اختصاصی/صفیر گیلان؛ خطر عدم اخذ مجوز  که ماهها در کمین تیم شهرداری فومن برای حضور در مسابقات لیگ دسته دوم بود روز گذشته خود را نمایان و عامل اصلی نرسیدن پای جوانان فوتبالی شهرداری فومن به زمین چمن خرمشهر شد و این خطر برای بازی های دیگر و فصل آینده همچنان تیم شهرداری را تهدید می […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ خطر عدم اخذ مجوز  که ماهها در کمین تیم شهرداری فومن برای حضور در مسابقات لیگ دسته دوم بود روز گذشته خود را نمایان و عامل اصلی نرسیدن پای جوانان فوتبالی شهرداری فومن به زمین چمن خرمشهر شد و این خطر برای بازی های دیگر و فصل آینده همچنان تیم شهرداری را تهدید می کند.

همانطور که پیش بینی می‌شد، دیدار دو تیم فوتبال اروند خرمشهر و شهرداری فومن از سری مسابقات هفته چهارم رقابت های لیگ دسته دوم بدلیل عدم حضور نماینده استان گیلان در خرمشهر لغو شد.

در حالی این دیدار خظ قرمز خورد که کسب مجوز برای باشگاه ها امری ضروری است و این موضوع بارها در نشست با مسئولان،فرماندار،دادستان و … در شهرستان فومن توسط شهردار و اعضای شورای شهر فومن مطرح و مورد نقد و بررسی قرار گرفته بود.

تیم شهرداری فومن به علت عدم حضور در برابر کارون اروند خرمشهر مبلغ ۲۰ میلیون جریمه می شود و در صورتی که در بازی بعدی مقابل حریفان به میدان نرود به یک لیگ پایین سقوط می کند.

گفتنی است تیم فوتبال شهرداری فومن به دلیل وجود مشکلات مالکیتی و مالی،شکایات مربیان سابق ،محکومیت ۱۰۰ میلیون تومانی  و ….به خرمشهر اعزام نشده  در حالی که بازیکنان آماده بازی بودند کارت بازی در اختیارشان قرار نگرفت و بازی لغو شد..

تیم فوتبال شهرداری فومن همچنان در اختیار صاحب امتیاز خود یعنی شهرداری شهر فومن است و طبیعتا شهرداری فومن نیز باید پاسخگوی وضعیت فعلی این تیم باشد.

رضا محمدی شهردار فومن در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان گفت: از اینکه تیم شهرداری فومن و جوانان خوب فوتبال دوست و همچنین هواداران تیم شهرداری نتوانستند روز گذشته یک بازی دوستانه را با تیم اروند خرمشهر بازی و به تماشا بنشینند من از همه بابت این مسئله معذرت خواهی می کنم و امیدوارم در سریعترین زمان این مشکل رفع شود.

محمدی با بیان اینکه در دوره چهارم شورای شهر فومن و بعد از تصدی شهرداری فومن توسط شهردار وقت آن زمان تصمیم بر این شد که تیم شهرداری فومن  به اشخاص  واگذار شود.

وی افزود:این واگذاری در آن روز ها بدون سیر فرآیند قانونی  و تشریفات و اخذ مجوز از شورا  جزء اولین حرکت هایی بود که انجام شد.

شهردار فومن با بیان اینکه اگر حتی قصد فروش تیم را هم داشته باشیم باید با شورای شهر هماهنگ و با سند منگوله دار  کار اجرایی شود گفت: در آن روز که کاری به ارزش مالی  تیم نداریم که متوسط و یا بالا بود هر ارزشی که داشت  اخذ مجوز شورا را نداشت  و تیم بدون آیین نامه به جناب صالح و بعد از آن به آقای غلامحسین و بعد از ایشان انتقال تیم به جناب بردبار و بعد هم محمد پور محسن به عنوان نماینده تام الاختیار واگذار شد.

وی افزود: این فرایند صلیقه ای انجام شده و شورای پنجم و شهردار در این فرایند نقشی نداشته است.

محمدی با اشاره به بدهی ۴۵ ملیون تومانی تیم فوتبال شهرداری فومن به بازار و ۲۲۶ کیلیون تومانی به بازیکنان و کادر تیم و نذدیک به ۱۹۰ میلیون تومان به جناب صالح خبر داد و گفت: این بدهی در پروسه زمانی و با دست به دست شدن تا پایان سال ۹۷ همچنان باقی می ماند.

شهردار فومن از آمدنش به شهرداری فومن در برج ۳/۳/۹۸ خبر می دهد و می گوید؛ طبق وظایف ذاتی شهرداری و بحث باشگاه داری ما از جناب پور محسن در جلسه شورا دعوت و اعلام کردیم که شورای شهر منتظر پرداخت این بدهی از طرف شخص پور محسن هست.

وی افزود: اما این کار اجرایی نشد و جناب پور محسن  با اوردن نامه با رضایت صالح دوباره شروع به کار تیم شهرداری فومن و تیم داری کرد که طبق قرار صادر شده  این آقا مقید به انجام کار شد.

محمدی با اشاره به اینکه این جلسات زمانی برگزار می گردید که ما برای فصل جدید باید ثبت نام  و قرار داد های جدید را الحاق قرار داد قبلی می کردیم  و جناب پور محسن  نیز در خصوص بازیکنان و کادر  تصمیم  تا بعد از سیر قانونی انتقال و واگذاری با مزائده انجام شود.

شهردار فومن می گویند در این زمان متوجه شدیم که  جناب پور محسن بدون هماهنگی  با شهرداری و شورا قرار داد را با شخصی به عنوان سر مربی  با رقم نامطلوب که با لیگ دسته دو هیچ همخوانی ندارد امضا  کرده که با ورود ما ایشان قول داد تیم را به ثبات و ما نیز مجوز را صادر و به تیم کمک کنیم.

وی افزود؛بعد از نشست های مکرر و سپری شدن زمان مقرر شده، ایشان به قول خود عمل نکرده و رفتار فرا قانونی و بدون هماهنگی داشتند که شهرداری فومن با نوشتن نامه به فدراسیون و هیئت فوتبال استان  فسخ قرار داد را اعلام کرده و تیم شهرداری فومن از حضور  و دیدار با تیم اروند خرمشهر روز  گذشته  جا ماند.

شهردار فومن تاکید کرد؛ در خصوص مزائده تیم شهرداری فومن بعد از انجام پروسه قانونی طی همین هفته با هماهنگی هیئت فوتبال به افرادی توانمند ،،متعهد دوست دار ورزش و با ثبات روحی و اخلاقی  و … که تمایل به تیم داری دارند واگذار خواهد شد.

گفتنی است تیم شهرداری فومن به عنوان نماینده استان گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور دارد و اگر این اخذ مجوز برای تیم صادر نشود خطر سقوط تیم به لیگ دسته پایین حتمی است.

تهیه و تنظیم//زلیخا صفری راسته کناری