به گزارش صفیر گیلان، سید علی آقازاده دافساری این سخنان را طی دیدار  با مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان که با هدف آشنایی افزون‌تر با این نهاد و بررسی راه‌کارهای مناسب برای توسعه فرهنگی استان و شهرستان صورت‌گرفت، اظهارداشت و رویکرد کانون در ارایه‌ی فعالیت‌های فرآیندمحور را قابل تقدیرخواند. منتخب مردم شهرستان رشت در مجلس […]

به گزارش صفیر گیلان، سید علی آقازاده دافساری این سخنان را طی دیدار  با مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان که با هدف آشنایی افزون‌تر با این نهاد و بررسی راه‌کارهای مناسب برای توسعه فرهنگی استان و شهرستان صورت‌گرفت، اظهارداشت و رویکرد کانون در ارایه‌ی فعالیت‌های فرآیندمحور را قابل تقدیرخواند.

منتخب مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در تشریخ سخنان خود افزود: کانون به‌عنوان یک مجموعه‌ شناخته‌شده، نقش سازنده‌ای در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان ایفامی‌کند و با توجه به کارکرد آن در ایجاد پیوند موثر میان متولیان این حوزه، درخط‌مقدم عرصه‌ی فرهنگی قراردارد.

وی برهمین اساس از اهمیت همراهی هرچه‌بیش‌تر دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز سخن به‌میان آورد و این امر را زمینه‌ساز پیش‌گیری از عملکرد جزیره‌ای عنوان‌کرد.

دیگر بخش سخنان این مسوول استانی به تنوع وگستره‌ی فعالیت‌های کانون اختصاص‌داشت و وی با قابل ستایش توصیف‌کردن ارایه‌ی هم‌زمان خدمات فرهنگی به  کودکان و نوجوانان شهری و روستایی، خواستار استمرارحمایت‌های همه‌جانبه از کانون شد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز صحبت‌های خود را با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در ارتباط با لزوم عرضه‌ی مناسب خدمات و محصولات فرهنگی به خانواده‌ها، ترویج سبک‌زندگی ایرانی اسلامی وپرهیز از کلی‌گویی در این زمینه آغازکرد و تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی را رسالت کانون عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی برهمین اساس، کشف و پرورش استعدادهای نسل‌کودک و نوجوانان، ارایه‌ی خدمات فرهنگی بر بستر فضای مجازی، گسترش شبکه‌های توزیع محصولات فرهنگی و تلاش برای گسترش عدالت اجتماعی و فرهنگی را از دیگر اولویت‌های کانون برشمرد و ضمن اشاره به موفقیت اعضای کانون در عرصه‌ی‌های مختلف اظهارکرد: هدف این نهاد، سمت‌وسوبخشی به قابلیت‌های آینده‌سازان ایران اسلامی است و از این رو با تربیت نسلی پویا، نقش موثری در ارتقای جایگاه نظام آموزشی کشور ایفامی‌کند.

ارایه‌ی گزارشی از گستره‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری و کانون زبان گیلان و هم‌چنین، اشاره به موفقیت‌های این نهاد در کشور و استان، دیگربخش سخنان اسفندیارضیائی بود و وی با خاطرنشان‌کردن بازگشایی مرکز فرهنگی هنری آستانه‌اشرفیه، راه‌اندازی مرکز تخصصی تولید تئاترکودک و نوجوان، افتتاح مرکز علوم و فنون این مجموعه در سال‌های اخیر، از گشایش  نگارخانه کانون÷ استان در شهرستان رشت خبرداد.

برپایه این گزارش، بازدید منتخب مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف کانون و گفت‌وگو با همکاران، بخش پایانی این دیدار بود که صبح امروز و به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.