استاندار گیلان در مراسم روز اختتامیه هفدهمین جشنواره دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، فرهیختگان و پژوهشگران استان گیلان برگزار شد، گفت:باید تلاش کنیم اندیشه محوری همراه تدبیر و امید را برای همه کسانی که به آینده این کشور امیدوارند فراهم کنیم. به گزارش صفیر گیلان به […]

 

استاندار گیلان در مراسم روز اختتامیه هفدهمین جشنواره دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، فرهیختگان و پژوهشگران استان گیلان برگزار شد، گفت:باید تلاش کنیم اندیشه محوری همراه تدبیر و امید را برای همه کسانی که به آینده این کشور امیدوارند فراهم کنیم.
به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی استانداری،دکتر محمد علی نجفی در ابتدای سخنان خود در این نشست اظهار داشت : زیبنده نیست تصمیماتی بدون در نظرگرفتن دانش، پژوهش و تحقیقات اتخاذ شود.
استاندار گیلان تصریح کرد: ما در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته یا کشورهایی که طی ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر به سرعت در مسیر توسعه و پیشرفت در حال حرکت هستند،شما شاهد هستید ارقام نجومی میلیارد دلاری که در این کشورها وجود دارد از طریق همین دانشگاه های بزرگ آنها به سرمایه ملی تبدیل می شود بطوریکه در بعضی از این دانشگاه های بزرگ برخی کشورهای پیشرفته، تولید ثروت و منابع به گونه ای شکل می گیرد که گاها ارقام آنها با بودجه ۱۰ الی ۲۰ ساله برخی کشورهای درحال توسعه نظیر کشور ما برابری می کند و طبیعتا عواید این موفقیت ها به مردم خود آن کشورها می رسد.
استاندار گیلان تصریح کرد: ما در این بخش گام های خوبی برداشتیم و گله ای از دانشگاه ها ندارم ، همه می بایست کمک کنیم اما کمک ها باید موثر باشد و خود عزیزان هم گام های درشت تر بردارند.
وی با اشاره به لزوم خروج از وابستگی کشور به منابع دولتی نظیر نفت، فرآورده های نفتی و مشتقات نفتی اذعان کرد: حرکت دولت در این بخش خوب بوده است.
استاندار گیلان اظهار داشت: الحمدالله با گام موثر و موفقی که دولت تدبیر و امید؛خصوصا تیم وزارت خارجه برداشت، بخشی از تحریم های شکل گرفته ناشی از قطعنامه هایفراوانی که توسط شورای امنیت سازمان ملل بر علیه نظام جمهوری اسلامی وضع شده بود و گفته می شد غیر ممکن است برداشته شود، برطرف شد.
وی افزود : دولت شرایط به وجود آورد که با تکیه بر پژوهش و تولید وابستگی به در آمدهای نفتی را کاهش داد.
وی یادآور شد: شیطنت استکبار جهانی و صهیونیست ها را که همیشه وجود داشته و همچنان خواهد بود را مشاهده می کنیدو ایننشان می دهد ما باید با اندیشه، پژوهش و راهبرد مشخص کشور را اداره کنیم.
استاندار به تحریم های استکبار اشاره و تصریح کرد: با اتکا بر تولیدات و علم و دانش می توان در برابر تحریم ها ایستاد.
دکتر نجفی خاطرنشان کرد:امروز مدیران نباید اندیشه روزمرگی داشته باشند.
استاندار گیلان گفت: تا کی میتوانیم از منابع مان استفاده کنیم اما بهره ای که باید را نبریم، و تا کی ما می توانیم همواره با مدیریت بحران کشور را اداره کنیم، و تا کی ما می توانیم روزمره فکر کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کشوری با سوابق تاریخی و فرهنگی چندهزار ساله که با پشتوانه دینی و هدایت مقام معظم رهبری اداره می شود، اگر برنامه های آن بر اساس پژوهش راهبردی شود به نقطه مطلوبی خواهد رسید و این تکلیف من و همه شما عزیزان است.
دکتر نجفی گفت: باید تلاش کنیم اندیشه محوری، تدبیر و امید را برای همه کسانی که به آینده این کشور امیدوارند فراهم کنیم.
استاندار گیلان با اشاره به مناسبت شانزدهم آذرماه؛ سالروز شهادت دانشجویان دانشکده فنی تهران که صاحبان اندیشه استقلال طلبی و آزادی خواهی بودند، یاد و خاطره همه شهیدان گرانقدر را گرامی داشت.
در پایان این نشست از پژوهشگران برتر استان گیلان در سال ۹۵ در گروه های علوم انسانی و هنر، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه و ریاضی، موسسات پژوهشی، علوم پزشکی و دامپزشکی، سازمان های اجرایی، آموزش و پرورش و ۲ دانش آموز و چند طراح برتر استان تجلیل به عمل آمد .