برای انتقال کلانتری های ۱۱، ۱۲ و ۲۲ و تدبیر ساز و کارهای لازم با همراهی اداره املاک شهرداری رشت از دیگر موارد مورد بحث در نشست امروز بود.