به گزارش صفیر گیلان ،شفقی با اشاره به اینکه آینده متعلق به کسانی است که پشتکار دارند، افزود: مدیران اجرایی چالش های پیش روی خود  برای هم اندیشی لازم و استفاده از خرد جمعی در جلسات بیان کنند. به گزارش صفیر گیلان به نقل از واحد خبر روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت، […]

 

 

 

 

به گزارش صفیر گیلان ،شفقی با اشاره به اینکه آینده متعلق به کسانی است که پشتکار دارند، افزود: مدیران اجرایی چالش های پیش روی خود  برای هم اندیشی لازم و استفاده از خرد جمعی در جلسات بیان کنند.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از واحد خبر روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت، سیروس شفقی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان،  محسن حسینی مدیرعامل شرکت آبفای گیلان و سایرمدیران شهرستانی برگزارشد، ضمن تشکر از حضور پر شکوه مردم  در انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی  شهر و روستا گفت : انتخابات باشکوه قدر و منزلت ایران را بالا برده و تاثیرگذاری ما را در معادلات جهانی و منطقه ای افزایش خواهد داد.
شفقی با اشاره به تاکید  قبل از انتخابات مبنی بر اینکه مهمترین کار دولت کسب اعتماد مردم است، افزود:  با این اعتماد قادر به گشودن گره های زندگی مردم خواهیم بود که احترام به حقوق شهروندی از تاکیدات دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: منشور اخلاقی در دولت دکتر روحانی اخلاق، راستگویی، امانتداری و قانون مداری است.
شفقی با اشاره به مشارکت ۷۰ درصدی مردم شهرستان رشت در انتخابات بیان داشت : این مهم فرصت مناسبی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان خواهد بود.

وی افزود: مردم رشت نشان دادند که به گفتمان عقلانیت و برنامه های کارشناسی و استمرار خدمات این دولت امید دارند.

 

کار و تلاش مهمترین پیام افزایش ۴۲ درصدی رای دکتر روحانی
وی افزایش ۴۲ درصدی رای دکتر روحانی نسبت به دوره گذشته را حاوی پیام هایی دانست و تصریح کرد: مهمترین این پیام ها برای مسئولین و مدیران کار و تلاش بیشتر نسبت به گذشته است.
شفقی افزود: در انتخاباتی که برگزار شد بیش از ۱۰ هزار نفر در شهرستان رشت با فرمانداری همکاری داشتندکه این همکاری ها موجب شد در مدت کوتاهی این انتخابات گسترده با سلامت و صحت برگزار گردد.
فرماندار رشت افزود: جلسه شورای اداری  هماهنگی برای استفاده از تمام ظرفیت های فکری و عملی و تصمیم سازی برای توسعه شهر و روستاها است.
وی بیان داشت: برای توسعه شهرستان همه نهادها و ارگانها باید هماهنگی های لازم را داشته باشند و از ظرفیت های منطقه ای نیز استفاده کنند.
شفقی با اشاره به اینکه آینده متعلق به کسانی است که پشتکار دارند، افزود: مدیران اجرایی چالش های پیش روی خود  برای هم اندیشی لازم و استفاده از خرد جمعی در جلسات بیان کنند.

 

 

افزایش ۸۰ درصدی بودجه شهرستان رشت نسبت به سال گذشته
شفقی ادامه داد: با پیگیری های استاندار گیلان و رئیس سازمان  برنامه وبودجه شاخص های استان گیلان بررسی شد که در نهایت به افزایش بودجه شهرستان رشت انجامید.
وی افزود: افزایش ۸۰ درصدی بودجه شهرستان رشت نسبت به سال گذشته که تقریباً دوبرابر شده است، از اتفاقات مثبتیست که برای مردم این شهرستان رقم خورد.
شفقی با بیان اینکه ۱۴۰ میلیارد تومان از بودجه سال جاری سهم شهرستان رشت شده است افزود: این میزان اعتبار برای اولین بار در تاریخ شهرستان رشت با سهمحدود ۲۷ درصدی محقق گردید.

 

 

عقب ماندگی شهرستان رشت در۷ شاخص از ۱۰ شاخص و عدم اعتقاد به خرد کردن پروژه ها

 

وی با بیان اینکه شهرستان رشت از۱۰شاخص ۷ شاخص عقب ماندگی داشت، تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا این عقب ماندگی ها جبران گردد، که این مهم مستلزم تلاش و خلاقیت مدیران است.
شفقی با بیان اینکه اعتقادی به خرد کردن پروژه ها ندارم، تصریح کرد : این خرد کردن پروژه ها اتفاق مهمی را برای شهرستان رشت رقم نخواهد زد و باید کارهایی انجام شودتا مردم آن را لمس کنند.
وی ادامه داد: تمام ادارات و دستگاه ها باید مدیریت مناسبی در استفاده از آب شرب و مصرف برق در فصل گرما داشته باشند.

