به گزارش صفیر گیلان،سرهنگ”عباس حقیقی‌نیا” در گفت‌وگویی با اعلام این خبر گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی، طرح مبارزه با قاچاق به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد. این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی فردی را که […]

به گزارش صفیر گیلان،سرهنگ”عباس حقیقی‌نیا” در گفت‌وگویی با اعلام این خبر گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی، طرح مبارزه با قاچاق به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد.
این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی فردی را که با مقاصد سودجویانه اقدام به نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک مرغداری‌ متروکه کرده بود شناسایی کردند.
وی اظهار داشت: با هماهنگی قضائی ماموران پلیس آگاهی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان ۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و متعلقات آن را کشف کردند.
سرهنگ حقیقی‌نیا با اشاره به اینکه در این رابطه متهم ۴۹ ساله دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد ادامه داد: کارشناسان ارزش اقلام کشف شده را بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.
سرپرست فرماندهی انتظامی فومن در پایان مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرائم اقتصادی را گامی مؤثر در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری داخلی عنوان کرد و گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.