به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان ، نخستین نشست ستاد برگزاری هفته فرهنگی شهرستان شفت در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد . سید محسن موسوی فرماندار شفت در این نشست گفت : با وجود اینکه همه مسوولین و مردم در این روزها و هفته ها بر روی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان ، نخستین نشست ستاد برگزاری هفته فرهنگی شهرستان شفت در سالن میرزای شفتی فرمانداری برگزار شد .

سید محسن موسوی فرماندار شفت در این نشست گفت : با وجود اینکه همه مسوولین و مردم در این روزها و هفته ها بر روی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس متمرکز شده اند تصریح کرد : نباید برنامه های توسعه محور در شهرستان در چنین شرایطی به حاشیه رود و متوقف شود .

وی فرارسیدن ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تدبّر و بهره گیری بیشتر از افکار حسنه برای رسیدن به آرامش برشمرد و خاطر نشان کرد : باید به دور از افکار ناامید کننده و رویاپردازی های بدون کوشش ، در حقایق زندگی کنیم و راه رسیدن به آینده ای بهتر را ترسیم نماییم .

موسوی با برشمردن ظرفیت های مختلف شهرستان شفت در حوزه های مختلف کشاورزی ، گردشگری ، صنعت و نیروهای انسانی مستعد و تاثیرگذار این شهرستان را به لحاظ فرهنگی و تاریخی بسیار غنی دانست افزود : هفته فرهنگی شهرستان شفت و روز بزرگداشت شفت نیازمند تدوین راهکارهای اجرایی و مشارکت دادن نخبگان ، فرهیختگان و اقشار مختلف مردم در برنامه های توسعه محور است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارگروه های تخصصی هفته فرهنگی شهرستان شفت باید با حضور کارشناسان ذیربط و متخصصان و صاحبان فکر و ایده تشکیل و برنامه های آن پیگیری شود گفت : برگزاری نمودن روز بزرگداشت شفت با همه کاستی ها می تواند یک آغاز و تجربه ای ارزنده برای سال آتی باشد .

نماینده دولت در شفت خواستار ارایه فرصت و ظرفیت های گوناگون این شهرستان توسط دستگاه های متولی شد و تصریح کرد : مهمترین محصول این برنامه فرهنگی حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت است .

گفتنی است قرار است در هفته فرهنگی شهرستان شفت توانمندی های مختلف این خطه پس از احصا و دسته بندی در قالب برنامه های توسعه محور عرضه و بر هویت تاریخی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی آن تاکید شود.