 

 

تکریم ارباب رجو، تعامل با رسانه ها و تجلیل از خبرنگاران در ۱۷ مرداد
فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر تکریم ارباب رجوع بیان داشت: ادارات و بخشداری ها ملاقات عمومی روزهای سه شنبه ها را در دستور کار قرار داده و همچنین تعامل مناسب و نزدیکی با اصحاب رسانه داشته باشند و تقدیر از خبرنگاران در روز خبرنگار را دستور کار قرار دهند.

 

 

جلوگیری از روزمرگی، و مدیریت جزیره ای و سرکشی مدیران شهرستانی از بخشها
وی در مورد اینکه نباید مدیران دچار روزمرگی شوند، افزود:همه مدیران شهرستانی باید در هفته یا ماه از حوزه مدیریت خود در بخش ها بازدید داشته و مدیریت زنجیره ای را به جای مدیریت جزیره ای  در دستور کار خود قرار دهند.

 

 

تقدیر از توجه ویژه استاندار گیلان در توزیع عادلانه اعتبارات

 

شفقی ضمن تقدیر از توجه ویژه استاندار پرتلاش گیلان در راستای توزیع عادلانه بودجه در شورای برنامه ریزی استان و توجه به تناسب شاخص ها و جمعیت و برخورداری از نرم های متوسط کشوری گفت:  این مهم در راستایی پاسخگویی به نیازهای جمعیت قابل توجه ساکن در شهرستان رشت پیگیری و محقق شد.

 

در ادامه غلامعلی جعفرزاده نیزگفت: استان ما بهترین نتایج را در انتخابات کسب کرد که این موفقیت حاصل زحمات مدیران و مسئولین است.
نماینده مردم شهرستان رشت افزود : سهم بودجه شهرستان رشت هیچ گاه پرداخت نمی شد که در سال جاری توجه ویژه ای صورت پذیرفت.
جعفرزاده افزود: از اقداماتی برای گیلان انجام شد اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان ازسوی دکترنوبخت اقدامی بسیار ارزشمندی بود که مختص گیلان بود.
وی ادامه داد: دفن زباله در سروان و جنوب دریای خزریک معضل است که باید همه مسئولین اهتمام بورزند تا بتوانیم این مشکل جدی زیست محیطی را در استان و شهرستان رشت مرتفع کنیم .
نماینده مردم رشت توسعه دفاتر نمایندگی را لازم دانست و گفت: نباید زحمات افراد به دلایل مختلف نادیده گرفته شود.

 

در ادامه کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت : یک سوم جمعیت استان گیلان را شهرستان رشت دارد و این در حالی است که جمعیت این شهرستان در روز و شب باهم متفاوت است که علت آن نیز مرکزی بودن و رجوع مردم به این شهرستان برای انجام کارهای روزمره است.
وی با اشاره به مطالعه در ساختار استان گیلان گفت: در حال حاضر با مشکل کاهش جمعیت در استان روبرو هستیم.
محمدی افزود : اگر ما سهم قدرت، ثروت و توزیع امکانات را با توجه به توزیع جمعیت در نظر بگیریم کاهش جمعیت به ضرر ما خواهد بود که در مجلس سهم گیلان کاهش یافته است و همین عامل جمعیت، سهم این استان را در مجلس آینده به ۴ درصد کاهش خواهد داد.
وی در مورد بودجه شهرستان رشت افزود :  بودجه شهرستان رشت بین ۱۶و نیم  تا ۲۴ درصد بوده است که تلاش شد تا سرانه به‌نوعی توزیع شود تا شهرستان رشت آسیب نبیند.
محمدی با اشاره به سهم بودجه شهرستان رشت گفت: سهم بودجه این شهرستان در سال ۹۵ حدود ۸۰ میلیارد بود که در سال ۹۶ به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

محمدی با بیان اینکه رشت به شهرستان‌های مختلفی سرویس دهی میکند افزود : شهرستان رشت به علت مرکزیتش موجب شده خدماتی که در آن ارائه می گردد مختص مردم این شهرستان  نباشد و حتی به غرب و شرق استان نیز خدمات رسانی میکند.

در ابتدای این جلسه حسینی،  مدیرعامل آبفای استان گیلان گزارشی از روند پروژه های این شرکت در سطح استان و شهرستان رشت ارائه داد.