به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/ نهمین جلسه شورای شهر فومن که ساعاتی پیش به اتمام رسید با چالش و مناظره  فراوان روبرو بود و اعضا با دست و پا زدن و فریاد کردن تلاش کردند تا به نتیجه ای برسند ولی این دست و پا زدنها بی نتیجه ماند.  در این […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/ نهمین جلسه شورای شهر فومن که ساعاتی پیش به اتمام رسید با چالش و مناظره  فراوان روبرو بود و اعضا با دست و پا زدن و فریاد کردن تلاش کردند تا به نتیجه ای برسند ولی این دست و پا زدنها بی نتیجه ماند.

 در این جلسه  رضا محمدی سرپرست شهرداری فومن  در ابتدا گزارشی از عملکرد خود در این مدت ارائه داد و خواستار شد تا اعضای شورای پنجم  در مورد کارگران روز مزد بگیر شهرداری  اقداماتی داشته باشند.

photo_2017-09-27_11-46-11

 وی با اشاره به اینکه  زحمات این عزیزان برکسی پوشیده نیست گفت: کارگران روز مزد بگیر فاقد بیمه هستند در حالیکه انها بیشترشان متاهل اند.

وی به پل در بازار هفتگی اشاره و افزود: به زودی در این مکان برای عبوراز مسیر رودخانه پلی  با تمام امکانات و فضای زیبا ساخته می شود.

وی به انتقاد از جرائد محلی بابت نشر پیام تقدیر  و تشکر از  اداره آب و فاضلاب  شهری بخاطر اقدامات انجام شده گفت: نیاز بود در جرائد از زحمت کشان شهرداری و کارگران این حوزه که همکاری داشتند نیز یادی می شد.

جلیل سندی  عضو شورای شهر فومن در این جلسه با انتقاد از وضعیت سدمعبر فومن، گفت: شهرداری باید با متخلفان سد معبر برخورد قانونی کند.

photo_2017-09-27_11-45-50

عضو شورای شهر فومن با بیان اینکه در خیابان سردارجنگل بدترین وضع سد معبر را شاهد هستیم، افزود: اعضای شورای شهر نیز باید به دور از روابط، پشتیبان شهرداری برای ساماندهی سد معبر باشند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پرسنل خدماتی شهرداری باید از نظر قانونی و اجرایی مدیریت شود، گفت: راندمان کاری پرسنل شهرداری فومن باید مدیریت و بررسی شود.

این عضو شورا با بیان اینکه بنده بعنوان رییس اتاق اصناف موافق جمع آوری سدمعبر از سوی مغازه داران هستم، ادامه داد: مغازه داران نباید به حریم عمومی تعرض کنند.

سندی با تصریح براینکه شورای شهر مرجع نظارت شهرداری است، گفت: نظارت ها باید منطبق بر ضوابط فانونی انجام شود و من از سرپرست شهرداری  و نیروی انتظامی تقاضا دارم با این افراد برخورد کنند.

جلیل سندی با اشاره به اینکه برخی آقایان مغازه دار جلوی مغازه های خود را یا استخر ماهی زدند  و یا باغ میوه ویا سر و کله گاو گذاشتند گفت: این مغازه داران زیر مجموعه من هستند و من حامی افراد متخلف نیستم.

این عضو شورای شهر فومن با بیان اینکه یکی از شعار های بنده معرفی گزینه بومی بود، افزود: گزینه قبلی بنده از قبول شهرداری فومن انصراف داد و من امروز گزینه جدید معرفی می کنم.

سندی با تاکید براینکه به دنبال معرفی رضا محمدی برای شهرداری بودم که محمدی این پیشنهاد بنده را نپذیرفت، ادامه داد: گزینه بعدی بنده برای شهرداری فومن اسماعیل قربانزاده فرماندار اسبق فومن است.

علیرضا علیدوست نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جناب محمدی به تنهایی امورات شهرداری را می چرخاند گفت:ما در شهرداری فومن سیکل اداری مشخص نداریمو افراد وظایف خود را نمی دانند.

photo_2017-09-27_11-45-57

علیدوست بیمه نبودن ۴۵ کارگر وزمزد بگیر را که حقوق دریافت میکنند یک تخلف خواند و گفت: این کار تاوان سنگین دارد.

سخنگوی شورای پنجم شهر فومن با انتقاد از رسانه ها که که فقط نقد می کنند و راهکار فرهنگی ارائه نمی دهند گفت: ما نباید تمام وقت خود را برای پاسخگویی به رسانه ها  اختصاص دهیم بگذارید رسانه هر چه می نویسد بنویسد.

علیدوست با اشاره به اینکه باید برای کاری که یخواهیم انجام دهیم تراز مشخص کنیم اظهار نمود؛ما هنوز اطلاعات ریز از واحد ساختمانی و ساختمانهای شهر نداریم و از ابتدائی ترین امکانات محروم و فاقد کد ارتفاع هستیم.

علیدوست خواستار شد تا فراخوان بکنیم تا افراد برای پست شهردار شدن بیایند .

وی از مقفول ماندن برخی برنامه ها در این شهرداری خبر داد و افزود:باید از زحمات جناب محمدی در این مدت تشکر نمایم و  به ایشان اعلام کنم که به موضل خاموشی برق معابر و کوچه ها  و دست فروشان و اسفالت بیشتر توجه کنند.

photo_2017-09-27_11-45-35

غلام نیا عضو شورای شهر فومن نیز در این جلسه از نداشتن چارت سازمانی در شهرداری گله مند شد و گفت:امروزما جلسه را علنی و با حضور خبرنگاران برگزار نمودیم تا جناب میر نرگسی که از طرف رئیس شورا به عنوان گزینه شهردار فومن معرفی شده بود به دفاع از خود حضور داشته باشد و ایشون در دقایق پایانی جلسه اطلاع دادند که نمی توانند حضور پیدا کنند و این قانون شکنی است .

photo_2017-09-27_11-45-00

سیامک حمدزاده رئیس شورای شهر  فومن نیز با اعلام اینکه ما از جناب میر نرگسی کتبا دعوت کردیم گفت: نیاز بود طبق قانون ایشان کتبا نیامدنشان را اعلام می کردند و من سخت با قانون رفیق هستم.

photo_2017-09-27_11-46-18

در جلسه امروز تقریبا بیشتر اعضا از سرپرست شهرداری فومن رضا محمدی خواستند تا تصدی شهرداری فومن را در دست بگیرد که ایشان از این درخواست به دلایلی که مطرح ننمودند شانه خالی کردند.