مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در حاشیه نشست رابطین طرح تحول دیجیتالی این سازمان ، طی گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری فارس ، مزایا و ویژگی های طرح ۳۰/۷۰ را تشریح نمود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در حاشیه نشست رابطین طرح تحول دیجیتالی این سازمان ، طی گفتگویی، مزایا و ویژگی های طرح ۳۰/۷۰ را تشریح نمود .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این گفتگو ، با اشاره به آغاز این طرح از اواخر آبان ماه امسال ، اظهار داشت : در این گام بزرگ ۳۰ خدمت سازمان تامین اجتماعی بصورت غیرحضوری ارائه خواهد شد .

وی افزود : اجرای این طرح در بلند مدت سبب کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و کارفرمایان خواهد گردید و طبق برنامه ریزی صورت گرفته انتظار میرود طرح تا بهمن ماه تکمیل گردد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ، کاهش رفت و آمدها و ترددهای درون شهری ، کاهش آلودگی محیط زیست ، کم شدن ترافیک و هزینه های مخاطبان را از مزایای اولیه این طرح برشمرده و خاطر نشان ساخت : سازمان تامین اجتماعی از سالها پیش با فراهم نمودن بسترهای اولیه ، امکان دریافت فیش حق بیمه و ارسال لیست حق بیمه ، مشاهده فیش مستمری و سوابق بیمه ای را فراهم نمود و با تکمیل فازهای نهائی و مکانیزاسیون اطلاعات و تعامل با سازمان هایی همچون ثبت احوال ، نظام وظیفه و … در این طرح پر مراجعه ترین خدمات خود را بصورت غیر حضوری ارائه می نماید .

علی حسین نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : تاکنون ۱۷ خدمت در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir  امکانپذیر گردیده که کارفرمایان و بیمه شدگان بیشترین سهم را در این خدمات دارا هستند .

وی امکان انعقاد قرارداد بیمه های اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، درخواست کمیسیون پزشکی ، کمک هزینه ازدواج ، ثبت نام افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی ، استعلام ارتباط بیمه ای و خرید سوابق دوران خدمت سربازی برای بیمه شدگان و مشاهده جزئیات گردش حساب بدهی ، امکان ثبت اعتراض بدهی ها ، ابلاغ الکترونیکی و صدور مفاصاحساب برای کارفرمایان را از مهمترین خدمات ارائه شده برای کارفرمایان دانست .