اختصاصی صفیر گیلان؛ نعین نیا ؛مراسم تجلیل بدون  هماهنگی با هیئت کشتی استان و شهرستان بود و این در حالی است که هیئت کشتی شهرستان دارای برنامه های متعددی است  و به زودی کشتی فومن با پرو پوزال جدید وارد عرصه و میدان می شود و هیئت کشتی فومن بدون سرپرست است. اختصاصی صفیر گیلان […]

اختصاصی صفیر گیلان؛ نعین نیا ؛مراسم تجلیل بدون  هماهنگی با هیئت کشتی استان و شهرستان بود و این در حالی است که هیئت کشتی شهرستان دارای برنامه های متعددی است  و به زودی کشتی فومن با پرو پوزال جدید وارد عرصه و میدان می شود و هیئت کشتی فومن بدون سرپرست است.

اختصاصی صفیر گیلان ؛کشتی شهرستان فومن این روزها اگر چه با عوامل منفی گرایانه بسیار متعدد دست و پنجه نرم می کند و گاهی به اوج و گاهی در پایین ترین نقطه قرار می گیرد  ولی متاسفانه تا امروز علارغم تلاش نماینده و فرماندار و مسئولان نتوانسته به جایگاه پیشین خود برسد.

photo_2017-10-26_03-03-20

زمانی در این شهر کشتی از جایگاه خوبی برخوردار بود و ما در عرصه ملی و جهانی نمایندگانی داشتیم که زبان زد بودند اما با ورود حاشیه ها به کشتی فومن امروز این ورزش پهلوانی از روحیه پهلوانی خارج و  مسیر ………… را طی می کند.

خوشبختانه علارغم همه ی مشکلات این روزها شاهد روزهای خوش کشتی شهرستان با قهرمانی سهیل پرسته جوان با غیرت فومنی  در بازیهای جهانی کشتی ساحلی هستیم که این شیرین کام شدن ممکن است از غرق شدن کشتی شهرستان فومن جلوگیری کند..

مراسم تجلیل از این قهرمان جهانی شاید در نوع خود در شهرستان از اتفاقات نادری بود که هر مغازه داری در آن روز چند قدم به احترام این جوان  و غرور افرینی او پا به خیابان گذاشت.

مراسم تجلیل از این قهرمان شامگاه جمعه شب در تالار پردیس فومن برگزار شد که اماو اگرها را به دنبال داشت.

حضور نیافتن هیئت کشتی شهرستان و سرپرست این هیئت وهمچنین هیئت استانی  ما را بر آن داشت که گفتگویی با سرپرست کشتی شهرستان  داشته و علت را جویا شویم.

سعید نعیم نیا سرپرست هیئت کشتی شهرستان  در گفتگویی اختصاصی با بیان اینکه جناب سهیل پرسته از جوانان با اخلاق و خوب شهرستان است که کشتی را در تیم شهرداری زیر نظر ناصر فردوسی خواه از نونهالی شروع کرد و بعد از بسته شدن تیم شهرداری پیش مربیانی چون ابولقاسم صفری،بیژن رضایی و در حال حاضر با علی متین فر تمرین دارد. گفت:این جوان بعد از سعود در استان و بعد تهران پیش کاوه تمریناتی داشتند و در مسابقات جوانان رودسر مقام اول و اکنون در کشتی ساحلی جهان با مدال خوش رنگ قهرمانیی طلاییشد.

سرپرست هیئت کشتی شهرستان فومن با اشاره به اینکه امروز کشتی در شهرستان بیمار  و مشکلات و نیازمند مداواست گفت: بنده حدود شش ماه و نیم است که سرپرستی تیم کشتی شهرستان را دارم که سه ماه اداره ورزش و جوانان شهرستان و سه ماه از طرف اداره کل ورزش استان و اکنون تاریخ سرپرستی بنده تمام شده و من سرپرست استانی کشتی در شهرستان هستم و کشتی فومن تقریبا بدون سرپرست است.

نعیم نیا با تاکید بر اینکه امروز اداره ورزش و جوانان شهرستان باید این مسئله را پیگیری کند گفت:رئیس ورزش می تواند با قدرت هیئت کشتی را که تثبیت شده نیست تثبیت کند.

وی با بیان اینکه تا امروز جایگزینی برای بنده اعلام نشده گفت: هیئت کشتی شهرستان دارای برنامه های متعددی است  .

وی مهمترین این برنامه ها را فعال نمودن بخشهای شهرستان خواند و گفت: بخشهایی مثل شهرک تاریخی ماسوله که سالن کشتی تشک کشتی دارند ولی متاسفانه کشتی گیر و مربی ندارند با برگزاری جلساتی با شهردار و شوراها خواهیم داشت هیئت کشتی را در این شهر تثبیت خواهیم کرد.

photo_2017-10-26_03-03-20

نعیم نیا از برگزاری جلساتی با حضور و هماهنگی رئیس ورزش و جوانان شهرستان فومن با شورا و شهردار ماکلوان  و دارا بودن سالن کشتی به زودی جناب حواجوی که در پایان دوره مربیگری کشتی  است در این شهر کشتی  آغاز  می شود.

