صفیر گیلان؛محمدرضا نازک کار با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۶۹۵ وسیله نقلیه سومین استان پرتردد کشور بوده است، اظهار کرد: اوج تردد طی مدت مذکور در کل محورهای استان بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۵ الی ۶ صورت پذیرفته است. […]

صفیر گیلان؛محمدرضا نازک کار با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۶۹۵ وسیله نقلیه سومین استان پرتردد کشور بوده است، اظهار کرد: اوج تردد طی مدت مذکور در کل محورهای استان بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۵ الی ۶ صورت پذیرفته است.

وی سرعت متوسط وسائل نقلیه در ساعات اوج را ۶۷ کیلومتر بر ساعت دانست و افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ هزار و ۱۶۱ وسیله نقلیه وارد استان و ۶۶ هزار و ۶۷۴ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان بیشترین میزان ورودی را از طریق محور رامسر – چابکسر با میزان ورودی ۲۶ هزار و ۷۴۰ وسیله نقلیه و پس از آن محور آزادراه قزوین – رشت با میزیان ورودی ۱۳ هزار و ۴۸۲ وسیله نقلیه دانست و گفت: در محور رامسر – چابکسر طی ۲۴ ساعت گذشته اوج تردد بین ساعات ۱۹ الی ۲۰ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته است. در محور آزادراه قزوین – رشت نیز طی مدت مذکور اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ گزارش شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار در استان طی ۲۴ ساعت گذشته محور لاهیجان – آستانه اشرفیه با متوسط تردد ساعتی یک هزار و ۸۰۶ وسیله نقلیه و با سرعت متوسط ۶۶ کیلومتر بر ساعت و پس از آن محور لنگرود – لاهیجان با متوسط تردد ساعتی یک هزار و ۷۴۸ وسیله نقلیه و با سرعت متوسط ۶۷ کیلومتر بر ساعت پرترددترین محورهای استان از نظر میزان تردد در استان بودند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۷ لغایت ۱۳ فروردین ماه ۹۸، یادآور شد: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار استان گیلان از ابتدای طرح نوروزی استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۷۳۱ وسیله نقلیه پنجمین استان پرتردد کشور بوده است.

نازک کار از کاهش ۹.۵ درصدی متوسط تردد ساعتی در مقایسه با سال گذشته در طرح نوروزی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مدت مذکور تعداد یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۵۹ وسیله نقلیه وارد استان و تعداد یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۷۶۳ وسیله نقلیه از استان خارج شده است که در مقایسه با سال گذشته ۹.۹ درصد کاهش در ورود به استان و ۱۶.۵ درصد کاهش در خروج از استان را نشان می دهد.

وی بیشترین میزان ورودی را از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با میزان تردد ۶۴۲ هزار و ۳۶۴ وسیله نقلیه دانست و تصریح کرد: محور رامسر – چابکسر با میزان تردد ۴۷۲ هزار و ۸۰۰ وسیله نقلیه در جایگاه دوم بیشترین میزان ورودی به استان در طرح نوروزی قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه بیشترین میزان خروجی از طریق محور چابکسر – رامسر با میزان تردد ۴۶۴ هزار و ۷۳۴ وسیله نقلیه بوده است، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و متوسط سرعت وسائل نقلیه در ساعات اوج ۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.