صفیر گیلان، اسفندیار ضیائی،با تشریح‌ فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون، پیشینه و جایگاه این مجموعه فرهنگی، گفت: فرهنگ‌سازی به تحقق اهداف کمک‌می کند و این امر در تغییر نگرش جامعه و و همراه‌سازی آنان با برنامه‌های کلان مدیریت شهری نقش تاثیر‌گذاری دارد. وی درعین حال نقطه‌ی آغاز همراه‌سازی را دوران کودکی […]

 

 

صفیر گیلان، اسفندیار ضیائی،با تشریح‌ فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون، پیشینه و جایگاه این مجموعه فرهنگی، گفت: فرهنگ‌سازی به تحقق اهداف کمک‌می کند و این امر در تغییر نگرش جامعه و و همراه‌سازی آنان با برنامه‌های کلان مدیریت شهری نقش تاثیر‌گذاری دارد.
وی درعین حال نقطه‌ی آغاز همراه‌سازی را دوران کودکی و نوجوانی دانست و با تبیین این موضوع که لازمه‌ی توسعه‌ی همه‌جانبه، کار فرهنگی و سرمایه‌گذاری بر نسل کودک و نوجوان است، از رسالت‌های کانون در این مسیر سخن‌ گفت و بر ضرورت همراهی این مجموعه‌ی فرهنگی با دستگاه‌های اجرایی کشور و استان تاکید‌ کرد.
ضیائی در همین زمینه به روش های خلاقانه و شیوه‌های آموزش غیر مستقیم کانون اشاره و از آمادگی این مجموعه فرهنگی برای  آشناسازی هرچه بیشتر مخاطبان با حقوق شهروندی و آموزش مهارت‌‌های اجتماعی به شهروندان خبر داد.
شهردار منطقه ۱ رشت نیز در ادامه این نشست گفت: همراه‌سازی جامعه با فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌بخشی‌ به ساختار‌های شهری، نیازمند فرهنگ‌سازی است و در این میان  ظرفیت‌های کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش می تواند به تحقق این امر کمک‌کند.
ناصر عطایی افزود: کانون تربیت کننده آینده‌سازان جامعه است و دغدغه‌های شغلی والدین و ضرورت‌ آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان، اهمیت فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی را بیش از گذشته آشکار می سازد.
 وی با تاکید بر ضرورت هم‌گرایی دستگاه‌های اجرایی و تغییر نگرش جامعه نسبت به مدیریت شهری اظهار‌کرد: نیاز‌سنجی، هم‌افزایی و پیش‌گیری از گسست‌ دستگاه‌‌های اجرایی، نقش تعیین کننده‌ای در نیل به اهداف دارد. و برهمین اساس از همراهی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استقبال می کنیم./ایسنا