رئیس شورای شهر فومن ضمن تبریک هفته بسیج امیدوار شد همه بتوانیم  از تفکر بسیجی در حل مشکلات و بحرانها بهره برده و منتشر کننده افکار بسیجی باشیم. سید نوالدین نعمتی با اشاره به اینکه سد معبر در شهرستان فومن از عمده مشکلات و باعث نارضایتی شهروندان است گفت: پخش فیلم برخورد با زن دست […]

رئیس شورای شهر فومن ضمن تبریک هفته بسیج امیدوار شد همه بتوانیم  از تفکر بسیجی در حل مشکلات و بحرانها بهره برده و منتشر کننده افکار بسیجی باشیم.
سید نوالدین نعمتی با اشاره به اینکه سد معبر در شهرستان فومن از عمده مشکلات و باعث نارضایتی شهروندان است گفت: پخش فیلم برخورد با زن دست فروش از طرف افرادی در خارج از کشور و بیگانه یک اشتباه بزرگ و خیانت به شهروندان بود.
وی ضمن تقدیر از دادستان شهرستان فومن گفت: اعضای شورا مصوبه ای برای جمع کردن سد معبر ندارد ولی می تواند همکاری کند.
رئیس شورای شهر فومن قانون را در حل مشکلات ملاک اصلی دانست و گفت: باید در جمع اوری سد معبر نیروهای انتظامی حتما همکاری و همراهی داشته باشند تا ما شاهد چنین صحنه هایی نباشیم..
نوالدین نعمتی از نوشتار برخی هفته نامه های شهرستان گله مند و گفت: من فکر نمی کنم قلم که با  چاشنی تعهد و امانت داری هراه  باشد چنین بنویسد.
وی با تاکید بر اینکه ما در عزل و نصب هیچ مدیری دخالت نکردیم گفت: شهردار یا خودش استیفا و یا استیضا ءمی شود.
سید نوالدین نعمتی تصریح کرد؛ ما در قانون ساماندهی دست فروشان زمینی برای دست فروش نداریم ولی زمینی برای بازارچه محلات در نظر گرفتیم وهنوز مشکلات آن رفع نشده است. .
رئیس شورای شهر فومن از رئیس جمهور محترم خواست اگر می خواهید مشکل دست فروشان را حل کنید نفری ده میلیون تومان وام به انها بدهید تا مشارکتی مغازه اجاره کنندو ما هیچ مصوبه برای دست فروشان نداشتیم. .
وی از عملکرد شهرداری فومن ،شهردار و شورا در خصوص عمران شهر گفت: ما در حاجی آباد این شهر میلیونی برای رفع آب گرفتگی و در ایجاد چمن مصنوعی و بوستانهای شهر و اسفالت خیابانها و کف سازی معابر و … تلاش کردیم تا رضایت مردمی را داشته باشیم ولی داشتن بهترین پارکها زمانی که در پیاده رو آب روی شهروندان بچکد فایده ندارد..
وی تاکید کرد ؛با عقل و منطق مشکلات را حل کنیم نه با نوشتن توهین ها در فضای مجازی پرهیز  و من از قانون می خواهم با  افرادی که در پخش فیلم نقش داشتند  برخورد و انها را مورد محاکمه و مجازات قرار دهد.
رئیس شورای شهر فومن اظهار کرد: امروز در این برف و سرما رفتگر زحمتکش که اشتباهی را مرتکب شد در سطح شهر در حال برف روبی است و او به ما شهروند خدمات می دهد .
وی تاکید کرد هفته نامه محلی این شهر که می نویسد اعضای شورا وانت دم در شهرداری حاضر و سوار شوید بروید این توهین است و ما پیگیر هستیم تا قانونی برخورد کنیم .
سید نوالدین نعمتی رئیس شورای شهر فومن به نامه ی مسکوت دو تن از اعضا در خصوص استیفا که اعلام کرده بودند اشاره و افزود.ما قول دادیم چهار سال در کنار هم شورا باشیم و امروز نباید با یک بحران یا تلنگر جا را خالی کنیم. .
وی تاکید کرد؛ این دو عضو شورا نامه ی استیفاء به دستم نداده بودند تا امروز موافت یا مسکوت ماندن استیفاء را اعلام کنیم.
نورالین نعمتی با بیان اینکه ارزوی من شهردار بومی بود گفت: اگر من جای شهردار بودم استیفاء می دادم زیرا ایشان با آن سابقه مدیریت قوی که داشت خودش باید ورود می کرد و در نماز جمعه وظیفه من نبود عذر خواهی این کار باید از طرف شهردار می شد.
وی افزود: اگر چهار رای استیضاء شهردار به دستم برسد من پنجمین نفر خواهم بود که موافقت می کنم .
علیر ضا علی دوست عضو شورای شهر فومن گفت:هر عضو شورا می تواند استیفاء خود را اعلام و رئیس شورا رسیدگی ولی از طرف این دو عضو شورا هیچ گونه نامه اعلام به دست رئیس شورا نرسید پس نامه اعلام مسکوت ماندن نیز با قانون مغایرت ندارد.
علیدوست به اتفاقات هفته گذشته اشاره و تاکید کرد؛ ما هیچ بیانیه که شهردار برود یا بماند ندادیم و نباید مدیریت امور شهر به شخصی که هیچ اطلاعاتی از آن ندارد داده شود .
وی افزود: اعضای شورا در مورد مشکلات شهر از شهردار تکلیف بخواهد و ما نباید شرمنده مردم و مسافران با مشکلاتمان بشویم.
وی سکوت در مقابل نوشتاری برخی هفته نامه محلی را که تشویش اذهان را داشته و با توهین به اعضا که امتیازه ویژه و رانت خواری داشتند گفت: قانونی باید  باید پیگیری شود.
علیدوست اتفاقات پیش امده در شهر و حجمه ای که  به دستگاه شهرداری و شورا با این اخبار وارد شد گفت: حرکت همکار شهرداری توجیح پذیر نیست ولی در این میان فرصت طلبان جور دیگر در فضای رسانه ها و رسانه ملی نشان دادند در حالی که این خواهر ما اداب اسلامی را در گفتمانش رعایت نکرد و گفتمان ایشان در مصاحبه اش که در خواست برداشتن شهردار بود در واقع لفظ فرصت طلبی را نشان داد و مشخص شده عده ای دور ایشان را گرفته و به او یاد می دهند چه بگوید.