سرپرست هیئت کشتی شهرستان فومن به بخش رودپیش و کرد محله  که از انتظارات هیئت کشتی تقویت و هدفمندکردن این بخشهاست  با دارا بودن سالن  و تشک کشتی و مربی در نگاه ماست و این پرو پوزال را  هیئت های قبلی نداشتند.

وی این حرکت را یک کار نو خواند و گفت: با این حرکت کشتی از حالت یک رایی و یک باشگاهی بیرون و تعداد کشتی گیر افزایش می یابد..

نعیم نیا امیدوار شد تا با این حرکت نو تعداد کشتی گیران شهرستان به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر برسد تا در مسابقات کشوری و بین المللی و جهانی نمایندگان خوبی داشته باشیم.

وی ردهایی تمرینی کشتی شهرستان را چنین مطرح کرد؛ در رودپیش تیم در تمام رده ها نونهال،نوجوان و جوان تمرین و در ماکلوان نونهال و نو جوان و در شهر فومن حول و حوش ۵۰ کشتی گیر حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه کشتی گیر نیاز به حضور در مسابقات مداوم  و اسپانسر را دارد گفت: متاسفانه ما در این شهر نتوانستیم اسپانسر کشتی را خوب حفظ و استقبال خوب نبود.

این کشتی گیر به چالشهای کشتی شهرستان و سالن کشتی اشاره و افزود: زمین سالن کشتی واگذاریو سالن اهدائی بود که در ماده ۸۸ رفت و با تلاش و پیگیری فرماندارو نماینده از ماده ۸۸ بیرون امد.

نعیم نیا این سالن را دارای مشکلاتی چون نداشتن گاز و برق و دوشهای ابگرم خواند و گفت: متاسفانه هیئت کشتی قبلی این سالن را با وجودی که آماده نبود به افتتاح و بهره برداری گذاشت.

وی علت سانس کمتر در این سالن را به چالش ها و مشکلات مذکور نسبت داد و گفت: این مشکلات رکود ورزشکار را همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد؛امید وارم با کمک مسئولان شهرستان و استان و توجه بیشتر همگان در آینده نزدیک شاهد قهرمانانی پون سهیل پرسته در این شهر باشیم.

 

وی تصریح کرد؛پرسته با به گردن انداختن طلا نشان داد که شهر فومن در کشتی حرفها برای گفتن دارد و با سابقه نیم قرن در ورزش کشتی و قهرمانان ملی و جهانی در پیشکسوتان اگر با برنامه جلو برود می توانیم شاهد رشد و شکوفایی کشتی شهرستان باشیم.

سرپرست هیئت  کشتی شهرستان فومن   علت حضور نیافتن خود را در جشن قهرمانی سهیل پرسته در تالار پردیس چنین مطرح کرد؛همایش و تجلیل از کشتی و کشتی گیر باید با دعوت هیئت کشتی باشد و بعد با هماهنگی با هیئت کشتی استان و در خانه کشتیو این در حالی است که ما خانه کشتی داشتیم.

وی افزود: دعوت نامه برای این مراسم از طرف هیئت کشتی نبوده و هیئت استان در جریان نیست و من به تابع اینکه باید از بالادستی خود اطاعت کنم و قوانین را اجرایی پس در این مراسم حضور نیافتم.

نعیم نیا از تجلیل از قهرمان کشتی ساحلی توسط هیئت کشتی و در خانه کشتی شهرستان به زودی خبر داد و گفت: سهیل پرسته افتخار شهر ما و هیئت کشتی شهرستان است.

وی امیدوار شد تا کش و قوسهای کشتی شهرستان با درایت رئیس اداره ورزش و نماینده و مسئولان به زودی بر طرف شود.

کشتی فومن عاری از هر گونه مشکلات است

رئیس اداره ورزش و جوانان فومن در پاسخ به سوال ما در مورد اینکه کشتی شهرستان بدون سرپرست است گفت:تا ما فرد دیگری را معرفی نکنیم همین سرپرست فعلی  هست و بر قوت خود باقی خواهد ماند.

photo_2017-10-26_03-08-32

پور گل با اشاره به اینکه چون حکم سرپرستی مدت دار نبوده و لغو نشده پس تا شش ماه سرپرست همچنان باقی می ماند افزود: اگر ما تمایل داشته باشیم این حکم سزپرستی با طی مراحل اداری  تمدید خواهد شد.

وی کشتی شهرستان فومن را عاری از هر گونه مشکل خواند و گفت: سرپرست هیئت کشتی فومن هم مورد تایید ما و هم هیئت استان و هم امضای بانک و خزانه را دارد.