اختصاصی/ صفیر گیلان؛ با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، رئیس کمیته امداد کشور ،استاندار گیلان و نماینده مردم صومعه سرا و فرماندار و دیگر مسئولان افتتاح ۱۰۰۰واحد مسکن مدد جویان کمیته امداد استان گیلان همزمان با افتتاح واحدهای مسکونی در شهرستان های مختلف گیلان، امروز به صورت نمادین در روستای کلاشم صومعه سرا […]

اختصاصی/ صفیر گیلان؛ با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، رئیس کمیته امداد کشور ،استاندار گیلان و نماینده مردم صومعه سرا و فرماندار و دیگر مسئولان افتتاح ۱۰۰۰واحد مسکن مدد جویان کمیته امداد استان گیلان همزمان با افتتاح واحدهای مسکونی در شهرستان های مختلف گیلان، امروز به صورت نمادین در روستای کلاشم صومعه سرا به مددجویان کمیته امداد واگذار شد.

دکتر سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم از عزم دولت و مجلس برای رفع محرومیت در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر این تلاش‌ها چشمگیر بوده و همچنان ادامه دارد .

سیدکاظم دلخوش با گلایه از بی توجهی برخی مدیران در خصوص آسیب های بلایای طبیعی گفت: متاسفانه سیل اخیر به تاسیسات زیربنایی استان خسارت های فراوانی وارد کرد که نیاز است دولت برای رفع این آسیب‌ها اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی افزود:در صومعه‌سرا نیز بیش از ۴۳ پل تخریب شد و راه‌های روستایی و شهری نیز آسیب دیدند و مردم زیادی در این حوادث جان  و مال خود را از دست دادند.

وی به مشکلات تالابی استان گیلان نیز اشاره و افزود:از سوی دیگر ۲۱ روستا در حاشیه تالاب‌ داریم که نیازمند توجه اساسی هستند و تالاب‌ها هم باید احیا شوند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی همچنین در این مراسم حضور معاون رئیس‌جمهور و ریس سازمان برنامه‌وبودجه را مغتنم برشمرد و با اشاره به خسارت سیل در شهرستان خواستار توجه بیش‌ازپیش دولت در کنار توجه به تالاب شد تا خسارت‌های ناشی از سیلاب کاهش پیدا کند.

سید کاظم دل‌خوش اباتری با اشاره به مشکلات رانش زمین در روستای تنیان  و برخی دیگر از روستاهای این شهرستان نیز از کمیته امداد خواست تا امکانات و ملزومات اولیه را برایشان فراهم کند.

وی همچنین از نوبخت خواست تا از محل اعتبارات بدون ردیف و غیرمترقبه کشور اعتبارات ویژه‌ای را برای مردم گیلان و شهرستان صومعه‌سرا قرار دهد تا بهبود زندگی و وضعیت عمرانی آن‌ها ارتقا پیدا کند.

وی همچنین با خواندن شعری از توجه سازمان برنامه و بودجه به محرومان و نیازمندان جامعه تقدیر کرد و گفت:  دادن کلید این خانه از دست دکتر نوبخت به این خانواده نشان داد که  کلید گیلان در دست نوبخت است.