مهیار ابراهیمی عضو شورا:
در شب چهلم پدرم و با شرایط که داشتم متوجه نشدم و سرو صدا نگذاشت بدانم تلفن که به من زده شد از کجاست وفقط شخصی که خود را خبرنگار خواند و من به دو سوال ایشان پاسخ دادم ولی پاسخ من خوراکی برای ان دو نفر نداشت.ولی نمی دانم چرا فقط این رسانه با من و شهردار تماس گرفتند.
وی از حافظان امنیت که خداوند به انها لطف برای کشف زیرکانه بسیاری از مشکلات را داده تقدیر کرد که با هوشمندی این قضیه را جمع کردند.
وی تاکید کرد؛ باید قانونمندانه عمل کنیم و نیروهای شهرداری مدیریت لازم را آموزش ببینندو با همکاری مشکلات را رفع کنیم.
وی ضمن ارزوی صبر برای خانواده جوان غرق شده در رودخانه شهر گفت: علارغم تمام تلاشها که از طرف شهرداری و نهادهایی چون سپاه و هلال احمر صورت گرفت این جوان  پیدا شدو خداوند به  این خانواده صبر عطا کند .
زهرا نظری عضو شورا تاکید کرد؛ من به عنوان یک زن تاکید می کنم هیچ خانمی دوست ندارد خانواده خود را تنها گذاشته و از خانواده جدا و دنبال یک لقمه نان حلال برود و امروزه خانمهای سرپرست خانوار و … با چنین مشکلاتی ناچار از کانون گرم خانواده جدا می شوند.
وی افزود: هیچ مادری نمی خواهد بچه اش را کنار خیابان بنشاند و در حالی که وظیفه مادر تربیت فرزند و خانه داری و حفظ خانواده است.
نظری افزود: بعد از شنیدن این اتفاق به جهت وظیفه در اولین لحظات به منز این مادر رفتم و با ایشان صحبت کرده و این را به عنوان هم نو یک وظیفه دانستم.
وی امیدوار شد تا با توجه ویژه به زنان مشکلاتشان حل شود تا ما شاهد چنین اتفاقی نباشیم.
علی ولیزاده عضو شورای شهر فومن:
من امروز متاسفم که از برخورد با سد معبر در طی سال ما در شهرداری مستندات نداریم زیرا در سال گذشته نیز این مادر با مامور سد معبر برخورد و اگر مستندات بود ما می توانستیم قانونی پیش رویم ولی امروز عقب ماندیم و رسانه از ما پیشی گرفت.ویخطاب به خانم نظری گفت: شما که در اولین ساعات اتفاق حادثه نزد این مادر رفتید چرا راهکار ندادید و فقط استیفاء خود را اعلام نمودید شما تجربه داشتید .
وی افزود: نسبت دادن تمام مشکلات به شهردار درست نیست و مسئول این کار و سد معبر کجا بود .
ولیزاده که از پیشکسوتان عرصه خبر و خبرنگار  چندین روزنامه رسمی کشور است گفت: برخی روزنامه های سراسری امده بودند برای مصاحبه در حالی که موضوع به انها ربط نداشته و فقط برای تشویش اذهان امده بودند.
شاهین علیزاده عضو شورا که گفت:
خفاشان شب پرست در این شهر فراوانند.
علیزاده با اشاره به اینکه عده ای در این شهر خفاشان شب پرست هستند و من از خداوند برای این افراد که تقوا را در نظر نگرفته و برای منافع شخصی خود کار می کنند هدایت را خواستارم گفت: قضاوت را همه می توانند داشته باشند ولی افکار را به سمت و سوی دیگر بردن کار خوبی نیست..
علیزاده تاکید کرد ؛رحمت پسر این مادر هفت سال است که پدرش زندانی و مادرش کنار خیابان دست فروشی می کند آیا در این هفت سال بعضی ها او را ندیده بودند که امروز دیدند.
وی خواستار شد تا موضوعاتی که در جلسه شورا مطرح می شود بررسی عملکرد و کارشناسی و المانهای رشد را بسنجید و کار اصولی و عملی انجام تا مردم قضاوت درست کنند و بگوییم با چه درآمدی با چه اقتصادی به کجا رسیدیم. .
وی به سگهای ولگرد اشاره و افزود: امروز همشهریان ما این احشام را در خانه نگهداری و بعد در شهر رها می کند و این باید دقت شود.
میر نرگسی گفت:کار آمدی به بومی و غیر بومی بودن نیست

باید بپذیریم که موفق ترین شهردار در این شهر شهردار غیر بومی بوده است و کار آمدی به بومی و غیر بومی بودن نیست.
وی گفت: اگر شهردار یکساعت در این شهر که ابعادش و اندازه اش مشخص است بچرخد شهر دستش می اید و می تواند مشکلات را ببیند. .وی افزود: شورا ناظر بر کار شهردار است و من خواستارم آموزش ،انگیزش و توانمند سازی کارکنان شهرداری توسط شهردار اجرایی شود . وی شهرداری فومن را به سان هتلی خواند که معلوم نیست کی می رود و کی می اید و نظارتها کم است.