اختصاصی/ صفیر گیلان؛ جلسه شورای ترافیک شهرستان فومن  فومن در سالن آیت الله بهجت فرمانداری این شهرستان و با حضور رئیس پلیس راه فومنات برگزار شد. سرهنگ امیدی رئیس پلیس راه فومنات در این جلسه از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در فومن خبر داد و گفت: در شش ماهه اول  امسال  در […]

 اختصاصی/ صفیر گیلان؛ جلسه شورای ترافیک شهرستان فومن  فومن در سالن آیت الله بهجت فرمانداری این شهرستان و با حضور رئیس پلیس راه فومنات برگزار شد.

سرهنگ امیدی رئیس پلیس راه فومنات در این جلسه از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در فومن خبر داد و گفت: در شش ماهه اول  امسال  در ده تصادف منجر  به فوت در شهرستان  ۱۱ نفر کشته شدند که این تعداد نسبت  به سال گذشته ۳۳ درصد کمتر است.

پلیس راه فومنات بیشترین امار تلفات  و تصادفات جاده ای را در شهرستان به مسیر فومن به ماسوله  نسبت داد و گفت: ۵۰درصد تلفات و تصادفات در مسیر جاده ماسوله رخ می دهد و این یعنی تمرکز در این مسیر  در نصب علائم هشدار دهنده و  سرعت گیر هاباید بیشتر شود .

حمیدرضایی سرپرست فرمانداری فومن ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی گفت: نیروی انتظامی و پلیس راهور در این ایام در شهرستان فومن خدمات خوب و شایسته ای را در روان سازی داشته است

وی با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای، گفت: کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در شهرستان فومن با تلاش همه دستگاه‌ها عضو شورای ترافیک محقق شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۰ مدرسه شهرستان فومن در حاشیه راه‌ قرار دارند که ایمن سازی آنها  در دستور  پلیس راه باشد افزود: ایمن سازی این مدارس و اجرای آموزش‌ها از سوی پلیس باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد حوادث رانندگی نباشیم.

سرپرست فرمانداری فومن با اشاره به اینکه با توجه به آمار پلیس راه فومنات حداقل ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای شهرستان مربوط به جاده فومن به ماسوله است، گفت: باید در راستای کاهش تلفات در این محور اقدامات لازم انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم آموزش به موتورسیکلت سواران، تصریح کرد: نصب علائم هشدار دهنده و ایمنی برای راه‌ها لازم است اما کافی نیست، با توجه به گسترده بودن حوزه فعالیت پلیس راه فومنات و کمبود نیرو باید تمرکز بیشتر روی راه های اصلی به ویژه فومن به ماسوله باشد.

رضایی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل تصادف در این منطقه عدم رعایت سرعت مجاز است، افزود: برای کاهش تلفات ناشی از این عامل باید از سرعت‌کاه استفاده شود. در همین راستا هر منطقه‌ای که به لحاظ فنی مشخص شود که وجود سرعت‌کاه می تواند عامل کاهش تلفات باشد باید از این عامل استفاده شود.

وی در ادامه عدم انجام درست وظایف از سوی برخی دستگاه‌ها را یکی دیگر از عوامل بروز مشکل عنوان کرد و گفت: بی توجهی به این موضوع نقض حقوق شهروندی است.